עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

דרוש: ראש עיר!

כל אחד מאיתנו במהלך חייו התמודד על תפקיד קטן כגדול, נדרשנו לוועדות,למבחני התאמה גם על תפקידים זוטרים, זומנו לוועדות שבחנו אותנו מכף רגל עד ראש והמטירו עלינו שאלות נוקבות גם שרצינו בסך הכל להיות שומרים, פעמים רבות אפילו הבנו שאולי אנו לא מתאימים, אין לנו את הכישורים הרלוונטים, היינו מציאותיים. אבל כאשר פעם בחמש שנים מתפרסמת דרישה לראש עיר, אנחנו בוחרים את הכי גרוע, אולי הגיע הזמן שנעמיד עצמנו כדריקטוריון ונודיע לנוכחי, זהו, תודה, זה הספיק לנו.

כן רבותיי תושבי אשקלון, מי כאן רוצה להיות מנכ"ל העירייה? מנהל אגף? מנכ"ל החכ"ל? אתם יודעים מה, יש לי תפקיד תפור עליכם, כן,  ראש עיריית אשקלון! אל תפספסו את ההזדמנות. אל תגידו שלא חלמתם פעם להיות ראש עיר. כולם רוצים את זה בתור ילדים, אחר-כך קצת שוכחים וממשיכים בחיים שבלוניים ומשעממים. אבל היי, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. תנו לעצמכם עוד צ'אנס. למה אני שואל? אה, זה פשוט. כי הנוכחי פשוט לא מתאים וכמות הנתונים שמתחילה לזלוג החוצה, לא מבשרת טובות.

 

חלקנו בונים על דיכטר ושכמותו שירוצו ומסתפקים בפחות, הרבה הרבה פחות. נותרנו עם אותם פרצופים שמלווים אותנו כבר שנים, מחזור של כוונות, מחזור של כבוד, הרי חלק מהמעומדים, לאחר ישיבה אחת נעלמים אל תהום הנשייה ומבליחים מאירוע לאירוע.

 

לאחר כמעט קדנציה שלמה, ושנה לפני בחירות, אם נעמיד את ראש העיר וחברי המועצה בפני וועדת השמה לעבודה על פי דרישות התפקיד, מי של ראש העיר ומי של חברי מועצה, רובם היו מקבלים מאתנו מכתבי הודעה על פיטורים, לחלק אפילו לא היו מגיע דמי פיצויים או הודעה מוקדמת.

 

למה בכל עיר מבקשים התושבים הנהגה ראויה ורק בפרובינציית אשקלון, שמזמן לא כזו בגודל, אנחנו מבקשים לעצמו חסרי יכולת ומעוף? כי אנחנו פחות חשובים? כי אפשר לזלזל בצרכים שלנו? אבל הם יודעים "פראיירים לא מתים, רק מתחלפים".

ראש העיר יודע ובונה על השכחה ועל הינדוס התודעה כי " הוא ראש העיר הכי טוב בתבל" את המשפט הזה הצהיר אדם אותו אני מעריך מאוד, וזוכר לו איך בזמנו קיטרג (בצדק) כנגד הנהגה מקומית שעשתה יותר, הרבה יותר מתומר גלאם. אם אנשי איכותיים שכמותו מגיבים כך, כנראה שמצבו של ראש העיר ממש לא טוב, עד כי נזקק לכוכבים שיכשירו אותו.

 

השיח על ראש העיר ועל הצורך בהחלפתו הוא כמעט יומיומי, אני שומע יותר ויותר אמירות ש.. "תומר לא מתאים, אנחנו צריכים משהוא תותח, שיבוא משהוא חדש". לא הבנתי, או הכי טוב לעיר או הכי גרוע? אלו הבחירות? אני מעדיף מועמד עם יכולות 7 ותחושת שליחות 10, ולא ראש עיר עם יכולות 3 ושליחות עצמית.

 

תחושתי האישית, כי תם שלטונו של תומר גלאם, אני מודע כי הוא והסובב אותו בטוחים כי השלטון הבא בידם. אני ואחרים שומעים את הקולות ויודעים על הבטחות והחיבורים, אך בכדי לא לחטוא בלשון הרע, לא אפרט, ההוא ( לא ראש העיר) מחפש אותי בפינה לתביעה דיבה, תמשיך לחפש.

 

שנה וקצת לפני הבחירות, השמיכה מתקצרת, הטעויות נעשות והמאוכזבים התחילו לדבר, בשבוע הבא יפורסם תחקיר עליו עמלו אחרים ואני, כזה שירעיד את הנהגת העיר, וזה הראשון בסדרה. אז להנהגת העיר, לא לצאת במחולות על הקדנציה הבאה, לא בטוח שהיא תהיה.

 

לנו התושבים, שבכל פעם בוחרים את הכי לא מתאים, עם התירוצים הכי לא משכנעים, תתחילו להאמין בעצמכם. מגיע לכם ולנו הנהגה ישרה, מוסרית, אכפתית ואמפתית, לא כזו שלטובת אינטרס פוליטי יפסיקו לילדים את חוג הכדורגל חודשיים לפני תום התקופה, לא כזו שתספר לכם שקבלה פרס חינוך, אך לא מבהירה כי הפרס הוא על אקלים  חינוכי ולא על ציונים שממשיכים לצנוח.  הנהגה שתשקיע במשאב האנושי ולא רק בבלטות וגינות, יאללה אנחנו לא בטריפולי אצל קדאפי. אנחנו עם סגולה שמגיע לו את הכי טוב, ואם אין את הכי קרוב לזה, הכי הזמן שנפסיק להסתפק בנציגים שלא עושים לטובתנו כלום.