עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

דקירה קטנה וזה עובר

 

בלב רחוב אלי כהן באשקלון פועלת קליניקה ייחודית המאפשרת לנשים וילדים לשחרר אתה אנרגיה בגופן באמצעות דיקור סיני ויפני * מסתבר שמלבד תחושת השקט והשלווה, הטיפולים האלטרנטיביים מסייעים למערכת החיסון ואפילו עוזרים לנשים עקרות להיכנס להיריון * בריאיון ל"סטאר" מיכל בירן מספרת על אהבה שהפכה לעבודה ועל הדרך בה הביאה לעולם 70 תינוקות

עבור רבים מאיתנו המונח 'דיקור סיני' הוא בגדר תעלומה, משהו הלקוח מאותם מחוזות של אבנים לוהטות ומתקני ספא עלומים. במרכז רחוב אלי כהן באשקלון פועלת קליניקה לרפואה אלטרנטיבית אותה מנהלת ביד רמה מיכל בירן (33) הגיעה לאשקלון בעקבות האהבה כשהכירה את בעלה מאור לאחר מספר שנים במהלכן התגוררו באשקלון הם החליטו לעבור לעוטף עזה, אך הקליניקה המשיכה לפעול בעיר בהצלחה. מיכל החליטה לקרוא לה "נקודה טובה" בין היתר בשל השקפת עולמה למצוא את הטוב בכל דבר. היא מטפלת במשך תשע שנים ומאוד אוהבת את מה שהיא עושה. לפני ואחרי הכל היא אמא במשרה מלאה לארבעה ילדים ובימים אלו היא מתמרנת בין טיפולים ובין מציאת סידור עבורם לימים הארוכים של החופש הגדול. כאשר אני שואל אותה מדוע החליטה להמשיך לעבוד באשקלון למרות המרחק היא משיבה: "אני באמת אוהבת את העיר זו עיר מדהימה בעיניי ואני מאוד שמחה לעבוד כאן"

על נפלאות הדיקור

את באה מהתחום של הרפואה האלטרנטיבית – דיקור סיני. תוכלי לספר לי מה זה דיקור ואיך הוא פועל על גוף האדם?
"הדיקור הוא כלי טיפולי למעלה מ – 3000 שנה. הסינים התבוננו בגוף האדם והגיעו לתובנות מדהימות. בגופנו יש 12 ערוצי אנרגיה, לכל ערוץ יש את ההשפעה שלו עלינו ועל האיזון בגופנו.
נקודות הדיקור הן כמו באר בתוך ערוץ האנרגיה שעוזרות לנו לווסת את הזרימה שלו.
הדיקור הוא כלי טיפולי מאוד יעיל ובטוח, שכיום נכנס יותר ויותר לבתי חולים ולקופות חולים כטיפול משלים לרפואה הקונבנציונלית".

מה יש בדיקור שאין ברפואה הקונבנציונאלית?
"בדיקור אנחנו מסתכלים על כל אדם כפרט ייחודי בעולם ומתוך כך מנסים להתאים לכל אדם את הטיפול המתאים לו. אנחנו מאמינים שהגוף משפיע על הנפש וכן להיפך לכן הטיפול עוסק בשני המישורים ולא כמו בשיטה הקונבנציונאלית שמטפלת בגוף בלבד ללא התייחסות לנפש".

איך למעשה הגעת לתחום?
"תמיד חשבתי ורציתי לעזור לאנשים ולא ידעתי באיזה אופן אוכל לעשות זאת. לגמרי במקרה התוודעתי לתחום הדיקור. אבל אני יודעת שאין מקריות ואם הגעתי לתחום הזה זאת כנראה השליחות שלי בעולם – לסייע ולעזור לאנשים במגוון תחומים מתחומים גופניים ועד לתחומים הנפשיים. אני אוהבת מאוד את העבודה שלי ומרגישה סיפוק בכל רגע ורגע שהועלתי למישהו".

