עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

גדר למניעת חדירת מחבלים מהים תוקם באזור התעשייה הדרומי

על מנת להתמודד עם האיומים הביטחוניים מהים באזור העיר אשקלון הממשלה החליטה על הקמת גדר באזור התעשייה הדרומי באשקלון, וכן על הקמה של מערך מצלמות בחוף הים לאיתור ולמניעת אירועי חדירה ופח"ע.

האיום האסטרטגי החל מהחדירה לחוף זיקים של חוליה בת 4–5 מחבלים צוללים מיחידת הקומנדו הימי של חמאס ב- 2014, היום הראשון של מבצע צוק איתן. המחבלים נתגלו ונהרגו בידי כוחות משולבים של צה"ל.  מאז ההנת האיום החלו בתרגילים למניעת חדירה, כך היה ב 2018 כאשר השר שר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים חבר הקבינט גלעד ארדן נכח תרגיל של משטרת ישראל וצה"ל באשקלון שמדמה חדירת מחבלים מהים.

התרגיל שנערך בגזרת הדרום מתרחש במספר זירות ודימה מספר רב של אירועים בו זמנית בשיתוף פעולה של כוחות המשטרה וצה"ל. בין היתר תרגלו הכוחות הצבת מחסומים וסגירת היישובים והצירים, הצבת תצפיות בחופי הים והבאת כוחות מיוחדים כמענה לחדירת מחבלים.

בהחלטת הממשלה מספר 4865 נקבעו תהליכים למניעת האיום, בדרך של בניית גדר מונעת מתריאה.

סעיף 5 להחלטה: להסמיך את מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה לסייע בהקמת גדר לאזור התעשייה הדרומי באשקלון בשנת 2020 בשל האיום הביטחוני של חדירה ימית לאורך רצועת החוף וקרבתו אליה. הגדר תיבנה, בכפוף לכל דין, בהתאם לקריטריונים המקצועיים המפורטים בסעיף 11 ל"קריטריונים ההנדסיים לפיתוח תשתיות המקרקעין לתעשייה" של מינהל אזורי תעשייה ועל פי תוכנית הנדסית מאושרת. התקצוב להקמת הגדר לא יעלה על 3 מלש"ח ויועבר בהתאם להוראות "נוהל עבודה לרשויות מקומיות בנושא פיתוח תשתיות לאזורי תעשייה וביצוע פרויקטים באזורי עדיפות לאומית" של משרד הכלכלה והתעשייה, שיחול לעניין זה.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ברכה על ההקמה אשר מתוקצבת ממשרדה, בכדי למנוע אסונות ולשמור על חיי התושבים.