עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"הלב נשבר ומסרב להאמין"

 

 

העיר אשקלון הרכינה ראש וליוותה למנוחת עולמים את האחיות תהל (17) וירין (19) מעול ז"ל 

שנהרגו בתאונת דרכים מחרידה ברחוב התחייה בעיר, אחותן הקטנה אדל (14) עודנה נלחמת על חייה בבית החולים סורוקה * האב תמיר זעק מדם לבו: "תשגיחו על הילדים, נהרגים בכבישים מטעויות שהתשלום אחר כך הוא לכל החיים, שום דבר לא יחזיר את המצב לקדמותו"

 

המנחמים הרבים שהגיעו השבוע לבית משפחת מעול ברחוב ביאליק באשקלון הבחינו בכך שלצד סוכת האבלים ועל קירות הבניין לא הודבקו מודעות אבל המבשרות על הטרגדיה העצומה שחוותה המשפחה רק ימים ספורים קודם לכן. המשפחה מתעטפת באבלה ומתקשה להשלים עם המציאות החדשה שנכפתה עליה: "מאוד קשה להם לראות את מודעות האבל" הסביר אחד השכנים "זו פשוט טרגדיה נוראית. כולם כאן שבורים".

תאונת הדרכים הקטלנית שקטפה את חייהן של האחיות תהל וירין מעול ז"ל והובילה לפציעתה הקשה של הבת השלישית אדל שעודנה מאושפזת במצב קשה בבית החולים, התרחשה סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר. מסיבה שאינה ברורה, הרכב בו היה גם בן זוגה של ירין, התנגש בעץ ברחוב התחייה במהירות גבוהה מאוד והתוצאות היו הרות אסון –  חובשים ופראמדיקים של מד"א מרחב לכיש קבעו במקום את מותה של תהל בת ה- 17 ופינו לביה"ח ברזילי את ירין שהייתה במצב אנוש, את האחות הצעירה אדל בת ה -14 ואת בן זוגה של ירין בן ה -24. 

"מדובר בתאונת דרכים מזעזעת", סיפר חובש רפואת חירום במד"א בן טטרו, "המנוע היה מפורק לאורך הנתיב במרחק רב מהרכב שעמד במרכז הכביש עם פגיעות קשות בחלקו הקדמי. סמוך לאבני השפה של אי התנועה שכבה צעירה בת 17 עם פגיעה רב מערכתית קשה ביותר, היא הייתה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה בשטח. בסמוך לרכב שכבו על הכביש 3 פצועים בהם אישה בשנות ה 20 ללא דופק וללא נשימה שפונתה לבי"ח במצב אנוש בניידת טיפול נמרץ תוך כדי פעולות החייאה. גבר בשנות ה 20 ונערה כבת 14 שסבלו מפגיעות רב מערכתיות טופלו בשטח ע"י הפראמדיקים שלנו ופונו גם כן בניידות לטיפול נמרץ לבי"ח כשמצבם קשה".

כוחות משטרה הגיעו למקום וסגרו את זירת התאונה ובוחני תאונות הדרכים במשטרת ישראל החלו בחקירת נסיבות תאונת הדרכים הקטלנית. מחקירה ראשונית של בוחני התאונות עולה כי מעט לאחר השעה 3:00 התנגש רכב פרטי מסוג סקודה בה נסעו המעורבים לאחר שכאמור איבד שליטה מסיבה שנחקרת כעת ואז התנגש בעץ על אי התנועה ברחוב זה. כתוצאה מעוצמת ההתנגשות אף ניתק מנוע הרכב ועף למרכז הכביש. חוקרי המשטרה החלו כאמור באיסוף עדויות בזירה ובחקירת התאונה.

מבית החולים ברזילי נמסר כי: "הנערה שנפצעה באורח קשה ביותר במהלך התאונה באשקלון, נותחה במשך שעות ארוכות בלילה וטופלה במחלקה לטיפול נמרץ כללי בביה"ח על ידי צוות בכיר רב מקצועי. למרות המאמצים הכבירים שנעשו על מנת להציל את חייה, לצערנו היא נפטרה. אנו מנחמים ומחבקים את המשפחה על האסון הכבד שנפל עליה".

