עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הכלה מאשקלון

מיכאל ודליה מנשרי מאשקלון הפכו בעשורים האחרונים לשם דבר בעיצוב שמלות הכלה והעסק אותו הם מנהלים ביד רמה "דימיטריוס" פרץ הרחק מעבר לגבולות המדרחוב בו הוא ממוקם * בריאיון ל"סטאר" הם מספרים על הדרך הארוכה שעברו מאז החלו לעסוק בעיצוב השמלות, על כלות ישראליות שאוהבות להתלבש חשוף ועל היכולת לשלב עבודה חובקת עולם עם זוגיות ומשפחה * בואי כלה

ענבר כהן – חג'ג

גלגולים רבים עברה שמלת הכלה עד אשר הגיעה לשנת 2019. כאשר כלות בשנות ה – 60 גילמו את שיא התמימות עם שמלה לבנה בסגנון מלכותי וצנוע, תסרוקת כמעט טבעית והינומה פשוטה ובשנות ה – 70 לא הייתה לכלה כל בעיה להישאר עם המשקפיים הכהות שלה ולהוסיף על כך בקבוקי שיער וכובע רחב שוליים בצבע לבן ומי שידה הייתה משגת גם הוסיפה פרווה סינטטית כתוספת הולמת לשמלה. בשנות ה80 הכלות כבר היו נועזות יותר משוחררות יותר, חושפות יותר כתפיים ושיער מפונפן כמו פארה פוסט ובשנות ה – 90 התחולל המהפך בעולם החתן כלה זה שהתחיל באולם שהופך לגן מפואר והכלה נהייתה יותר סקסית ודומיננטית כשאבני חן משובצות בצבצו מכל עבר. אז כברת דרך ארוכה עברה השמלה, אבל תמיד תמיד נשארה נאמנה ללובן ותמיד היא תהיה זו שתתן לכלה את ההרגשה המיוחדת שהיום זה יום מיוחד.


המותג של שמלות הכלה "דימיטריוס דליה" כבר מזמן הפך לאימפריה מפוארת החולשת על ארצות וימים ומשאירה אבק כוכבים בכל מקום על הגלובוס: "אנחנו עובדים בכל הארץ כמובן מדן ועד אילת ובניו יורק, הונג קונג, איטליה, יון קפריסין תורכיה לבנון ועוד. בכלל יש לנו ביקוש עצום מעבר לים וההתנהלות היא פשוטה הרבה יותר מבעבר- הכול דרך אימיילים כך שאין בעיה". מספר לי מיכאל מנשרוב –מנהל העסק ובעלה של דליה .

אני מבינה נכון? יש לכם כלות המגיעות מתורכיה, דובאי ולבנון רחמנא ליצלן?
מיכאל: "כן, ממש כמו שאת שומעת. אבל אל דאגה אנחנו לא נכנסים למדינות אויב, אנחנו פשוט נפגשים באמצע הדרך באיסטנבול בוא נאמר ל 2-3 פגישות מדידות ראשונות, שניות ועד המוצר המוגמר. בכל פעם זה מרגש אותי מחדש ההתפתלות של המפגש ואיך היא הכלה, ואיך המשפחה, אבל כולם מאוד מפרגנים ומילת המפתח היא מקצועיות כך שכולם נשאבים לשם ועניינים של פוליטיקה שמים בצד".

הכול התחיל לפני 27 שנה באשקלון, כאשר דליה סיימה את הלימודים של עיצוב אופנה והתחילה עם עניין השמלות בתור תחביב מהבית. עם הזמן עברו בני הזוג מנשרוב לחנות קטנה באשקלון ששם אגב התחתנתי לפני כ – 20 שנה אז נכון המקום לא היה נראה וואי, לא עמדת קבלה כפי שיש היום, לא 3 קומות ולא כורסאות בכל פינה ומוסיקה מכל רמקול ובכל זאת זכור לי עד היום היחס של אנשי דימיטריוס לרבות האיפור שיהיה את, השמלה שתפורה במיוחד בשבילך כי זו את והעיצוב שיער שנולד במיוחד בשבילך כי זה ממש את…
דליה: "הכי חשוב לי להיכנס לראש של הכלה, יש הרבה כלות שבאות ואומרות לי –תקשיבי אני קשה.. זה משפט פתיחה שאני רגילה אליו ודווקא משם בא האתגר. לפני כמה שנים מתקשרת אליי כלה ואני בכלל בנסיעת עבודה במיאמי ובוכה שהיא מתחתנת בעוד יומיים ואין לה שמלת כלה, כנראה שהיא רבה עם המעצבת או משהו. חזרתי למחרת ובחתונה שלה הייתה לה לא רק שמלת כלה אחת אלא 2 להחלפה. עבדנו בשיתוף פעולה והיא לא רוצה לשכוח לי את המחווה של מהר, מדויק ונכון".

