עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הילד ניצל בזכות עירנות המציל 

 

 

המציל ולנטין בונדר הציל בשבת האחרונה ילד בן 11 מטביעה בבריכה בקאנטרי ברנע כשזינק למים במהירות מיד כשהבחין בסימני מצוקה * מנכ"ל הקאנטרי דוד ברכה: "ניתחנו את האירוע כדי ללמוד גם להבא. אנחנו לומדים כדי שלא יהיו מקרים שלא נתגבר עליהם"

 

מקרי הטביעה המתרחשים חדשות לבקרים הובילו את מנכ"ל קאנטרי ברנע, דוד ברכה, להנחות את צוות המצילים להקפיד על עירנות יתירה בימות הקיץ החמים בהם התפוסה מלאה וסכנות הטביעה הולכות ונעשות מוחשיות יותר ויותר.

בשבת האחרונה המקום המה מתרחצים שהגיעו על מנת להתקרר במעט על רקע מזג האוויר הלוהט ששרר בחוץ. בין המתרחצים היה גם ילד כבן 11 מאשקלון שנכנס לשחות בבריכה. בשעת צהריים הבחין המציל ולנטין בונדר בילד כשהוא מפרפר במים העמוקים כשהוא מתחיל לטבוע ומתקשה לנשום: בונדר מיהר לזנק למים, אחז בילד ומשה אותו החוצה. בהמשך הגיעו הוריו המודאגים שהודו לבונדר ולברכה מעומק לבם. 

ברכה אמר ל"סטאר": "המציל ולנטין קפץ למים והוציא אותו רגע לפני שטבע. מבירור שנערך במקום הסתבר כי לילד יש יד שבורה והוא הוריד ממנה את הגבס כדי שיוכל לשחות. כמובן שהדבר גרם לילד לאבד מכוחו והגדיל את הסיכוי לטביעה. עירנותו של המציל ולנטין היא זו שמנעה את הטביעה. אני מחזיק בבריכה שני מצילים ועזרה ראשונה להשגחה מקסימלית על כל מה שקורה בבריכה, כי אנחנו לא סומכים על ההורים ובני המשפחה שישגיחו על הילדים.

מה שקרה זה שילד בן בערך 11 שיודע לשחות הגיע למי העמוקים נשברה לו היד ובאותו שבוע הוא הוריד את הגבס והיה לו קשה הוא פרפר בתוך המים ולנטין שישיב בסמוך קפץ פנימה והוציא אותו. אביו של הילד הודה לצוות הקאנטרי, ובעיקר למציל ולנטין ואמר: 'כל הכבוד על העירנות התושייה וההצלה'". 

עוד הוסיף ברכה: "ההורים שלו הגיעו חיבקו אותו והגיעו למציל כדי להודות לו וגם לי.

ניתחנו את האירוע כדי ללמוד גם להבא. אנחנו לומדים כדי שלא יהיו מקרים שלא נתגבר עליהם. ולנטין הוא מציל משכמו ומעלה הוא מאוד עירני, מסתובב, מעיר וחי את הבריכה. כולנו חייבים ללמוד מהמקרה".