עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ההבטחה שהתממשה

הרב הגאון יצחק ברדא הבטיח לתומר גלאם כי יזכה בתפקיד ראש העיר אשקלון גם כאשר היו כאלו שפקפקו בכך * בכנס שהתקיים יומיים לפני יום הבוחר ביקש הרב לברך את חיילי צה"ל וציין ש"בזכותם אנו כאן היום" ואכן קולות החיילים היו אלו שהכריעו את המערכה

זה היה מירוץ צמוד מאוד בין שני ראשי ערים, האחד מושעה והשני מכהן בפועל. לעיתים היה נדמה שהנה איתמר שמעוני מצליח לשטות בתושבים ולקחת שוב את כסא ראש העיר כשהוא עם כתב אישום וחוסר יכולת לכהן כראש עיר. שמעוני עשה את כל הטעויות האפשריות בדרך לקלפי, תחילה הסתבך במתן תשובות סותרות לגופי התקשורת השונים על האפשרות שלא יכהן כראש עיר עקב השעייתו, לאחר מכן הציב במקום השני את עורך דינו מהפרשייה המסובכת, מה ששם את העיר אשקלון לבדיחה לאומית. בהמשך ניסו לצייר כביכול שתומר גלאם אחראי לפתיחת הבריכה העירונית בשבת אך הוכח לאחר מכן שמי שביצע את זה היה אפי מור שכיהן במקום שמעוני כראש עיר לתקופה מסוימת.
אך מי ששמר לאורך כל התקופה על קמפיין נקי תוך הצגת הדברים הטובים שביצע למען תושבי העיר היה לא אחר מתומר גלאם שזכה בראשות העיר בהפרש של 347 קולות בלבד כשגבר על שמעוני כבר בסיבוב הראשון.
הראשון שהיה לתמוך בתומר גלאם היה הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א שהלך עם תומר יד ביד והבטיח לו לאורך כל הדרך שהוא זה שייבחר על ידי הציבור. בכנס התמיכה שנערך יומיים לפני הבחירות הפתיע הרה"ג ברדא את הנוכחים וביקש מהם לעמוד על רגליהם כדי לברך את חילי צה"ל "שבזכותם אנחנו כאן היום…" ביום חמישי לאחר ספירת קולות החיילים הבינו הנוכחים מדוע אמר הרב את הדברים כך, בזכות קולות החיילים ניצח את תומר בבחירות לראשות העיר.
מיד עם בחירתו לראשות העיר הבטיח תומר: "אני אהיה ראש העיר של כולם, אתם תראו את זה, מעכשיו אין שני מחנות, כולם בני עיר אחת…"
כעת מוטלת על תומר האחריות להרכיב את הקואליציה ולהמשיך את ההצלחה שהחל אותה בשנה וחצי האחרונות.