עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"בשורה משמעותית לצעירי העיר"

בטקס מרגש הוצגה השבוע מדיניות הצעירים באשקלון שגובשה על ידי מרכז הצעירים וקרן רש"י ונחתמה על ידי בכירי העירייה * ראש העיר, תומר גלאם: "השקת יעד הצעירים הוא נדבך נוסף לקידום צעירי העיר, ככל שנשקיע יותר בצעירים היום, נקטוף את הפירות בעתיד"

טקס השקת יעד צעירים, הינו אירוע ראשון מסוגו בארץ ובו הציגו 'מרכז הצעירים' ו'יוזמת אשקלון במרכז' מבית קרן רש"י את מדיניות הצעירים באשקלון. בטקס נשאו דברים ראש העיר, תומר גלאם והמשנה לראש העיר, משה אטיאס, הממונה על תיק הצעירים, אשר הדגישו את חשיבות חיזוק הצעירים בעיר, כמפתח ליצירת קהילה חזקה ומנהיגות מקומית.
במהלך הערב אומצה המדיניות ע"י בכירי העירייה בטקס חתימה מרגש. על המסמך חתומים ראש העיר, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, מנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד וחברי מנהלת 'אשקלון במרכז'. הערב היווה שיא לעבודה מאומצת של מרכז הצעירים והמנהלת 'אשקלון במרכז' המורכבת ממתנדבים בתפקידי מפתח ותושבים בעיר.
בכנס נכחו כ-100 צעירים פעילים חברתית, בני העיר, שהעלו שאלות משמעותיות על מדיניות הצעירים. בטקס לקחו חלק גם תמר שחורי, מנכ"לית התאחדות מרכזי הצעירים הארצית, וניבה ראם, מנכ"לית קולות בנגב, ששיבחו את פעילויות המרכז הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית.
ראש העיר, תומר גלאם, אמר בין היתר: "אין ספק כי ערב זה הינו בשורה משמעותית ליצירת מענים לצעירי העיר. לפני שנה הקמנו את מרכז הצעירים על מנת לקדם את צעירי העיר ולעודד אותם לרכישת השכלה גבוהה והשכלה מקצועית. המרכז בין השאר, פועל להגדלת המלגות, מסייע במציאת תעסוקה איכותית, טיפוח יזמות עסקית, העשרת תרבות הפנאי ובניית קהילות צעירות. ככל שנשקיע יותר בצעירים היום, נקטוף את הפירות בעתיד, וכבר היום אנו רואים כיצד הצעירים בעיר משתלבים יותר ויותר בעבודה ובלימודים להשכלה גבוהה. השקת יעד הצעירים הוא נדבך נוסף לקידום צעירי העיר אשקלון".
סגנית ראש העיר הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט: "השקת יעד הצעירים במסגרת מינהלת 'טאובר' נועדה להוות כתובת משמעותית עבור צעירים, תושבי אשקלון בגילאי 40-18, בחלוקה לשלוש קבוצות גיל: חטיבת הגיל הצעירה, חטיבת הגיל הסטודנטיאלית ומשפחות צעירות. כמו גם מענה לצעירים בסיכון ולצעירים עם צרכים מיוחדים בתחומי השכלה, ייעוץ והכוונה, תרבות ופנאי, מנהיגות צעירה ומעורבות חברתית, הפועלת ברוח חזון ראש העיר תומר גלאם לצמיחה דמוגרפית של אוכלוסיית הצעירים ולהעצמתה, לחיזוק המרקם החברתי ולשיפור איכות חיי הקהילה. אני רוצה להודות, לחברי המינהלת הפועלים בהתנדבות ותורמים תרומה משמעותית להשגת היעד הראשי והוא מוביליות חברתית".
המשנה לראש העיר הממונה על הצעירים, משה אטיאס: "תחום הצעירים הוא תחום מרתק, חשוב ומשמעותי במארג העירוני שלנו ואני רואה בו את הבסיס להצלחה העתידית של העיר. יש לנו צעירים איכותיים בעיר עם מוטיבציה, אכפתיות ודרייב לשנות, להשפיע ולהביא את העיר למקום שהיא ראויה לו ומחובתנו כרשות לתת להם את הכלים לעשות כן".