עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

האמת מאחורי תקציב העירייה- חלק א

הצעת התקציב לשנת 2022, מגיעה לאחר טיוטות של גזברות עיריית אשקלון וועדת הכספים. מסמכים שהגיעו למערכת מגלים בדוחות שינוי התקציב, סעיפי תקציב לא מחמיאים שמוסתרים בכוונה מוועדת הכספים ומחברי המועצה שנדרשים לאשר את התקציב. מיליונים לטובת פרסומים אסורים ושאר בזבוזים.

 

ספר תקציב 2022 הפך להיות ברמת "סודי ביותר" ממודר לרמת חברי מועצה בלבד, אפילו לא מפורסם באתר העירייה. קבלת העתק הצעת התקציב והעתק מסמכי וועדת הכספים של עיריית אשקלון נדרשו הפעלת קשרים והבטחות אצל חברי המועצה המפוחדים. עיון בנתוני שינויים בתקציב 2021 היו מאירי עיניים.

 

פרטים מלאים ושלמים של קיצוצים בעניינים חיוניים לעיר, הבטחות לבעלי אינטרסים ושקט פוליטי, מיליוני שקלים לטובת האדרת שמו של ראש העיר בכל מדיה אפשרית, ובניגוד לחוק ולאזהרת כב' השופט ביתן לתומר גלאם על שימוש בכספי העיר לטובת פרסום אסור.

כספים לטובת גופים עלומי כתובת ופרטים, למעט שם לא ניתן ללמוד דבר.

נראה כאילו תקציב העירייה הנו חשבונו האישי של מאן דהוא שמבקש להשמיט פרטים לא מחמיאים בחשבונו.

 

רצונו של תומר גלאם להיראות איכותי גורם להנהגת העיר האחראית על הכספים לייצר תמונה מצב מחמיאה גם אם זה כרוך בהתנהלות שנראית לא תקינה על גבול הפרת האמונים של אורגני העירייה.

 

פרסומים באמצעי המדיה השונים: 1,637.000 ₪

 

דו"ח שינויים בתקציב 2021 של עיריית אשקלון מגלה כי העירייה הוציאה על פרסומי מדיה, סך 1,637.000 ₪ לאחר שבמהלך השנה הגדילה את התקציב בעוד  200,000 ₪. נתון זה הושמט מהדוח שהוגש לוועדת הכספים ומהצעת תקציב העירייה כפי שהוגש לחברי המועצה, עניין חמור שלעצמו.

 

מידי פעם נשאל ראש העיר מה הוא / העירייה מוציאה על פרסומי מדיה של העירייה. תשובות העירייה תמיד היו כי מוציאה היא סכומים זעומים לכאורה, בזמן העתירה כנגד ראש העיר, הבהירה העירייה בתצהיר כי העירייה מוציאה כ 125,000 ₪ לשנה, כאשר צורף לבית המשפט מסמך הסותר את טענות העירייה, רצה דנה לפרט תלונת שווא במשטרת אשקלון.

 

לפני כחודש ימים הועברה שאילתה לעיריית אשקלון מאת עורכת הדין תמר קידר על הוצאות הפרסום של עיריית אשקלון, תשובת העירייה שפורסמה בסטאר גילתה שלכאורה רק כ 500,000 ₪ הוצאו על פרסומי המדיה שונים בשנת 2021. נתון אשר סותר את המספרים שאותם מציגה גזברות העירייה.

בעיריית אשקלון האמת מותאמת לרוח המפקד, השמטת נתונים ע"י אורגני העירייה הנם הפרת אמונים כנגד תושבי העירייה וחברי המועצה.

 

הוצאות שכ"ט עו"ד והוצאות משפט: 1,900.000 ₪

 

בכל רשות מקומית איכותית קיימת מחלקה משפטית שיכולה לקיים את כל ענייניה המשפטיים ללא כל הוצאה מיותרת על שכר טרחה של עו"ד. כך היה עד תחילת שלטונו של שמעוני החליט למנות על סמך נאמנות אישית ולא עירונית שאותה ממשיך ראש העיר הנוכחי. גם כנגד היועמ"ש הנוכחי הועלו ספקות לעניין התאמתו לתפקיד לאור העובדה כי ניהל יותר מיזמים סולאריים ופחות עניינים משפטיים. לפעמים התחושה היא שהנבחר הוא כזה שפחות מתאים לעיר ויותר לראש העיר. כאשר זה המצב נדרשת העיר לקבל ייעוץ וייצוג משפטי חיצוני שעולה לעירייה עשרות אלפי שקלים.

