עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"הוא יהיה איתנו לעד"


ביום שישי הובא למנוחת עולמים סמ"ר יובל מור יוסף שנרצח בפיגוע בגבעת אסף כשאלפי חברים, קרובי משפחה ותושבים כואבים חולקים לו כבוד אחרון * גם נשיא המדינה רובי ריבלין, הגיע לביקור תנחומים וספד: "באנו לבכות את לכתו של שומר חומות ישראל" * על הקבר הטרי מיררה בת הזוג בבכי: "מי זה הרוצח המחבל השפל שלקח לי אותך? לוחם שלי?"


סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל

אבל כבד ירד על אשקלון עם היוודע דבר הבשורה המרה כי סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל נרצח בפיגוע ירי בבנימין כאשר נורה מאש מחבלים מטווח קצר. באסון הכבד נקטף חייל נוסף יוסף כהן ז"ל וכוחות ההצלה פינו מהזירה שני פצועים במצב קשה.

כ- 2,000 חברים, קרובי משפחה, תושבים ואזרחים שלבם נחמץ למשמע הבשורה הקשה הגיעו ביום שישי האחרון לבית העלמין על מנת לחלוק ליובל כבוד אחרון. ביניהם היה גם  סגן השר מייקל אורן, סגן השר יצחק כהן וח"כ סופה לנדבר.

עין לא נותרה יבשה כאשר החלו ההספדים על חלקת הקבר הטרייה אליה הובל ארונו של מור יוסף כשהוא נישא על כתפי חבריו הלוחמים.

מרדכי, אביו של יובל, ספד לו: "אתה ילד שעשועים. ילד של תורה, ילד של כיבוד הורים, ילד של חברה, ילד של עזרה, באת לעולם כדי לעזור. אני מבקש דבר אחד – אל תפסיק לעזור גם בעולם הבא. תמשיך להתפלל על הבנות. שנמשיך לגדל את הבנות בשמחה עם כל הקושי. הוא איתנו והוא יהיה איתנו לעד. נכון שאסרת עליי לפרסם ברבים שאתה יודע לקרוא בתורה. עשיתי את זה וכעסת עליי. זו העובדה. זה אתה, אני אוהב אותך".

האם אילנית אמרה: "יובל, סליחה שלא עשיתי בשבילך מספיק. סליחה אם לא הקשבתי לך או לא עניתי לך או לא הסברתי לך. יובל אני אוהבת אותך הכי בעולם. אימא שלך גם מתה באותה הזדמנות הזו, היא תכף באה לשבת איתך".

בת זוגו של מור יוסף מיכל בוגנים ספדה לו בדמעות: "אהוב שלי. כמה שעות הייתי בדרך אל הבית שלך מפוצצת במחשבות. אני בשוק. הגוף שלי לא מעכל, הראש שלי לא מבין והלב שלי לא מפסיק להרגיש כאב, אהבה, חרטה, דאגה, כעס. צדקתי שחשבתי שאתה אהבת חיי, צדקתי. סיימת את החיים שלך עם האהבה הכי גדולה שיש. כל כך צעיר ורק בחודש הבא היית אמור לחגוג 21. לא נתפס לי, אהוב שלי אתה כל כך ילד. מי זה הרוצח המחבל השפל שלקח לי אותך? לוחם שלי".

אמיליה

בוגנים אמרה עוד: "אני אוהבת אותך מאוד, והיום זה ברור לי שאלוקים לוקח רק את הטובים. אני לא מפסיקה להתגעגע. תמיד תישאר בלב שלי. היית אמור לחזור הביתה אתמול, אבל כנראה זה כבר לא יקרה אף פעם. כמה חיכינו ליום חמישי. יובל שלי, זה לא נתפס. לא משהו שאפשר לקלוט. בפעם האחרונה – אני אוהבת אותך ומקווה שאתה שומע אותי מלמעלה. אני לא אשכח אותך לעולם, אתה נצור בלב שלי לעד. כל מה שרציתי להיות האישה שלך לתמיד. הלב שלי מרוסק".

גם דודו של יובל, סמי מור יוסף, ספד לו: "משאת חייו הייתה לשרת ביחידה קרבית, זה מה שהוא עשה ורצה. הוא התעקש ללכת לקרבי, למרות המצב בארץ. הוא מאוד נהנה בשירות, תרם והתנדב. אבא שלו דיבר איתו הבוקר ויובל אמר לו שהוא אחרי משמרת לילה, היה צריך לצאת הביתה, אך התנדב להחליף אחרים בגזרה כדי שהם יוכלו לנוח".

