עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

גמר חידון בראשית במעמד הרב הגאון הגדול יצחק ברדא שליט"א

בזמן שבתי הספר בישראל כבר יצאו לחופשת הקיץ, בתלמוד תורה 'חניכי הישיבות' שבאשקלון עדיין ממשיכים לשקוד על הלימוד.
במשך השנה האחרונה למדו בכיתה ב' את חומש בראשית בעיון רב, ברמה שלא הייתה מביישת כיתות גבוהות בתלמודי תורה אחרים, התלמידים חזרו ושיננו את החומר הנלמד גם בביתם יחד עם ההורים היקרים וב"ה הגיעו להישגים עצומים בהבנת התורה.

כל הלימוד כולו התנקז לערב אחד בשבוע שעבר, בו התקיים 'חידון בראשית' לתלמידי הכיתה, במעמד נשיא המוסדות כבוד מורנו ורבנו הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א ובהשתתפות מנהל הת"ת הרב שמואל דמרי שליט"א ומחנך הכיתה הרב חיים סופר שליט"א.
החידון נערך בבית הכנסת 'ישורון' באדיבות הגבאים ור' משה אמסלם ואליו הגיעו הילדים היקרים בלבוש חגיגי ובליווי ההורים שבאו לרוות נחת מיוצאי חלציהם.
בכל סבב מחדש מצאו את עצמם הרבנים נבוכים כאשר כל התלמידים כולם ידעו לענות תשובות מדוייקות לשאלות שנשאלו ובכך נוצרה בעיה של דיונים ארוכים את מי להעלות לשלב הבא.

בסוף ארבעת הסבבים הגיע הגמר הגדול עם שאלות מסובכות מאוד עליהם היו צריכים לענות המתמודדים הצעירים על שתי שאלות בכתב. גם כאן התשובות המצויינות להפליא השאירו את הרבנים וההורים המומים, אך על קוצה של נקודה נבחרו בסוף החתן ושני סגניו שזכו לעשות נחת רוח להוריהם ומוריהם.

בדבריו של מנהל הת"ת הרב שמואל דמרי שליט"א העלה על נס את דרך הת"ת להאמין בתלמידים ולסמוך עליהם על מנת להביא את תלמידנו להיות בע"ה בוגרי ישיבות ראשי כוללים וראשי ישיבות – וזאת רק ע"י עמל וטורח.

נשיא המוסדות מורנו ורבנו הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א, דיבר בחשיבות השינון – החזרה וחשיבות המעמד להביא את התלמידים היקרים לידיעת התורה.
פרסים ומתנות יקרי ערך חולקו לתלמידים המשתתפים והזוכים ובמהלך הערב עלו תלמידי הכיתה לשיר משותף, כשלאחר מכן קיבלו ברכות מנשיא המוסדות.
בסיומו של הערב יצאו ההורים נרגשים ושמחים מהמעמד והודו לצוות על הטיפול המסור בילדים, בדגש על היחס האוהב שגורם להישגים בלימוד.