עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

החליק לבור של כסף

עוד דניאל אדזיאשוילי

לא פחות ממיליון שקלים זה הסכום שהמצטבר שיקבל מחסנאי מאשקלון שהחליק על מכסה מתכת ונפל לתוך בור ביוב במפעל בו עבד * בתביעה שהגיש נטען בין היתר כי המעסיקים התרשלו בכך שלא דאגו לסביבת עבודה נקייה ממכשולים

מחסנאי בן 50 תושב אשקלון  שהחליק לפני כ-3 שנים על מכסה מתכת ועקב כך נפל לתוך בור ביוב, יזכה לפיצוי כולל של כמיליון ₪. כך עולה מפסק דין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום בראשון לציון. את התביעה הגיש הפועל באמצעות עו"ד דניאל אדזיאשוילי  נגד מפעל הארגז, חברת הפניקס ומתביעה נגד הביטוח הלאומי.

מהתביעה עולה כי בעת שהעובד צעד מההסעה לחדרי הלבשה לקראת תחילת יום העבודה, הוא  החליק על מכסה פח שהונח במעבר בין מחלקות וכתוצאה מכך נפל לבור ביוב שהושאר פתוח. מאזור התאונה המחסנאי פונה לבית חולים ברזילי באשקלון כשהוא סובל מנפיחות, שפשופים, כאבים  וקושי בהנעת מפרק ירך ימין. במשך תקופה ארוכה לאחר התאונה העובד התלונן שוב ושוב על כאבים ואף נאלץ לעשות שימוש במקל הליכה. בבדיקת CT אובחנו בלטי דיסק בשתי חוליות בעמוד השדרה הגורמים לכאבים בצוואר ובגב התחתון עם הקרנה לרגל ימין.

מאז התאונה העובד לא חזר לעבודה ושהה בחופשת מחלה וכארבע חודשים לאחר התאונה, במפעל הארגז הוחלט לפטרו לאור מגבלותיו הגופניות כתוצאה מהתאונה. עד היום  העובד סובל מכאבים עזים בברך ימין, בעמוד השדרה עם הקרנות לרגל ימין ללא יכולת להרים משאות כבדים או לבצע עבודה פיזית.

בא כוחו, עו"ד  דניאל אדזיאשוילי  העוסק בתביעות נזקי גוף, טען בין יתר בכתב התביעה כי מעבידיו התרשלו בכך שלא דאגו לספק לתובע סביבת עבודה נקייה  ממכשולים כמו בורות מסוכנים ופירי ביוב פתוחים ותבע קיבל פיצוי בגין הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועזרת צד ג'. בעקבות כך חברת הפניקס המבטחת את חברת הארגז פיצתה אותו ב-100 אלף שקלים. במקביל בעקבות תביעה לביטוח הלאומי נקבעה לו בחודש שעבר נכות לצמיתות בשיעור של 47 אחוזים רטרואקטיבית המזכה אותו בקצבה חודשית בסכום מצטבר של כ-900 אלף ₪.