באילו מקרים את מטפלת?
"בקליניקה אני מתמחה באישה בכל מעגלי חייה: איזון מחזור, השראת ביוץ, בעיות פוריות, תמיכה בטיפולי פוריות שונים, גיל המעבר, מיגרנות, חוסר איזון במערכת העיכול, חולשה של מערכת חיסון ועוד… בנוסף אני מטפלת בבעיות אורתופדיה שונות: פריצות דיסק, כאבי גב, כאבי ברכים וצוואר ומכיוון שהדיקור מיטיב גם עם הנפש אני מטפלת גם בנשים שסובלות מחרדה, פחד, חוסר שקט נפשי, וחוסר איזון במצבי רוח. הקסם הנוסף של הדיקור הוא בזה שעל ידי טיפול בתחום מסוים אני רואה השפעה מידית בתחום אחר. האיזון משפיע על תחומים נוספים שלעיתים אף האישה לא הייתה מודעת להם. ובדרך אגב כשאישה באה אלי עם בקשה שאטפל בתחום מסוים אנחנו מגלות יחד שתחום נוסף בחייה הגיע לידי איזון".

כל אחד יכול לבצע את הטיפול?
"כמו כל תחום רציני שדורש התמחות ספציפית ורצינות גם בתחום הדיקור והרפואה הסינית חשוב שהמטפל יהיה מומחה בתחום ובעל ידע בכל התחומים שהדיקור עוסק בהם. על מנת שהטיפול יהיה מקצועי חשוב שהמטפל יהיה מוסמך לטיפול בדיקור סיני. אני לצורך העניין למדתי 4 שנים רפואה סינית, שנתיים רפואה יפנית, שנה שיטת מסטר דונג דיקור מטיאוון, 3 שנים טיפול בצמחי מרפא, שנה שיאצו. ובנוסף המשכתי ללמוד קורסים של פוריות, הריון, לידה, בעיות כאב ואורטופדיה, דיקור קרקפת, נרות הופי ועוד… לדעתי מטפל טוב חייב להיות מעודכן תמיד בטיפולים חדשים ובהשפעתם וכן להיות בלמידה מתמדת של סוגי טיפולים שונים שיכולים להועיל לסוגי אנשים מגוונים".

מה זה דיקור יפני?
"דיקור יפני הוא אהבה אצלי. המיוחד בדיקור יפני הוא העדינות של המחט כך שהכניסה כמעט ואינה מורגשת כלל. בנוסף האבחון היפני מאוד מיוחד ומתבסס על מישוש הבטן, בבטן אנו רואים היכן הגוף באיזון והיכן פחות. היופי באבחון ובטיפול היפני שהמטופלת חווה את השינוי ומרגישה אותו יחד איתי כך שהיא שותפה מלאה בתהליך האיזון שלה".

האם הדיקור מומלץ לילדים ולקשישים?
"הטיפול בילדים ותינוקות מומלץ ובטוח, הטיפול בהם לרוב עם תוצאות הרבה יותר מהירות ממבוגרים בגלל שאצלם אין תסמינים רגשיים ומשקעים עמוקים כמו אצל מבוגר. הקשישים גם מגיבים טוב לדיקור, היות והם מגיעים לדיקור עם אימון רב במדקר ועם רצון להשתפרות הטיפול מאוד מחזק אותם ונותן להם כוחות להתמודד עם הזיקנה".

אחרי כמה זמן רואים תוצאות?
"לרוב השיפור הוא הדרגתי ולא ניתן בבת אחת. המטופלת בדרך כלל מרגישה לאחר הטיפול שינוי מסוים אולם התוצאה המוחלטת שהיא גם נשמרת ניתנת רק לאחר רצף של מספר טיפולים".

טיפול בבעיות פוריות

חלק משמעותי בטיפולים המועברים בקליניקה מוקדש לנשים שמסיבות שונות מתקשות להיכנס להיריון. מיכל מספרת כי לא מעט נשים הסובלות מבעיות פוריות הגיעו אליה בשנים האחרונות ועשרות מהן זכו לפרי בטן: "בקליניקה אני עוזרת להמון דברים והאהבה הכי גדולה שלי היא פוריות יש לי כמעט 70 תינוקות לנשים שחיכו שמונה או עשר שנים כדי להיכנס להיריון".