באופן כללי עם השנים שמלות הכלה הפכו ליותר חושפניות ובכלל אומרים שהכלה הישראלית היא החושפנית ביותר בעולם – האומנם?
מיכאל: "זה נכון שהכלות שלנו קצת פחות צנועות יחד עם זאת הן היפות בעולם והן די צמודות לקולקציה העכשווית. למשל בקיץ 2019 השמלות הן יותר שיקיות, עם שובלים מעניינים, מחשוף עמוק שהולך השנה עם נוצות וכו'. הכול עניין של טרנד, יחד עם זאת יש הרבה כלות חילוניות שדוגלות יותר ויותר בטרנד צנוע שאומר מה שפחות לראות זה יותר מושך.."

"הלבן שולט ותמיד שלט"

נראה כי אי אפשר לדבר על שמלות כלה בלי לדבר על הצבע הלבן שבתרבות היפנית מסמל את הסבלנות מזג רוח מתון וטוהר מצד הכלה. המנהג היהודי כי כלה תלבש שמלה לבנה ביום חתונתה כאשר הדעה הרווחת היא "כי נמחלו עוונותיה ביום זה ועתה היא טהורה מחטאיה".

מה קורה בדימיטריוס עם הצבעים של שמלת הכלה?
מיכאל: "באופן כללי הלבן שולט ותמיד שלט יש נטייה לפעמים לשנהב ושמנת בעיקר בארצות הברית אבל קחי את מילאנו הונג קונג ועוד ערי בירה מובילות בעולם – גם שם הלבן עדיין שולט ובגדול".

ומה עם הכלה האשקלונית?
מיכאל: "הלקוחות שלנו מגיעות מכל הארץ, ספציפית לכלה האשקלונית היא כבר מזמן יודעת מה היא רוצה מעצמה, היא הכי אנינת טעם והכי מעריכה ומפרגנת ובעיקר משרה גאווה ואהבה לדימיטריוס דליה".

אני מגיעה לבית העסק בשעת צהרים מאוחרת שנייה לפני שכלה יוצאת בשמלת הכלולות שלה ובפעימות לב לא נשמעות אל עבר בן זוגה. בעוד מספר שעות הם יהפכו לזוג נשוי ומה שיישאר מיום החתונה אלו התמונות עם החליפה והשמלת כלה והחוויות מאותו יום. את שני הדברים הללו מספקים בדימיטריוס והם בהחלט מודעים לכובד האחריות המוטלת על כתפיהם.

דליה: "אני יושבת עם כלה כשלפניי סקיצה של שמלה עם מידות אורך עליון של שמלה ותחתון ובטנה ומידות והקיפים וזה לא נגמר. הכול כמו בספר. הבטנה למעשה זה החלק הכי קשה ואם היא יושבת על הכלה פיקס – אני רגועה ויודעת שאני יכולה להמשיך הלאה. אני כבר יודעת ומכירה את הדרישות את התמונות שהן מגיעות אליי איתן של מעצב כזה או אחר עם בד מסוים, מנווטת את דרכי ומוציאה כל פעם את המיטב".
מיכאל: "דליה נוגעת בכל קווי האופנה והעיצוב אם זה הוינטאג' הקלאסי, קווים סקסיים, תחרות, חריזות, עבודות יד".

מה קורה עם הבדים היום ואיך ניתן להגדיר את טווח המחירים של שמלות הכלה?
מיכאל: "טווח המחירים הוא בהתאם לתקציב אתו מגיעה הכלה. יש לנו שמלות כלה שיכולות לעלות 800 ש"ח ויש כאלו גם ב 15 עד 20 אלף ש"ח. הכל עניין של תקציב ובשאלה האם מדובר בקולקציה חדשה או קודמת, שמלה חלקה ונקייה או מחורזת ומאובזרת".

שאלת השאלות- איך משלבים בין קריירה לאימהות?
דליה: "כשסינדי שלנו הייתה בת 11 חודשים פתחנו את העסק, זה לא היה פשוט, אז לקחתי מטפלת שאגב גידלה גם את הבת השנייה שלנו קים ואת לא תאמיני אבל אותה מטפלת העונה לשם אירנה מטפלת היום גם בנכדה שלנו. אין מה לעשות – לא היינו הרבה בבית אבל דאגנו לפצות כל הזמן ולפנק. זה משהו שצריך לקחת אותו בחשבון כששואפים להצליח בגדול. היום סינדי ובעלה הם מאפרים ומעצבי שיער כאן בדימיטריוס וקים לומדת תקשורת ועובדת".

ביום חתונתי כאשר לבשתי אני את השמלה אצל דימיטריוס לפני בדיוק 20 שנה הרגשתי איך חיי עוברים למול עיניי כסרט נע. עד לאותו רגע בו נלבשה השמלה לא קרה דבר. ואז, את מסתכלת על עצמך ואומרת הנה עוד שלב בחיים ותודה תודה לך ה' שזכיתי.