עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

החל ממחר הגבלות חמורות על אשקלון

צילום באדיבות דוברות המשטרה

בין היתר צפוי סגר לילי על אשקלון וסגירת מוסדות החינוך בעיר שנכנסה היום לרשימת 40 הערים האדומות • בין השעות 19:00 ל-05:00 התנועה תוגבל עד 500 מטר מהבית והעסקים ייסגרו, למעט עסקים חיוניים

 

הערב (א') אישרה ועדת השרים להגדרת אזורים מוגבלים להטיל סגר לילי על 40 ערים אדומות, בהן אשקלון. החלטה הסופית והמסגרת הכללית של התוכנית תאושר סופית מחר באמצעות משאל טלפוני בין חברי הממשלה.

 

הלחץ שהפעילו ראשי הסיעות החרדיות על ראש הממשלה בעקבות הכוונה להטיל סגר מלא על 10 ערים אדומות, בהן בעיקר ערים בעלות אופי חרדי וערבי, עבד. הערב הוחלט שבמקום להטיל סגר מלא על 10 הערים האדומות הללו, יוטל סגר לילי וסגירת מוסדות החינוך ב-40 ערים שהוגדרו כאדומות, בהן אשקלון. אתמול אשקלון עוד הייתה מחוץ לרשימה, אולם היום, בעקבות עדכון נתוני התחלואה, הוחלט לצרף את אשקלון, כמו גם ערים נוספות, בהן גם השכנות: מצפון מזרח – אשדוד, ומדרום – שדרות ונתיבות.

 

זו ההודעה המשותפת שהוצאה הערב ע"י משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות:

"לאור העלייה בנתוני התחלואה ואיתה העלייה במספר הערים האדומות ביממה האחרונה ל-40 ערים אדומות, פרויקטור הקורונה, פרופ' גמזו, ומשרד הבריאות קיימו דיונים במהלך היממה האחרונה לעדכון מתווה ההגבלות בערים אלו כך שיותאם להיקף התפשטות התחלואה הנוכחי.

 

בהמשך להצעה העדכנית, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להטיל סגר לילי אחיד על כל ה״ערים האדומות״ החל ממחר (ב׳) בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה.

 

הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 05:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו, והעסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים.

 

משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר אישור הרשימה בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל".

צילום באדיבות דוברות המשטרה

 

במקביל מסר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה לתקשורת, בה ביקש לעדכן על ההחלטה שקיבלה ועדת השרים:

"ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. הגורמים המקצועיים המליצו להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות. אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן. גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. ההחלטה הייתה שקולה, אחראית ומחויבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה".