עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הכירו – דור שלום מכלוף

דור מכלוף עם בנו בטקס הסיום

הכירו – דור שלום מכלוף

בן 24, גר באשקלון, נשוי + 1. דור התחתן בגיל 22, וכיום יש לו ילד בן שנה וחצי.דור למד בישיבת אוהל משה בבני ברק ובגילאי 18-19 הוא השלים בגרויות.דור התגייס לצה"ל במסגרת תכנית "שחר כחול"  שנועדה לאפשר לחיילים חרדים לשרת שירות צבאי מלא תוך התחשבות באורח חייהם החרדי. למרות שקיבל פטור משירות צבאי, היה לדור חשוב מאוד להתגייס לצה"ל, לצאת לקצונה ולתרום ככל יכולתו.דור שלו מכלוף עתיד לסיים את קורס הקצינים בחודש ינואר וישובץ ביחידת 669 כקצין שלישות.הטקס התקיים בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. קורס זה נוגע במנהיגות צבאית ובניהול. הצוערים לומדים את יכולות הפיקוד והשליטה בנוסף להכשרה הצבאית מקצועית.

יורם מכלוף, אביו של דור: "רגעים של נחת, שמחים ומאושרים שבננו הבכור דור שלום מכלוף סיים בהצטיינות את קורס הקצינים בחיל האוויר ושובץ ביחידה המובחרת 669 – יחידת החילוץ של חיל האוויר. אנו מאחלים לו  שימשיך לעלות מעלה מעלה ושימשיך בדרכו המיוחדת של נטינה ותרומה לזולת ולחברה."

ראיון קצר עם דור שלום מכלוף:

ספר לנו היכן התחלת-

אני התחלתי בישיבה חרדית בבית ספר 'תלמוד תורה באשקלון', משם המשכתי לישיבות אחרות בבני ברק. אני חייב לומר שהיה לי טוב בישיבה, למדתי והחכמתי. חשוב לי לציין את בחורי הישיבות – אני מאוד מעריך את הדרך חיים שלהם, אך הבנתי שלי זה פחות מתאים.

מתי הגיעה התפנית בחייך?

אחרי שהייתי בישיבות, החלטתי לשנות מסלול והתחלתי לימודי עתודה, בתיאום עם ההורים והרב. השלמתי את הבגרויות מאפס. ישנה מכינה שעושה זאת תוך 8 חודשים, שלאחריה יצאתי עם תעודת בגרות מלאה. התחלתי לימודי הנדסת תעשייה וניהול בקמפוס לב. אחרי שנתיים של לימודים, החלטתי להתגייס מבלי להיות לסיים את המסלול העתודאי. לאחר שפרשתי מהמסלול, התגייסתי כחייל רגיל. בצבא הגעתילתפקיד בעולם התעשייה והניהול בקריה –ניהול תכניות עבודה של דרגי ד' וניהול פרויקטים של חיל האוויר. במהלך שירותי עשיתי יומיות מבסיס הקריה.

ספר על משפחתך –

התחתנתי לפני שהתחלתי את השירות הצבאי, בגיל 22. כעבור שנה בצבא נולד הבן שלי –אליה. מדובר בקושי בפני עצמו, לשלב חיי משפחה ושירות צבאי. המפקדים שלי תמכו והמון עזרה הגיעה מצד המשפחה.

מדוע החלטת להיות קצין?

תמיד בער בי הרצון לצאת לקצונה, ובאמת אחרי שנה וחצי בקריה יצאתי לקורס קצינים.המהלך הזה חריג, הן מבחינת הפז"מ, הגיל, המצב משפחתי והרקע. הייתה לי את המלחמה שלי מולם, להוכיח שיש לי 12שנות לימוד, הוכחתילהם כי ניתן להכיר בשנותיי בישיבות השונות כשנות לימוד לכל דבר. יצאתי לקורס הקצונה וסיימתי אותו בהצלחה. הייתי 3 חודשים בבה"ד 1,ובהשלמה חיילית בבסיס 'עובדה'. כעת אני שליש של יחידת 669– יחידת החילוץ של חיל האוויר. הדרך הייתה מאוד ארוכה ומסובכת. בזום אאוט של6 שנים, ואחרי כלהמלחמות שנלחמתי כדיי להגיע לזה,אני בהחלט יכול לומרשזה שווה את זה בסופו של דבר. שום דבר לא היה מצליח בלי עזרה של אשתי אושר, שתמכה בי ועזרה לי, עודדה אותי, בנוסף למשפחה שלי ושלה שתמכו באנו בלי סוף.

האם אתה עדיין מנהל אורח חיים דתי?

אני מקפיד על שיעורי תורה, שבת וכשרות. בשירות הסדיר שלי הייתי במסגרת 'שחר כחול' – מסגרת שמותאמת לחרדים שמגיעים ומתגייסים. המסגרת הזו תומכת בחיילים מכל בחינת המעטפת.

תמונה מתוך הטקס.

 

 

מה השאיפה שלך לגבי הצבא?

השאיפה שלי היא להגיע לדרגת סגן אלוף ומעלה. אנירואה את עצמי נשאר בצבא. המסגרת הצבאית היא מאוד מעניינת. בנוסף ליתרונות החומריים, אני חושב שאין כמו לתת למדינה שלך מעצמך ולתרום כמה שאתה יכול.

מסר אישי: כל מי שרוצה משהו,שיילחם עליו. אפשר לשלב גם סגנון חיים דתי, גם חיי משפחה וגם תפקיד צבאי. כל מי שרוצה משהו יכול להשיג אותו, ואם אני, עם החריגות שליהצלחתי, אז כל אחד יכול. אם לא המשפחה שלי, כל זה לא הי קורה –במיוחד בזכות אשתי.