איך הצלחת לעשות את זה?
"בעזרת הדיקור אפשר לגרום להן להיכנס להיריון, הדיקור גורם לתנועה אנרגטית טובה ברחם כך שרירית הדם מתעבה והביציות יותר איכותיות והרבה פעמים בטיפולי פוריות יוצאות יותר ביציות. בנוסף הדיקור מאוד מרגש וזה נותן פאן מאוד משמעותי בפוריות ותומך בתופעות הלוואי של ההורמונים. נשים שנתקלות בקשיים להיכנס להיריון מגיעות אליי על בסיס המוניטין כי זה מאוד עוזר. למשל מטופלת שסובלת משחלות פוליסצטיות, ללא ביוץ ומחזור כבר תקופה ארוכה, כ – 5 שנים מנסה להיכנס להריון אך ללא הצלחה, בחלק מהשנים ניסתה לעשות טיפולים רפואיים קונבנציונאליים לפוריות אך גם הם לא הועילו. ב"ה אחרי 3 טיפולים בדיקור סיני התבשרתי שהיא בהריון הביוץ הגיע לאחר הטיפול והיא ישר נקלטה".

 

את מסייעת בבעיות רפואיות נוספות?
"בהחלט, מטופלת נוספת שבאה עם כאבי גב חזקים מאוד ללא יכולת תנועה כמעט- השיפור אצלה היה הדרגתי, אחרי כל טיפול ראינו עוד שיפור נוסף, כעת לאחר 10 טיפולים הכאב נעלם כלא היה. מטופלת נוספת שסובלת ממערכת חיסון חלשה, כל הזמן נדבקת בוירוסים ומחלות שונות, מעין מעגל קסמים של חולי. אחרי מספר טיפולים בדיקור סיני היא מרגישה נהדר הצלחנו לחזק את המערכת החיסונית שלה והיא כבר לא חולה לעיתים תכופות כל כך.
מחלות אוטואימוניות זוהי תקיפה של הגוף בעצמו, בעזרת הדיקור אני מחזקת את מערכת החיסון על מנת שתעבוד בצורה נכונה ללא הרס עצמי. ויש גם תינוקת מתוקה בת חודש שסבלה מגזים רבים ואי נוחות בבטן לאחר 3 טיפולים הבטן לא הציקה לה יותר".

את משלבת טיפול בנוסף לדיקור?
"למרות שהטיפול שלי ממוקד בדיקור על מנת להביא את התוצאה המקסימלית, אני משלבת טיפולים נוספים, למשל: בזמן הטיפול אני מחממת למטופלת חלק מנקודות הדיקור עם מוקסה- זהו צמח ממשפחת השיבא שהתכונה האנרגטית שלו היא חיזוק הגוף. האפקט הטיפולי, תכונת המרפא שלו באה לידי ביטוי רק בזמן שמדליקים את המוקסה והיא מחממת את המקום. בנוסף אני משתמשת בכבלים מיוחדים שמעבירים זרמי חשמל בין נקודות הדיקור ומעצימים את השפעת הדיקור. יש ברשותי גם מגנטים יפנים מיוחדים שמעולים לטיפול בילדים ומבוגרים".

האם יש משמעות לנקודות הדיקור בגוף והאם 'דקירה' באזור לא נכון יכול להחריף את הבעיה?
"חשוב מאוד לדעת איך ואיפה לדקור, כמו שיש השפעה מיטיבה לדיקור כך אם מישהו לא יודע את המלאכה יכול לעשות פעולה הפוכה. הדיקור מטפל בגוף ובנפש ולכן יש לו יכולת מאוד טובה להטיב עם נשים בדיכאון, במצב נפשי לא מאוזן".