אומר נגב, חברו הטוב של יובל, ספד: "הוא שלח הודעה שהוא הולך למשימה בגבעת אסף ומאז לא שמענו ממנו. הוא סיפר לנו שבוע שעבר על החוויות בצבא ואתמול בלילה כשהמחבל מברקן נתפס הוא שלח לנו על זה הודעה בקבוצה. הוא היה אמור לצאת היום הביתה אחרי המשימה, ונרצח ממש לפני. הוא שלח לנו הודעה שהוא בגבעת אסף והוא אוהב אותנו".

"רוחנו לא תיפול"

מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה ציון רצון, ספד לו אף הוא: "יובל. באתי לכאן בשם גדוד נצח יהודה, חטיבת כפיר וכלל חיילי צה"ל על מנת לחלוק לך כבוד אחרון. לדאבוני, לא הכרתי אותך באופן אישי אך בשעות האחרונות שמעתי עליך רבות מחבריך ומפקדיך. בנערותך היית שחקן כדורסל, ויתרת על חלום זה על מנת לשרת בשירות משמעותי כלוחם בצבא הגנה לישראל".

מפקד החטיבה הוסיף: "חבריך סיפרו לי על אדם מיוחד, אדם שעזרה לזולת הייתה נר לרגליו. היית אדם צנוע ושקט בעל לב טוב ורחב. אהוב על כל חבריך. לכתך בטרם עת השאירה חלל עצום בלבנו, חלל שלעולם לא נצליח לאחות. היית עמוד תווך שעליו נשענה משפחתך. כל חופשה שהייתה לך מהצבא הייתה מוקדשת למשפחתך, להוריך ולאחיותיך על מנת לסייע ולתמוך במשפחה. בשבוע האחרון וביתר שאת פעלו הלוחמים יומם ולילה על מנת לתפוס את המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה. אתמול, יום חמישי בבוקר השיגו כדורי המחבלים הנתעבים אשר גדעו את חייך בטרם עת".

אל"מ רצון ציין עוד: "לאורך כל תקופת שירותך בגדוד עמדה לנגד עיניך ולנגד עיני כולנו משימה אחת: הגנה על אזרחי מדינת ישראל. אני מבטיח לך שרוחנו לא תיפול. נמשיך בעוז במשימות ההגנה וההתקפה ונעשה הכול על מנת שאזרחי ישראל ימשיכו לחיות את חייהם בביטחון. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על המרצח הנתעב. מותו של יובל ימשיך ללוות את הגדוד ורוחו תמיד תהיה עמנו".

הרב אריאל מורה, ראש ישיבת ההסדר בקריית אונו, ספד לתלמידו ואמר: "יובל תלמידנו היקר והאהוב. רואה אני אותך ונזכר בדברים שכתב הרמב"ם ודומה בעיניי שכל מילה לא נכתבה אלא עבורך, שכן אחוז היית במידת הענווה. כשהגעת לישיבה לא רצית שנדע ואילולא אביך היקר השתבח בך לא היינו יודעים כלל. יובל, דיבורך בנחת היה וראשך כפוף היה ועיניך לארץ. כשנעמדת לדבר עמדת בקומתך התמירה וסיפרת בגאווה על הצבא אך תמיד קולך היה שקט ובנחת ועיניך בענווה הביטו לארץ. כשנזכר אני בך עולה דמותך לבוש בקופוצ'ון הכחול שלך וכולך רכון על הספר במקום מושבך בבית המדרש. לא תמיד היה ברור לך כיצד לקיים את הדברים וידעת לפנות אלינו ולבקש עצה וכך זכית ללמוד להתקדם. לב ענק היה לך, לב של אהבה, לב שטיפל במסירות בשתי האחיות שלך. לב שהתגאה בהן. עם הלב החם שלך התחבבת על כולנו – הצוות, חבריך לשיעור, חברי הקהילה ואף על ילדינו הקטנים".

