עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הישגים לתלמידי אשקלון בתחרות כתיבה

הישגים נאים לתלמידי אשקלון שקטפו את המקומות הראשונים בתחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך * מנכ"ל המרכז דן פוטרמן: "מברך את התלמידים שזכו במקומות הראשונים, תוצר של התהליך שאנחנו עוברים יחד עם בתי ספר והצוות החינוכי"

תחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מיועדת לתלמידים מכיתות ג'-ו' ומתקיימת מדי שנה. בשלב הראשון כותבים אלפי ילדים מרחבי הארץ סיפור קצר פרי דמיונם, כחלק מהתכנית הייחודית לכישורי שפה שמפעיל המרכז בבתי הספר. הסיפורים נבדקים על ידי צוות מקצועי של בית הספר והילדים שסיפוריהם שסיפוריהם הגיעו למקומות הראשונים בתחרויות הבית ספריות התמודדו השבוע בשלב הגמר. באירוע מרשים שהתקיים במרכז דוהל בתל אביב בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי, בהשתתפות מאות כותבים צעירים, ראשי המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, שותפים ואנשי חינוך מובילים הוענקו על הבמה תעודות לזוכים. באירוע הוענק פרס חיים לסופר והסאטיריקן אפרים סידון.


המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל תכנית לפיתוח כישורי שפה ולמצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, ובמסגרתה משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים.
מדי שנה מקיים המרכז את תחרות הכותבים הצעירים הארצית, בהשתתפות כלל התלמידים מכל בתי הספר המשתתפים בתכנית, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה, ראשון לציון, חדרה, אשקלון, רחובות, אור יהודה ועוד. סיפורים מצטיינים מתרויות השנים האחרונות ראו אור לאחרונה במסגרת ספר הילדים המיוחד 'סיפורים במרכז' בהוצאת 'ידיעות ספרים' והוצאת 'טל מאי' ובשיתוף המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.
דן פוטרמן מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מסר השבוע: "תחרות הכותבים הינה אחת מנקודות השיא במסגרת התכנית לכישורי שפה שאנו מפעילים בבתי הספר, והיא מאפשרת לילדים למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם, ולהגיע לרמה של כתיבת סיפורים מרגשים. אני מברך את התלמידים שזכו במקומות הראשונים, תוצר של התהליך שאנחנו עוברים יחד עם בתי ספר והצוות החינוכי, המהווה הוכחה שפיתוח מצוינות חינוכית והשקעה בכישורי שפה מחזקים גם את הביטחון של התלמידים וגם את היכולת שלהם להצליח ולהצטיין".