עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הח"כ המקומי שממנף את אשקלון מבפנים – אלכס קושניר

 

 

אלכס קושניר, מספר 7 ברשימתו של אביגדור ליברמן, ובעבר מנכ"ל משרד הקליטה והעלייה, הגיש הצעת חוק להטבות מס לתושבי אשקלון. המטרה – לשנות את פרמטר המרחק מהרצועה לפרמטר זמן ההתראה על מנת להכניס עיר שלמה למפת הטבות המס.

אלכס קושניר, חבר כנסת ותושב העיר אשקלון, שעד לא מזמן היה בישורת האחרונה בבחירות לכנסת ה-22, מתפקד כעת כחבר כנסת במשרה מלאה מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" בהנהגת אביגדור ליברמן. במהלך הבחירות לקח על עצמו חבר הכנסת קושניר את תפקיד מנהל מטה הארגון של המפלגה. ח"כ קושניר מלווה את המפלגה כבר חמש שנים ודבקותו ואמונתו בדרכה דחפה אותו להשקיע את מרב המאמצים על מנת לקדם אותה. אם הסתובבתם ברחובות העיר במהלך ספטמבר האחרון, בטח שמתם לב לח"כ קושניר אשר הסתובב בין המטות, פוגש פעילים ופעילות, תומכים ותומכות – מבוקר על ליל. "התמיכה היא אדירה, גם במקומות שאנחנו לא רגילים אליהם כמו אזור גוש דן ותל אביב" הוא אמר. הוא מאמין שהאזרחים קיבלו הזדמנות שנייה לקחת את המדינה לכיוון אחר ולכן הוא הקדיש מאמצים גדולים על מנת לגייס עוד ועוד מצביעים למען המפלגה.

השבוע, התבשרו תושבי אשקלון על הצעת חוק חדשה למענם, אותה יזם חבר הכנסת קושניר, למען מתן הטבות מס לתושביה. בבקשה זו מבקש הח"כ לשנות את מפת ההטבות ליישובי עוטף עזה, על מנת שהן יחולו על כל היישובים שבהם זמן ההתראה "צבע אדום" עומד על 30 שניות. אם הצעה זו תתקבל, אז תושבי אשקלון ייכנסו למעגל של מקבלי הטבות המס מהמדינה. "אשקלון וסביבתה נמצאת תחת איום מתמיד וירי בלתי פוסק שאף גורם לאבדות בנפש בקרב האוכלוסייה האזרחית" כך נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. נכון להיום מפת הטבות המס ליישובי העוטף נקבעת לפי פרמטר המרחק: כל היישובים שנכנסים לטווח של 7 ק"מ. כך נוצר המצב שבגלל כמה מאות מטרים המפרידים בין אזור התעשייה הדרומי של העיר לבין נקודת ה-7 ק"מ מהגבול – נותרה העיר כולה מחוץ למפת ההטבות.

"הצעת חוק זו, היא הצעד הראשון בעשיית צדק עם תושבי אשקלון והסביבה אשר נמצאים תחת אש הטילים של ארגוני הטרור", אמר ח"כ קושניר. "הצעת החוק נועדה להקל על נטל המס של תושבי האזור ולא הולכת סחור סחור, אלא מגדירה באופן ברור שיש כאן אוכלוסייה שחייה תחת איום מידי" .ביום שלישי, ה-29.10.2019 הגיע ח"כ קושניר למזכירות הכנסת והגיש את הצעת החוק הזו. כזכור, כבר במערכת הבחירות הבטיח יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, בעת ביקורו בעיר, כי המפלגה תפעל על מנת להכניס את אשקלון למפת ההטבות של עוטף עזה .אותם תושבים חוטפים רקטות כבר עשרות שנים ולא מקבלים שום הטבות מהמדינה", אמר ח"כ בכניסה למזכירות הכנסת "הצעה הזאת הולכת לתת הטבות מס לתושבי אשקלון וזה רק הצעד הראשון. הצעד הבא יהי להכניס את אשקלון לאזור עדיפות לאומית א' ולהפוך את מכללת אשקלון לאוניברסיטה. הבטחנו את זה לבוחרים ואנחנו הולכים לעשות את זה".