עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"הכל תלוי בנו" הוא שמו של המופע המקורי של תלמידי כיתות ו' כחלק מפרויקט "עיר ללא אלימות"

פרויקט תיאטרון 'עיר ללא אלימות', המתקיים בעיר זו השנה השלישית, החל לפני כחצי שנה בהשתתפות 120 תלמידי כיתות ו'. במהלך התקופה התלמידים נפגשו עם בימאי ועם מדריכות המוגנות ועברו תהליך של העצמה, לקיחת אחריות ודוגמא אישית, קיבלו כלים ומיומנויות של איפוק והבלגה, סבלנות וסובלנות  – וכל זאת באמצעות משחק תפקידים וסימולציות מחיי היומיום שלהם. 

 

המשתתפים בחרו להציף ולהציג את הבעיות החברתיות המשמעותיות המטרידות אותם בחברה הישראלית בכלל ובקרב בני הנוער בפרט: תופעת השיימינג, אלימות ברשת, קבלת השונה, סטראוטיפים חברתיים, אלימות בבתי הספר ועוד, כאשר המסר אותו הם מבקשים להעביר הוא שהכל תלוי בנו. "אנחנו אלו שאחראים על מעשינו ויש בכוחנו לשנות ולהשפיע ולהוביל את החברה למקום טוב ובטוח יותר", אמרו התלמידים.

את הפרויקט ליוותה מנהלת הרשות למניעת אלימות, סמים ואלכוהול, אורלי פולט יחד עם קרן  white rock rose בניהולה של ליאת משרקי. מאחורי הפרויקט החשוב הזה עומדים גם מדריכות ומדריכי המוגנות: שמחה מכלוף, שלמה בלאי, טלי אופנהיים, שרית שריקי והבימאי יונתן סבג.

"מדובר בפרויקט חינוכי מהמעלה הראשונה, אני שמח שבעיר אשקלון יש ילדים כישרוניים שבדרך אומנותית מעבירים את המסר בצורה יוצאת מן הכלל. כל אחד מאתנו צריך לקחת אחריות ולתת דוגמא אישית. הרשות תמשיך לעודד פרויקטים שמטרתם להוביל לשיח חיובי ולמיגור האלימות. תודה לכל מי שלקח חלק בפרויקט", אמר ראש העיר, תומר גלאם.

גם סגנית ראש העירייה והממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, התייחסה לפרויקט: "אני רואה חשיבות רבה בפרויקט זה, יש לנו ילדים ובני נוער ערכיים ואיכותיים, ובטוחני כי אשקלון עלתה על דרך המלך בכל הקשור לאי אלימות, סבלנות וסובלנות. יישר כוח לכל העוסקים במלאכת קודש זו".

אורלי פולט: "אני גאה ונרגשת כל פעם מחדש בסיומו של פרויקט משמעותי זה. זה אושר גדול לראות את השינוי שהילדים עוברים במשך הפרויקט, עד לרגע הזה שהם עולים ומופיעים מול כל כך הרבה קהל.  בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השותפים שעסקו בפרויקט זה, לראש העיר, תומר גלאם, לסגנית ראש העיר, הממונה על עיר ללא אלימות, הגברת מיריי אלטיט, מינהל

החינוך ותנו"ס בראשות יובל זוזט, לפורום ההורים בראשות סופי חוטובלי ולמנהלי בתי הספר היסודיים – שאפשרו ותמכו בהובלת פרויקט ייחודיי ומשמעותי זה".

ליאת משרקי: "קרן white rock rose היא קרן פילנתרופית המקדישה את מאמציה לקידום ילדים ובני נוער בעיקר בעיר אשקלון. חזון הקרן הוא יצירת עתיד טוב יותר עבור ילדים ובני נוער. אני כמנהלת הקרן רואה בפרויקט התיאטרון כלי משמעותי ועיקרי בהשגת מטרת הקרן. זו השנה השלישית שאנו מקיימים את הפרויקט ורואים כי באמצעות התיאטרון הצליחו ילדים לקבל ביטחון עצמי, תחושת שייכות, העצמה והגשמה עצמית. אני רוצה להודות מקרב לב לכל מי שלקח חלק בפרויקט חשוב זה, בלעדיהם זה לא היה קורה".