 

"זה לא מה שהיה צריך לקרות"

 

הלוויה שהתקיימה בבית העלמין באשקלון הייתה אחת הקשות שידעה העיר מאז ומעולם: 

שעה וחצי בלבד לפני מועד הלווייתה של תהל ז"ל הגיעה הידיעה הקשה כי גם ירין ז"ל לא שרדה את התאונה הקשה ונפטרה מפצעיה הקשים. לאחר היוועצות הוחלט לקיים את שתי הלוויות בעת ובעונה אחת על מנת למנוע מההורים לעבור את הטקס הקשה פעם נוספת. דבר התאונה זעזע את העיר ואלפים מהתושבים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לנערות ולנסות ולחזק את ההורים תמיר ורונית בשעתם הקשה. ליוו את השתיים בדרכן האחרונה בבית העלמין באשקלון, כאשר זעקות השבר של בני המשפחה והחברים לא הותירו עין יבשה בקהל הרב.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ספד להן: "הלב נשבר. הלב נשבר ומסרב להאמין שאנחנו עומדים כאן היום ומלווים למנוחת עולמים שתיים מבנות העיר, ירין ותהל הצעירות והזכות,  שתי אחיות, שבחייהן ובמותן לא נפרדו, שתי אחיות שיצאו לבלות ולא ישובו עוד, חיים שהיו ונגדעו ברגע אחד מר ונמהר, חלומות ושאיפות שלא יתגשמו עוד, חיוכים של אושר וצחוק מתגלגל שלא ייראו ולא יישמעו עוד. בעוד יומיים, תהל, רק בת 17, הייתה צריכה לחזור לספסל הלימודים אבל התאונה המזעזעת גדעה הכל. ביום ראשון הקרוב, כשכל תלמידי העיר ייפתחו את שנת הלימודים וימלאו את בתי הספר, המקום של תהל בכיתה יישאר ריק ויתום, ירין, האחות הגדולה, בסך הכל בת 19, נאבקה במשך שעות ארוכות על חייה עד הסוף המר, עד שלא יכלה לגורל האכזר".

ראש העיר העביר מסר להורים: "רונית ותמיר היקרים, זה לא מה שהיה צריך לקרות, 

ככה זה לא היה צריך להסתיים, אמא ואבא לא צריכים לטמון את ילדיהם, סבא לא צריך להיפרד מהנכדות שלו, אבל לצערנו, המציאות חזקה מהכל ואיתה הכאב העצום, 

החור שנפער בלב ואין יודע אם ומתי בכלל הוא יתמלא, והחיים שלא יחזרו למסלולם.

אשקלון כולה עומדת כאן הערב ואבלה יחד איתכם על לכתן של תהל וירין, 

בשמי ובשם תושבי העיר אני שולח רפואה שלמה ומהירה לאחות הקטנה, אדל, שנפצעה גם היא בתאונה ומאושפזת בבית החולים סורוקה, שלא תדעו עוד צער".

סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן ספד לנערות: "מלאך המוות בא ולקח מאיתנו שתי נשמות יקרות זכות וטהורות. שתי נשמות שגדלו בחממה מיוחדת אצל ההורים היקרים תמיר ורונית שגידלו את הבנות הנפלאות הללו. והנה ברגע, איזה אסון איזה טרגדיה שאי אפשר להכיל אותה. על מי נקונן על מי נתאבל על ירין על תהל על ירין ותהל מה נאמר על שתי נשמות שהיו כולן שמחה. שתי נשמות שתכננו את מסלול החיים היפה שלהן. בורא עולם, תשלח רפואה שלמה לאדל שאדל תחזור לאיתנה ותחזור להוריה מגיע להם נחמה על האובדן והחורבן הגדול", זעק הרב אביטן לקול משמע ה"אמן" מהקהל.

יו"ר חברת קדישא, אלי יפרח, זעק מסר חשוב: "ירין ותהל אין לנו מילים לומר. רוצה לפנות לכל הצעירים מתחנן תראו למה אתם גורמים. אל תביאו אותנו למצב הזה". 

הבשורה הקשה הותירה גם את מוריה וחבריה של תהל לספסל הלימודים בבית הספר מקיף עירוני ד'. ביום ראשון השבוע אמורה הייתה תהל לעלות לכיתה י"ב.

בהודעה שפרסם בית הספר לתלמידים ולעובדי ההוראה נכתב: "הבוקר התעוררנו לבשורה קשה מנשוא, תלמידתנו מכיתה י"ב תהל מעול ז"ל נהרגה בתאונת דרכים. כל מי שהכיר את תהל, כל מי שפגש בה בדרכו, התרשם מיידית כי מדובר בנערה חברותית, מלאת שמחת חיים ואנרגיה טובה. תהל ידעה לפרוט על מיתריו של כל איש צוות, ידעה להקסים בחיוכה את כל הסובבים אותה. במהלך שנות לימודיה בבית ספרינו הצליחה תהל כל שנה להתקדם בצעדים משמעותיים ועשתה זאת בחן האופייני לה, ובחסדים שהעניקה לחברותיה ולסביבה. תהל הייתה אהודה על מוריה, חבריה ועל כל תלמידי השכבה". 

בסוף ההודעה נכתב כי בית הספר משתתף בצערה של המשפחה וכואב את כאבה: "מחזקים את המשפחה ברגעים קשים אלו. דרכה הערכית של תהל תמשיך להיות גם דרכנו בבית הספר. בבניין ציון ינוחמו".

