עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בתפקיד שחקן המשנה: תומר גלאם

ראש העיר תומר גלאם לא לומד מלקחי עבר, כבר היית ניצב בסרטי התעמולה של חברי הליכוד וראש הממשלה לשעבר. עבדו עליך, לא עמדו באף הבטחה אליך ואלינו, ושוב אתה ניצב תוך כדי הלחימה עם חברי הכנסת שעובדים כבר על הקמפיין האישי וקמפיין הבחירות הקרב.

זה לפעמים נראה מביך, ראש עיריית אשקלון נדחק לתמונה עם דמויות פוליטיות שוליות כמו אחרון הגרופי'ז. על אשקלון משוגרים מטחים ואת ראש העיר מעניינת התמונה עם מירי רגב, היא הביאה עמה בשורה? כסף , החלטת ממשלה? כלום ושום דבר.

הגיעו עוד שרים מכובדים לכאורה שבאו רק "לחזק". היה טוב יותר עם היית לוקח אותם לשכונות הוותיקות לראות את הכשלים ואת הסכנות עליהן הם צריכים תת את הדין ואת הכסף. אבל אתה ראש העיר, בחרת להיות שוב ניצב באלבום התמונות של חברי הממשלה והכנסת, ושוב העדפת לצרף לאלבום התמונות שלך תמונות נוספות לקראת בחירות, הם מצטלמות יפה יותר מאשר ילד מבוהל במקלט באשקלון השנייה.

במשך 3 ימי מבצע, ראינו ראש עיר לדוגמא, דוידי, ראש עיריית שדרות. הוא לא רץ כזב חוטם אחרי השרים, הוא דפק על השולחן, אמר את שלו בצורה הלא מתפשרת, גם כזו שלא מחמיאה לשרים ולחברי הכנסת. דוידי רואה את טובת עירו לפני הכל, ואת חיי התושבים לפני הכל. לכן הוא חסר סבלנות להתחנפויות.

באשקלון זה בדיוק ההיפך, באשקלון רצים ומתרוצצים לרצות כל פוליטיקאי שבא לבקש תמונה, ממש כמו בכל עיר תיירות שיש בה את המיצג שבו כולם מצטלמים, כך הם באים לאשקלון, המיצג לצערנו כולנו, הוא לא אחר מאשר ראש העיר.

הסבב הקצר היה מקדם מכירות נפלא לצורכי העיר, אם רק היה מבין ראש העיר שמוקף ביועצי שטות, כי זה הזמן לקדם את מיגון אשקלון, זה הזמן לקדם תקציבי רווחה ותשתיות, זה הזמן לקבל כמעט כל מה שאתה רוצה, במיוחד שהבחירות ממש בפתח.

ההבדל בין ראש עיר רציני לראש עיר מתחזה, זה בכמות התמונות עם שועי המדינה. ראשי עיר רציניים כראש עיריית שדרות דוידי, באר שבע, רוביק , או אפילו כראש עיריית אשדוד, ד"ר לסרי. לא נראים מצולמים חדשות לבקרים עם כל דמות פוליטית שמבקשת לעשות עליהם סיבוב ולמרוח אותם בהבטחות שווא. ראשי עיר רציניים מתפארים בתמונות מתוך העשייה העירונית וקיום החזון, עשייה שלא צריכה תפאורה בדמות חברי כנסת מהספסל האחורי, או הבטחות ריקות, אפילו  מראש ממשלה. ראשי עיר מתחזים חסרי עשייה וחזון, כראש עיריית אשקלון, בוחרים להתפאר בתמונות והבטחות ריקות מתוכן של פוליטיקאים, ושאר בעלי תפקידים ברמה הארצית, העיקר התמונה. ראש עיריית אשקלון בשנים האחרונות הפך להיות פוטו פרג'. או נכון יותר, פוטו פארש.

הסבב האחרון הבהיר כי ראש העיר הפך לניצב לצדו של הנבל התורן. תקציב מיגון אשקלון תלוי כעת רק בהסכמתו של חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד, שיסכים שיועבר תקציב לקיום מנהלת שתרכז ותפעיל את המיגון באשקלון. אבל יריב לוין לא רוצה שההצלחה תהיה רשומה על אחר או מפלגה אחרת, ולכן אינו מסכים. אם זה היה דוידי, מזמן היה מכריז כי הוא פורש מהמפלגה ועושה בה שמות. אך בתומר גלאם אנו עסקינן, ולכן, לא רק שהוא אינו דופק על שולחנו של הרשע, אלא מצטרף אליו ולוקח על עצמו את תפקיד יו"ר הסניף ומי שאחראי על ניהול הקמפיין בעיר.

שעת רצון הנה שעה שמגיעה לעיתים רחוקות. הסבב האחרון היה כזה. תומר גלאם היה יכול לדרוש מיריב לוין להסכים להעברת התקציב וכבר בחודשים הקרובים היינו יכולים לקיים בקשות לתושבים ללא מיגון.

גם שחקני משנה שמבינים שקריירת המשחק שלהם לא ממריאה, מבקשים לשפר אותה או לפחות לקחת חלק במשחק משמעותי ומלא תוכן, לא תומר, הבחור מאוהב בתפקידי משנה. ההיסטוריה לא זוכרת שחקני משנה, אלא רק את אלה שעושים תפקידים ראשיים, כאלה שמותירים את חותמם על אחרים ומשפיעים לדורות. רוביק ישאיר אחריו עיר הייטק ואיכות חיים, לסרי ישאיר אחריו עיר תיירות ותעשייה מפותחת ובנויה לתפארת, אפילו דוידי שמנהל עיר חזית, הצליח לביא את שדרות לתנופה אדירה, שאליה באים גם מאשקלון, הזוי. אבל תומר יכול להשאיר בעיר רק את הצעיף של הרב ושרשרת כישלונות בלתי פוסקת.

אשקלון כעיר הופכת להיות כדמותה של קריית שמונה ונהרייה בשנות השמונים, ערים תחת אש. מציע אני לך לקרוא קצת היסטוריה על הערים הללו ועל ההבטחות שהותירו אותם עזובים. אולי רק כך תבין כי אתה מנוצל כשחקן משנה. אם זה חלומך שיבושם לך, אך אתה עדיין אחראי על כ- 140000 נפשות בעיר. אז יאללה, חפש סוכן אחר.