כמה אזורי דיקור יש בגוף האדם?
"אפשר לדקור כמעט בכל מקום בגוף- ידיים, רגלים, בטן, גב , ראש ולכן חשוב אבחון מדיוק כך שהטיפול יהיה הכי מתאים ונכון".

יש חשיבות למחטים?
"המחטים מעצבבים נקודות מיוחדות בגוף שלנו. כל נקודה בעלת השפעה מיוחדת אחרת על גופנו. לכן חשוב הדיוק במיקום נקודת הדיקור. ללחיצה על המיקום המדויק יש גם השפעה , אולם יכולת השפעה של המחט על נקודת הדיקור משפיעה הרבה יותר מלחיצה בלבד".

האם נשים בהריון יכולות לעבור טיפול?
"הטיפול בדיקור סיני מאוד בטוח לנשים בהריון, אני מטפלת בנשים בהריון בסיכון גבוה ונשים עם הפלות חוזרות. הדבר היחיד שעזר ותמך בהן לאורך כל ההיריון הוא הדיקור".

החלטת לא לטפל בגברים על רקע דתי?
"אני מטפלת רק בנשים, ילדים ותינוקות. הקליניקה מאוד אישית ואינטימית, הטיפול שעובד באופן אישי על כל אחת על פי הצרכים האישיים שלה גורם לקשר חזק של מטפלת ולמטופלת ולכן מרגיש לי הכי נכון והכי מדויק לעבוד רק עם נשים. הלכתית מותר לטפל בגברים יש כאן עניין אישי שלי שאני מאוד מתחברת למטופלות והן מאוד מחוברות אליי זה מרגיש יותר נוח ויותר נכון. אני מטפלת בכל הגילאים מתינוקות בני שבוע ועד נשים מבוגרות בנות תשעים".

באשקלון יש מודעות לתחום?
"אשקלון מאוד מודעת לתחום של הרפואה האלטרנטיבית, ויש ביקוש רב לטיפול בדיקור סיני. בהתחלה לא הייתה מודעות אבל לאט לאט זה הולך ועולה ואנשים מביאים את החברות שלהן, גם אלו שלא מכירים, זה מהדהד להם ואומרים שמענו על זה, זה טוב. תמיד יש קונוטציה טובה בראש שלהם".

איך נדע שאנו מגיעים למדקר טוב באמת?
"חשוב לשמוע המלצות על המטפל, לראות שהוא הוכשר לטיפול בדיקור אני גם מאמינה בחיבור עם המטופל ולכן יכולים להיות כמה מטפלים טובים אך לכל אחד מתאים מטפל אחר".

"האם דיקור יכול להחליף טיפול תרופתי/ באילו מקרים?
"אין בסמכות שלי כמטפלת ברפואה סינית להוריד תרופות, הורדת תרופות זה רק בהמלצת הרופא. אך הדיקור יכול מאוד להקל ולשכך בעיות כאב וכך למנוע את הצורך לקחת כדורים לשיכוך כאבים בגוף. הטיפ שלי: "איזה חכם הרואה את הנולד"- מיהו החכם האמיתי? מי שצופה את הבאות, אני ממליצה לכן מכל הלב, אל תחכו לנקודת שבירה וכאב חזק בגוף ובנפש. כאשר הגוף מתחיל לאותת על חוסר איזון זה הזמן לטפל בו ולאזן אותו. כאשר הכאב נמצא הרבה זמן בגוף תהליך הריפוי ארוך יותר".

לסיום איזה מסר היית רוצה להעביר לנשות אשקלון והסביבה?
"חשוב לי להדגיש שאני מגיעה בתחושת שליחות, הכל מאת השם ואני בכל פעם מתפללת לפני תחילת טיפול שאני אזכה לעזור למטופלת שתהיה לי העצה והראייה הנכונה כי באמת שאני רק שליחה וזה מה שעוזר לי כי בסופו של דבר יש לי המון סיעתא דשמיא בטיפולים ואני ממש מרגישה שהקב"ה איתי".