 

"הורים, תשמרו על הילדים"

 

אל בית המשפחה בקומה השלישית הגיעו השבוע מנחמים רבים לנסות ולהקל ולו במעט על ההורים השבורים. ביום שלישי השבוע הגיע לבית המשפחה הרב הגאון יצחק ברדא שליט"א שבמשך שעה ארוכה דיבר על לבם של ההורים. הוא אחז בידו של האב תמיר ועודד אותו בדברים היוצאים מן הלב ונכנסים אל הלב כשהוא מדבר על האובדן האישי שהוא חוה עם אובדן בתו הדסה סימן טוב ז"ל לפני כשנה. בסיום דבריו ניחם הרב את ההורים ולא עזב אותם בטרם נאמר קדיש לעילוי נשמתן של הנערות. 

האב תמיר ניסה להסביר השבוע את הכאב העצום שהוא חש ואמר בכאב: "אני איבדתי את שתי הבנות שלי ביום אחד בת שלישית נמצאת בסורוקה בסיכון מאוד מאוד גבוה. תחשבו, אני מגיע לשולחן ביום שישי ואין לי עם מי לשבת. תחשבו מה אני עושה אחר כך, אין נכדים, הכל הלך. מבחינתי אני משלם לכל החיים, אם בכלל אני אמשיך לחיות. אלו תוצאות שאי אפשר פשוט לתקן אותם".

תמיר מעול ביקש להעביר מסר חשוב להורים: "אני פונה להורים לשמור על הילדים שיעשו להם גבולות, שיקפידו, שהם ישנים בשעות נורמליות שלא ייתנו להם לצאת, היום הילדים יוצאים שותים נוסעים בלי חגורות בטיחות, עושים דברים הזויים אבל ההורים ישנים ולא מודעים כשזה קורה אי אפשר לחזור אחורה. אין, זה תוצאות שאי אפשר לתקן אותן. אתם הנוער, תקפידו, תחשבו לפני שאתם נוסעים, תפסיקו עם השתייה, אתם חושבים שאתם חזקים, אבל לא. אתם חושבים שאתם יכולים הכל, אבל לא. תפסיקו עם השתייה, זה יחסוך לכם הרבה כאב, יחסוך הרבה כאב להורים, יחסוך הרבה כאב למשפחות, יחסוך הרבה כאב לקרובים".

עוד אמר האב הכואב: "אנשים נהרגים בכבישים מטעויות שהתשלום אחר כך הוא לכל החיים. גם מיליון דולר או עשרה מיליון דולר לא יחזיר אותם. שום רופא, שום דבר לא יחזיר את המצב לקדמותן. זה הורס את ההורים, זה הורס את המשפחות הקרובות, זה הורס את החברים, את כל האנשים. זה מצב שפשוט חייב לשים לב ולהשגיח על הילדים בצורה מאוד קפדנית ולשים גבולות. ולנוער אני פונה, לפני שאתם עולים על האוטו, לבדוק חגורות, לנסוע במהירות המותרת, ואם צריך להאט אז להאט".

 

 רישיונו של החשוד נשלל 

 

בתוך כך, בתום חקירה נוספת שנערכה ביום שני השבוע בפני בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל, נפסל רישיון נהיגתו של החשוד בנהיגה בתאונת הדרכים הקטלנית והוא שוחרר בתנאים מגבילים.

החשוד (24) התייצב היום בשנית לחקירה בפני בוחני תאונות הדרכים לכיש במשטרה במהלכה מסר גרסתו. בסיומה של החקירה ערך לו קצין משטרה שימוע בו הורה על פסילת רישיון נהיגתו של החשוד למשך 90 ימים ושחרורו בתנאים מגבילים ביניהם ערבויות ואיסור יציאה מהארץ.

במהלך חקירתו הראשונית עם השיפור במצבו, מסר החשוד גרסה לפיה הוא אינו זוכר מי נהג ברכב. במשטרה אומרים כי בוחני התנועה של מרחב לכיש יסתמכו מלבד עדותו של הצעיר גם בטביעות אצבעות על ההגה, אופי הפציעות של יתר הנוסעות, מקום מציאות הפצועים בשטח מיד לאחר התאונה ועדותם של העדים לתאונה, אלו שהגיעו ראשונים לרכב וייתכן אף שלפו את הפצועים מהרכב בניסיון לסייע להם.

מהמשטרה נמסר: "בוחני תאונות הדרכים סיימו לגבות את גרסתו של הנהג (24) החשוד בתאונת הדרכים הקטלנית שארעה בעיר אשקלון ובה מצאו את מותן שתי אחיות, ירין ותהל מעול ז"ל. במקביל לכך נמשכת מלאכת חקירת המקרה על ידי בוחני תאונות הדרכים במשטרת ישראל וזאת תוך איסוף ראיות, ממצאים ובדיקת גורמים מומחים במטרה להגיע אל חקר האמת בתאונה טראגית זו".