עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ד"ר שלמה סויסה וחברי "עיר אחת" לשר האוצר " בטלו ארנונה לעסקים בחודשי המלחמה"

מועמד לראשות העיר, ד"ר שלמה סויסה, פנה יחד עם חברי סיעתו, אבשלום חדד  ואשר אלמועלם, לשר הפנים ולשר האוצר, בבקשה לבטל את חיובי הארנונה לעסקים בגין חודשי הלחימה בהם לא הייתה כל פעילות.

כולנו ראינו במשך חודשי הלחימה את העיר סגורה ומסוגרת, הנחיות פיקוד העורף, עזיבת התושבים והפחד, הותירו את רחובות העיר שוממים ואת בעלי העסקים בעיר ללא כל פעילות.

בכל חודשי הלחימה לא הייתה כמעט כל הכנסה לבעלי העסקים, אך את המיסוי העירוני בדמות ארנונה, נדרשו להמשיך לשלם, אלפי שקלים בכל חודש. עסקים רבים הבהירו כיום כי אין להם כל יכולת לשלם את סך הארנונה  וכי נתונים הם לקשיים כלכליים רבים.

לאור זאת פנו חברי סיעת "עיר אחת", לשר הפנים ושר האוצר בכדי להורות על ביטול הארנונה בחודשי המלחמה, ממש כמו בתקופת הקורונה.

במכתב שהוציאו חברי הסיעה הבהירו כי :  מתקפת הטרור הרצחנית והנפשעת שפרצה ביום 7 באוקטובר 2023, יום שבת ויום חג, העצימה את סיפורי השמד על העם היהודי, ואת הגבורה בה עמדנו במשך אלפי שנים עד ימים אלו. עת משבר היא לעם ישראל אשר יקום חזק ומאוחד.

המתקפה העמידה את כל במדינה במלחמה, ואת העיר אשקלון כחזית.  על נתוני הירי על העיר הידועים לכל, אין להכביר במילים. מתחילת המלחמה פונו מעל 60% מתושבי העיר.

מציאות קשה זו והנחיות פיקוד העורף הותירו עסקים רבים סגורים, ללא כל הכנסה אך עם חיובים שוטפים שרבים אינם יכולים לעמוד בהם. מציאות זו מחייבת הקלה על בעלי העסקים, לפחות בתקופה עד כעת בדמות פטור מתשלומי הארנונה לעיריית אשקלון, ושיפוי העיר מאת משרדי מכובדיי.

בחודשי המלחמה הסתובבות באשקלון הנה כהליכה בעיר רפאים, עסקים סגורים ורחובות שוממים, אין קונה ואין סוחר מציע מרכולתו. מציאות זו פגעה פגיעה כלכלית קשה בבעלי העסקים באשקלון.

במצב חירום זה, עמידה על גביית ארנונה מלאה מעסקים, שחלקם הגדול מושבת כאמור או בתפקוד חלקי מאד, מעוררת קושי משמעותי ומחייבת היערכות נדרשת של משרדכם.

בעת הזו אין לעמוד על גביית ארנונה מלאה ויש לאשר הפחתה משמעותית בתשלומי הארנונה לכלל העסקים הקטנים והבינוניים, בין באמצעות מנגנון ההנחות בארנונה כפי שאושרו בתקופת הקורונה ונוהלו תוך הסתייעות בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, ובין באמצעות הוראת שעה שתאפשר הרחבת סמכותן של הרשויות המקומיות למתן הנחות, מכוח תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג- ,1993.

בעלי עסקים הקטנים בעיר, הם עמוד השדרה הכלכלי של העיר אשקלון, אשר אין בה מרכזים עתירי ידע, וביסוסה הכלכלי הוא על תעשייה ומסחר ( עסקים קטנים).

 

אין לי כל ספק, כי אתם שותפים לצורך הדחוף בהתגייסות לסיוע לעסקים, כמו כן מודעים כולנו לפעילותכם המבורכת בנושא, אך נדרשת הרחבת והסדרה חקיקתית משמעותית בתחום הארנונה, כך שתוענק לעיריית אשקלון, היכולת לסייע לבעלי עסקים בעיר.

 

אנו החתומים מטה, מודים מראש על כל סיוע ומאחלים לכל עם ישראל שנדע ימים שקטים ובטוחים יותר.