עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ההכנות לקיץ 2019 בחוף בר-כוכבא באשקלון בעיצומן

השמש יצאה וזה הזמן המדויק לומר שהחל מיום ראשון הקרוב (7.4) עונת הרחצה תפתח באופן רשמי בעיר אשקלון. תחילה יפתחו חוף דלילה וחוף בר כוכבא, וב6.5 יפתחו שאר החופים המוכרזים בעיר, בניהם חוף הגן הלאומי והחוף הנפרד. 

המצילים מוכנים לעמוד על המשמר ושעות פעילותם יהיה בין השעות 7:00-17:00. הכניסה הראשית לחוף בר-כוכבא אסורה לבנתיים ,מפאת עבודות בנייה, וכל זה כדי לשפר את חווית הרחצה ולשמר את ביטחונם של המתרחצים. השדרוג החזותי שנשעה לסוכת המציל ולסככות הרוחצים הוא צביעתם בגווני כחול ותכלת וכך משתלבות עם הנוף החולי והכחול. בנוסף לשדרוג החזותי הותקן מתחם חדש וייעודי למקלחות חוף על משטח בטון עם מקלחונים לגוף וברזים לשטיפת הרגליים בשטח שאינו חולי, מה שמאפשר יציאה נקייה מהחוף.

מתכוננים לקיץ 2019 צילום: טל בן אלישע

כדי לשמור על ביטחונם של המתרחצים הושלמה רכישה של אופנוע ים נוסף, המצטרף לשלושה הנוספים שכבר נמצאים בשימוש, מתקציב משרד הפנים.  בעזרתם הפיקוח על הנעשה בחוף יהיה ברמה גבוה מקיץ שעבר. כמו כן החוף ייתן מענה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, כמו כיסאות צפים או דרכי גישה מותאמות לנכים.

גם השנה יופעלו המזנונים בחופים בכל ימות השבוע עד רדת החשיכה ומחירי המזון והמשקאות שיימכרו בהם יהיו תחת פיקוח. באי החוף יוכלו לשכור כיסאות ושמשיות במחירים מוזלים שלא יעלו על 5 שקלים לכיסא ו-10 שקלים לשמשיה ולמיטת שיזוף.

שדרוג חזותי של הסככות

במהלך עונת הרחצה יתגברו השיטור העירוני, מחלקת הפיקוח ושוטרי משטרת אשקלון את הפעילות והנוכחות בחופי הרחצה, במטרה לשמור על שלומם וביטחונם האישי של המתרחצים, בדגש על מניעת השלכת פסולת, מפגעי רעש, רוכלות אסורה והפרעה לסדר הציבורי. בהתאם למדיניות האכיפה הוגדל צוות הפקחים הייעודיים לתגבור מערך הפיקוח והאכיפה בחודשי הקיץ. במהלך החופש הגדול יוגבר הפיקוח בשעות הערב בחופים ובמתחמי המסחר שברצועת החוף.

(דוברות עיריית אשקלון)