עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בשורה לתעשייה באשקלון

 

 

משרד הכלכלה יפרסם קול קורא להקמת ששה מפעלים חדשים במסגרת שיווק 100 דונם של קרקע בפטור ממכרז באזור התעשייה הדרומי בעיר * בין המתמודדים שצפויים להגיש בקשה, נמצאת ענקית מוצרי הצריכה 'אלקטרה', שצפויה להוסיף לעיר כ-250 משרות חדשות 

 

שיתוף הפעולה בין עיריית אשקלון ומשרד הכלכלה שוב נושא פרי לטובת תושבי אשקלון: לאחר עבודה משותפת, סיכמו משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל מקרקעי ישראל על פרסום 100 דונם נוספים בפטור ממכרז באזור התעשייה הדרומי בעיר. השטח כולל 8 מגרשים וצפוי להכיל כ-6 מפעלים חדשים בעיר, ומשרד הכלכלה יפרסם קול קורא עבורם.

בין המפעלים שצפויים להגיש בקשה לקבלת קרקע בפטור ממכרז, נמצאת ענקית מוצרי הצריכה 'אלקטרה'. באם חברת אלקטרה תקבל את הקרקע, מדובר במפעל ענק שיביא לאזור למעלה מ-250 מקומות עבודה חדשים, כאשר 50 מתוכם משרות איכותיות עבור מהנדסים.

ראש העיר, תומר גלאם: "לאחר עבודה מאומצת אני שמח לבשר כי חברת הענק 'אלקטרה' צפויה להעתיק את פעילותה לעיר במסגרת שיווק 100 דונם של קרקע בפטור ממכרז באזור התעשייה הדרומי בעיר. הצטרפותה למשפחת תעשייני אשקלון תציע לתושבים 250 מקומות עבודה חדשים, 50 מהם עבור מהנדסים. וזה לא הכל, חברת 'אלקטרה' היא רק אחת מתוך שישה מפעלים שיוקמו במסגרת השיווק החדש. אני רוצה להודות לידידי, שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, שמסייע בידי להגשים את החזון הכלכלי והתעסוקתי שלי למען העיר אשקלון ותושביה". 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "שיווק מגרשים לתעשייה בפטור ממכרז בעיר אשקלון, היא בשורה של ממש לעיר ולתושבי האזור. פתיחת מפעלים וחברות לצד קידום התעשייה והתעסוקה בכל רחבי המדינה, ובפריפריה הדרומית בפרט, הינה משימה הנמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה. המשרד פועל ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, בייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה"

נתוני מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה מצביעים על המשך גידול בקצב שיווק המגרשים, אשר מעיד על תנופה בפיתוח התעשייה בישראל: הקמת מפעלים חדשים, הרחבה של מפעלים קיימים, מעבר של מפעלים ממרכז הארץ לאזור פיתוח א' (בו הם זכאים להטבות על פי החוק לעידוד השקעות הון) ומעבר של מפעלים ממבנים שכורים למבני קבע באזורי תעשייה.

כזכור בחודש אוקטובר אשתקד התקיים טקס הנחת אבן פינה למפעליה החדשים באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון. המפעלים יתפרסו על שטח של כ-93 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של מבנים וציוד בסך 300 מיליון שקלים, במהלך שבע השנים הקרובות. 

בניית המפעל הראשון תתבצע בשטח של כ 36 אלף מ"ר שטחי יצור ובהשקעה של  135 מיליון ₪. בשלב השני ייבנו 2 מפעלים נוספים בשטח של כ – 16 אלף מטר של שטחי ייצור. הפרויקט יחל ב- 2019 ויימשך כ –7 שנים, עד לסיומם של שלושת המפעלים והפעלתם. לצד המפעלים הקיימים, צפויים להתווסף עוד כאלף מקומות עבודה חדשים. מהלך זה ממשיך את פעילותה של החברה בפריפריה ב-45 השנים האחרונות. 

המפעל החדש ייבנה בסמוך למפעל הקיים של החברה בחלקו הדרומי של אזור התעשייה באשקלון. על פי הערכות הקמת המפעל צפויה להוסיף עד לשנת 2026 כאלף מקומות עבודה בתחומים שונים – בעיקר מהנדסים והנדסאים בתחום הפעלת קווי יצור אוטומטיים (ובדגש על תחום הבינה מלאכותית והרובוטיקה) מהנדסי מערכות מידע ומהנדסי פיתוח בתחומי מכניקה ואלקטרוניקה. המפעל החדש צפוי להתחיל לפעול בחצי השני של 2021 ועיקר מוצריו יהיו בתחום דלתות הפלדה ומוצרי המיגון.