התנהלות עיריית אשקלון הנה כהתנהלות מועצה מקומית על גב ההר שאין בידה את כוח האדם והממון בכדי לקיים לעצמה מחלקה משפטית שמטפלת בכל ענייני העיר.

 

 

ההכנסות מקצא"א גדלו בשנת 2021 ב 35,000,000 ₪

 

צפי תקציב 2021 לגבי הכנסות מארנונה של קצא"א עמד על 43,000.000 ₪, דו"ח שינויים בתקציב מגלה כי נוספו הכנסות ארנונה מקצא"א בסך של 35,000.000 ₪ נוספים.

מיותר לציין כי בשנה האחרונה קצא"א והסכם רד מד היה נושא בוער בעיריית אשקלון, שאלות בעניין ניגוד עניינים של ראש העיר וקבלת תרומות מקצא"א התגלו, כאשר מקצא"א הובהר כי העבירה תרומות אם בכסף ואם בעבודה לעיריית אשקלון, תרומות שלא דווחו כנדרש ולא קבלו את אישור משרד הפנים.

 

כולנו מקווים כי צפי הכנסות קצא"א מההסכם הביאו אותה "לסגור" את החוב שלה לעיריית אשקלון. ולא שיקולים פסולים כאלה שיגרמו לעיריית אשקלון למלא פיה מים כנגד ההסכם ולא לנהל מלחמה כנגדה בוועדות איכות הסביבה.

 

 

אירועים ברחבי העיר : 7,6147.000 ₪

שנת 21 שנת הקורונה השנייה לא הביאה עמה אירועים בעיר, למרות זאת בראש פרק זה, מפרטת העירייה כי הוציאה א הסך האמור, כאשר במשך השנה הגדילה את ההוצאה על אירועים ב 2,000.000 ₪ נוספים. בקשות להבהרה באם היו אלו אירועים שקשורים לחצר לא נענו.

 

בערים אחרות לפעמים רושמים הוצאה לעניין אחד באמצעות הוצאה ממקור אחר. הכל בכדי לא לפרט את ההוצאות, אני בטוח כי עיריית אשקלון לא נוהגת בדרך זו.

 

 

הוצאות על רדיו אזורי : 93,000 ₪

אם לא מספיק לעירייה ההוצאות לעיל,  מוציאה עיריית אשקלון על שידורי רדיו עוד כ 93,000 ₪.

 

אסטרטגיה שיווקית : 175,000 ₪

מכל האמור לעיל, יוצא שעיריית אשקלון מוציאה בשנה מעבר לשי מיליון שקלים רק על האדרת הנהגת העיר, מעניין באם היה יוצא סכום זה מכיסם של הנהגת העיר, האם כך היו נוהגים?

 

בשבוע הבא נפרט הוצאות נוספות וקיצוצים נוספים שעיריית אשקלון מעדיפה להסתיר. כספים שמגיעים לעמותות בהם יש לחברי מועצה אינטרסים אישיים, וביצוע מול תכנון שעומד בחוסר של עשרות מיליונים מהתכנון המקורי.

 

תקציב העיר הפך להיות עוד פרסום פייס פייק ניוז, לא תכנית עבודה אמיתית לפיתוח העיר. תקציב העיר הפך למסמך שמאשרים אותו בכדי להעביר עוד שנת בחירות ולספר סיפורים לתושבים שכבר שכחו מה מכרו להם בשנה שעברה, תמונות הפרויקטים שהיו אמורים להיות מבוצעים בשנת 2021 ולא בוצעו, לא פורסמו שוב בתקציב 2022 ומבטיח לכם שגם לא יפורסמו בתקציב 2023. הפעם הייתה זהירה העירייה ולא צרפה הודעה לעיתונות הכוללת הדמיות כאלו שיוכיחו את מחדליה.

 

בעוד בערים אחרות, מתנהלת שקיפות בתכנון מול ביצוע, עיריית אשקלון באופן קבוע מתנהלת בחשכה, פרטי הביצוע לא מפורסמים באתר העירייה ולא ניתנים גם בשאילתות. התנהלות זו מבהירה כי ככל הנראה יש לעירייה מה להסתיר.

 

הנהלת אשקלון, אשר ברובה חברי מועצה שלא פתחו לרגע את ספר התקציב, שותפים לפעולות הנהגת העיר. אף שאלה, אף בירור, הרמת יד אוטומטית. אף חבר מועצה לא מוכן לקחת על עצמו שאלות של תכנון מול ביצוע , של ברור התנהלות שאינה תקינה דמוקרטיה בעליבותה.