אורי שליו, בן דודו של החייל, אמר בדברי ההספד: "יובל החייל היקר שלנו, הלב כואב והראש מסרב להאמין. נפלת על הגנת הארץ שלנו, הגנת המשפחות שלנו, הגנת על חבריך. שמך יובל כי נולדת בשנת היובל למדינת ישראל. תמיד הרשימה אותי הידיעה הגדולה שלך בתורה ובניגונים. תמיד ראיתי בך הנכד שממשיך את דרכו של סבא. מוטי תמיד אמר לי שהיית מתכונן לפרשה בדיוק כמו שסבא היה מתכונן ואתה תמיד הזכרת לו את סבא. יהיו לי חסרות השיחות איתך, צחוקים, שיחות על NBA. תמיד היית גאה בכך שאתה משרת ביחידה קרבית וזה ברור, כי אלו הערכים הציוניים שהנחילו לך בבית. היית עמוד התווך של המשפחה בעזרה הגדולה שלך במשפחה. באירועים ראיתי שכל הילדים נושאים אליך עיניים ומביטים בך בהערצה, כולל בתי הבכורה. תמיד היית עם חיוך מאוזן לאוזן. אתה נשמה טובת לב. תמיד תחסר לכולנו. תנוח על משכבך בשלום, אני אוהב אותך".

"משפחה ערכית ומסורה"

ביום שלישי השבוע הגיע נשיא המדינה לביקור תנחומים בבית הוריו של מור יוסף. "יובל היה מפעים בהתנהלותו, נשא שם שורשי ומחובר כל כך למדינה הצעירה שלנו ונפל על משמרתו למען ביטחונה", אמר הנשיא ריבלין "באנו לבכות את לכתו של שומר חומות ישראל. גיבור אמיתי שידע לשמור על הזהות שלו וגם להגן עלינו מתוך ההבנה שעל הבית שלנו רק אנחנו נוכל לשמור. יובל היה מפעים בהתנהלותו, נשא שם שורשי ומחובר כל כך למדינה הצעירה שלנו ונפל על משמרתו למען ביטחונה".

ראש העיר, תומר גלאם, הגיע גם הוא לבית המשפחה לנחם, לתמוך ולחזק אותם בשעה קשה זו. כמו כן, תיאר ראש העיר בפני הנשיא כיצד מתמודדת המשפחה, בצורה יוצאת דופן, עם מצבן המיוחד של שתיים מבנות המשפחה. בביקור נכח גם הרב הגאון יצחק ברדא שחיזק את בני המשפחה בשעתם הקשה.   

בעירייה מציינים כי עם קבלת הבשורה הקשה הגיע ראש העיר, תומר גלאם, לבית המשפחה על מנת לנחמם ולהציע להם את כל הסיוע הנדרש בשעה קשה זו.

"העיר אשקלון איבדה את אחד מטובי בניה, סמ"ר יובל מור יוסף, זכרו לברכה, שנרצח על ידי מחבלים אכזריים ומוגי לב, חסרי כל צלם אנוש. האויב שלנו מר והוא לא מהסס ולא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנו והוא עושה זאת, לצערי, בדרך הקשה ביותר", אמר ראש העיר, והוסיף: "משפחת מור יוסף היא משפחה ערכית ומסורה שעולמה חרב עליה ברגע אחד. המשפחה היקרה הזאת מתמודדת עם קשיים ואתגרים לא פשוטים בחיי היומיום. שתיים מבנות המשפחה הן נערות עם צרכים מיוחדים, שהאח הגדול שלהן תמיד היה שם בשבילן, מסייע, תומך, מצחיק. הן לא יראו אותו יותר. עכשיו, נשארו רק הזיכרונות והם קשים מנשוא אבל גם מנחמים.

"לצד הזיכרונות, יש גם את תחושת ההחמצה, על החיים שנקטפו בטרם עת. עוד לא מלאו ליובל חצי יובל וכבר הוא איננו. איתו הלכו גם החלומות. חלומות על מה יכול היה להיות, חלומות על הגשמה עצמית, על הקמת משפחה, על המשכיות.

"אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לטמון את ילדיהם. אין שום הסבר הגיוני לכך. גם לא צריך להיות. ממשלת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לטיפול בטרור. בשמי ובשם תושבי אשקלון אני שולח לכם את תנחומינו העמוקים. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".

טרם ההלוויה, נערכה העירייה, באמצעות מינהל תפעול, לסיוע למשפחה. במסגרת זו הוקם אוהל האבלים בסמוך לבית המשפחה ופונה כביש הגישה לבית העלמין וכן כביש היציאה לכיוון 'שדרות רבין', על מנת להקל על תנועת הרכבים בסיום ההלוויה. בנוסף, אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון ממשיך לעמוד לרשות המשפחה, גם בימים אלו, ולסייע לה ככל הניתן בשעה קשה זו.