עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

דרך אריאל שרון נחנכה בשדרות

משולש רחובות ראשי הממשלה לשעבר הושלם ביום ראשון בערב עם קריאת הכביש החדש לכיוון שכונת הכרמים בואכה היציאה לכביש 333 על שמו של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל, אלוף במיל' אריאל (אריק) שרון, שנפטר לפני 5 שנים. הרחוב ממנו נכנסים לעיר מכיוון אזור התעשייה נקרא יצחק שמיר על שם ראש הממשלה השביעי והמשכו מפארק הילדים ועד היציאה מהעיר לכיוון ניר עם קרוי על שמו של מנחם בגין ז"ל, ראש הממשלה השישי.

 

שרון התגורר במשך שנים רבות בחוות השקמים, הסמוכה לשדרות, יחד עם רעייתו לילי וילדיו. לילי נפטרה בשנת 2000 וקבורה לצידו של אריק בגבעת הכלניות מול החווה.

לשרון היה קשר מיוחד לעיר שדרות ובשנות ה-90, עת היה שר השיכון, דאג למאות משפחות העולים שהגיעו לעיר ממדינות ברית המועצות לשעבר ושיכן אותן בשכונה חדשה שנקראה אתר חירום, היום – נאות הנביאים. לאחר שנפטר, יצר בנו של אריק, גלעד, המתגורר עדיין בחווה, קשר עם ראש העיר, אלון דוידי וביקש לקרוא לאחד מרחובותיה של העיר על שמו של אביו. דוידי העביר את הבקשה לוועדת השמות בראשותה של ממלאת מקומו, יהודית אוליאל מלכה, והוועדה אישרה את הבקשה. כאמור, נקבע כי הכביש שמוביל מדרך מנחם בגין לשכונת הכרמים ייקרא על שם אריאל שרון. בין האנשים שהגיעו לטקס היו חבריו של אריק מהאזור, נהגיו קובי הרוש וז'ילבר כהן ואחרים. בטקס, אותו הנחתה אוליאל מלכה, אמר דוידי: "אריק ידע לצפות כמה מהלכים קדימה, הוא היה מנהיג. הוא הסתכל על התושבים החדשים של המדינה, על ההעצמה של הנגב והגליל ועל רצף היישובים ביהודה ושומרון שהוא הקים. יש דברים שאני חלוק עליהם במה שאריק עשה, אך אי אפשר לקחת ממנו את הדברים הגדולים שעשה ואני בטוח שאם הוא היה חי היום ורואה את הגבעות כאן הוא היה חושש שעוד יגיעו אליו לחווה ובאותה נשימה היה שמח לראות את שדרות גדלה ופורחת".

גלעד שרון: "שדרות היא בית, אנחנו קשורים לשדרות בנפשנו. אבא שלי אהב את שדרות והיה אכפת לו ממנה ולכן כשהגיע גל העלייה הגדול מברית המועצות שהתפרקה והכפיל את העיר בשכונה, שאנשים קנו בה בית עם גינה ב- 30,000 דולר. הוא החליט על קו הרכבת מאשקלון לב"ש, הוא קירב אותנו למרכז ואת המרכז אלינו. תודה רבה לאלון דוידי, ליהודית אוליאל, אני נרגש על החלטתכם לקרוא לכניסה החדשה לשדרות על שם אבא שלי, הוא היה מתרגש מאוד מהדבר הזה".