עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"היוזמה הזו פשוט מקסימה"

קירות הבניינים בשכונות הוותיקות נצבעו השבוע בציורים מרהיבים פרי יצירתם של אמנים מרחבי העולם * אחד מהאמנים שהגיע מדרום אפריקה אמר: "הופתעתי לטובה מהעיר, מהאנשים, מראש העיר שבא לראות מקרוב את הפרויקט. אני מקווה לחזור לכאן בעתיד"

קבוצת אמנים מארצות הברית, ברזיל, דרום קוריאה, הונגריה ועוד, בשם Artist for Israel הגיעה לאשקלון בשבוע שעבר לפרויקט מיוחד בשיתוף עיריית אשקלון והיזם שת' דייוויס, במסגרתו שבעה אמנים מבצעים ציורי ענק מרהיבים על קירות בניינים בשכונות הוותיקות בעיר. האמנים המשתתפים הם, קריס שרים, מדרום קוריאה, מבצע את הציור של האישה הישראלית הלבושה בבגדים קוראנים מסורתיים ברחוב ביאליק 61; הילטון אלבס דוס סנטוס, מברזיל, מבצע ציור של ים וחוף על גבי מקלט ברחוב דיבולט 1 וציור של ים בקיר בסמוך לחוף הגולשים; ג'אנה מורלו, מברוקלין

בארצות הברית, מבצעת ציור של ורדים ברחוב בנימין 18; ג'ורג'י קאלאפוב, מדרום אפריקה, מבצע את הציור של האישה בכחול ברחוב שני אליהו 6; טומאס לאנקאי, מהונגריה, מבצע את הציור של נערה אוסטרלית-הונגריה ברחוב שני אליהו 6; וויטני קר, מארצות הברית, מצייר אחיות ותינוקות בקיר בית ספר לאחיות בבית חולים ברזילי. את כולם מלווה מרכזת התוכנית, דניאל מארגיוטה, מארצות הברית.
"שמנו בצד את כל המצב הביטחוני ופשוט באנו לצבוע את העיר, זה פרויקט מדהים וזה מה שחשוב בעינינו", אמר טומאס מהונגריה. ג'ורג'י מדרום אפריקה הודה על האירוח החם שקיבל בעיר: "הופתעתי לטובה מהעיר, מהאנשים, מראש העיר שבא לראות מקרוב את הפרויקט. אני מקווה לחזור לכאן בעתיד".
תושבת שכונת עתיקות שהבניין בו היא מתגוררת עוטר בציור מרהיב אמרה השבוע ל"סטאר": "היוזמה הזו פשוט מקסימה. מרבית האנשים שגרים כאן הם אנשים קשי יום שהיו רוצים לחיות ברמת חיים גבוהה יותר אבל לא יכולים להרשות לעצמם לעבור דירה בגלל המצב הכלכלי שלהם. הציורים המרהיבים האלו ממש מחממים את הלב ונותנים לנו הרגשה שסופרים אותנו ומתייחסים אלינו. אנחנו רוצים להודות לכל מי שמעורב הפרויקט היפה הזה".
ראש העיר, תומר גלאם, סייר השבוע במספר מוקדים ואמר: "דווקא בעת הזאת, על רקע המתיחות בדרום, זה מרגש ומחמם את הלב לראות כיצד קבוצה של צעירים וצעירות, מוכשרים ביותר, שמים את החיים שלהם בצד ועוזבים את הבתים שלהם לתקופת זמן לא קצרה בשביל לבוא ולעשות טוב לתושבי העיר, שמצדם, אירחו אותם כיד המלך ונתנו להם הרגשה של בית. אני מברך על היוזמה ומאחל לכולנו ימים בטוחים ושקטים יותר".