עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ד"ר שלמה סויסה והבחירה שלו בקלפי

ד"ר שלמה סויסה

למי הצבעת בבחירות הקודמות ומדוע?

"בבחירות הקודמות ניהלתי את מטה יש עתיד בעיר, ובחרתי ב"יש עתיד". הסיבה העיקרית שבגינה בחרתי ב"יש עתיד" הנה ההבטחה והניסיון הכן ואמתי להתמודד עם יוקר הדיור. במשך שנים מאיימים אלינו רק בביטחון צבאי כאילו אין למעט זה דבר, כסא"ל במילואים סומך אני את ידי על צה"ל ומערכות הביטחון השונות. את ההבטחה לביטחון כלכלי לנו ולילדנו אף אחד לא מנסה לקיים. מחירי הדיור באשקלון עלו ב 120% רק בשש השנים האחרונות. מה שמקשה את הקיום של כל אחד ואחת מאתנו. אם רק היו מחירי הדיור פוחתים, היו מתפנים לכל משפחה מאות ואלפי שקלים בכל חודש לדברים אחרים שכיום נמנעים מכולנו מחינוך ועד רווחה ואיכות חיים".

למי תצביע בבחירות הקרובות ומדוע?

"בבחירות הקרובות אצביע ל"כחול לבן" ולבני גנץ כעומד בראשה. כמי שהיה חייל של בני גנץ בצנחנים, וכמי ששרד עמו היתקלויות עם חוליות מחבלים בלבנון, גם בהיתקלות שבה נהרג הקשר שלו, ברנס ז"ל, אני מכיר ויודע באיזה מנהיג מדובר. מנהיגות כחול לבן בנויה מ 3 רמטכ"לים מוערכים ע"י מאות אלפי חיילים ואזרחים למורת רוחם של מועמדי הליכוד. אני בטוח כי ניהול המדינה בידי בני גנץ ושאר מנהיגי כחול לבן, כמי שעשו כל חייהם למען המדינה, תהייה לטובת המדינה ולא לטובתם האישית או של האישה או הילד המשועמם. שלטון הליכוד בשנים האחרונות הפך את העם ובוחריו לקהל שבוי, קיומם היומיומי של תושבי המדינה והדרום במיוחד לא מעניין את חברי הכנסת, שבאים רק כאשר צריכים לגזור סרט או לרדוף אחר הכבוד".

מהו לדעתך הנושא החשוב ביותר שהממשלה החדשה אמורה לטפל בו מיד לאחר הבחירות?

"הנושא הכלכלי הנו החשוב ביותר מבחינתי. בין מבצע למבצע ובין מלחמה להפצצה, עם שלם חי את חייו בקושי. לא לחינם אשקלון נמצאת בדירוג סוציואקונומי נמוך. דרוג שכל כולו מצב כלכלי בינוני ונמוך. יוקר המחייה והדיור בשנים האחרונות עולה ולאף אחד אין כל אמירה או תכנית. כולם מומחי בטחון ומבקשים לקבל את המנדט לחסל את החמאס, אבל אף אחד אינו מתבטא או מבקש לבטל את הפערים בחברה, את מצבם של הקשישים, את החינוך את הנטל הכלכלי ואת יוקר הדיור".

מה דעתך על קמפיין הבחירות של המפלגות השונות עד עתה? האם הוא יכל להיות נקי יותר?

"הקמפיין שמתנהל ע"י הליכוד הוא תת רמה. קצינה בכירה בצה"ל ושרה בישראל, יחד עם שרים בכירים ושאר נערים שמנגנים בפני ביבי ושרה, מטנפים את פיהם בפניני לשון שמתאימים לביבים. הטינופת מופנית נגד קצינים שהגיעו לשיא התפקיד הצבאי, שהיו אמונים על בטחון ילדינו, שעסקו בביטחון המדינה יום ולילה בעוד המטנפים בקרו באירועים שונים של חברי מרכז ליכוד. גם אם בני גנץ יהיה השמאלן הקיצוני ביותר, לא אסכים עם דעותיו אך אכבד את פועלו רב השנים ואשמור על כבודו. קמפיין הליכוד הביא אותי ואחרים לסלידה, אשר מביאה עמה זעם ורצון להתפקד. ליום הבוחר נבוא בריצה ונביא אחרים, עד שתבוא על המטנפים הצניעות והאחריות".

מה המסר שלך לתושבי אשקלון שמתלבטים אם לצאת ולממש את זכותם הדמוקרטית?

"פעם בחמש שנים ( במקרה הטוב ) יש לנו את היכולת להשפיע את העתיד שלנו. זו הפעם שלנו להקשיב לראש, לא רק ללב, לא למה שאני רגיל אלא למה שאני צריך. מי שהיה ונכשל לקיים את עתידנו בעיר ובמדינה צריך לפנות את מקומו. בטחון המדינה היה במשך שנים טוב ומטיב, גם בזמנים שבהם שלט המערך. ביבי אינו שומר הראש של המדינה, אלא צה"ל וזרועות הביטחון. בבואכם לקלפי תחשבו מי ייתן עתיד טוב לילדים שלנו, ולא רק לעצמו".