עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"בשורה אדירה לאשקלון ולתושביה"

במעמד שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן התקיים השבוע טקס הנחת אבן הפינה למפעלי רב בריח החדשים באזור התעשייה באשקלון הצפויים להוסיף לעיר כ -1,000 מקומות עבודה * ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "אני גאה על כך שהחברה שבנויה על ערכים של חדשנות, הגינות ותרומה לקהילה, בחרה להרחיב את פעילותה בעיר אשקלון"

בעלי החברה: "אני גאה בדרך שהחברה עושה ומובילה את תעשיית הבנייה, צמיחתה המשמעותית בעשור האחרון מורה על כך. אני קורא להקמת פורום מקצועי בשיתוף הגורמים הרלוונטיים לבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח לפיתוח התעשייה"

גלאם: "זהו יום חג לאשקלון אני מודה ליזמים ולמשקיעים ובראשם יו"ר החברה, מר שמואל דונרשטיין, על כך שבאמצעות מהלך משמעותי זה חברת 'רב בריח' מביעה את האמון שלה בעיר אשקלון, בתושביה ובכיוון החיובי אליו היא צועדת"

 

 

ביום שלישי השבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה למפעליה החדשים באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון. אל הטקס הגיעו שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם, מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ראש שדולת כחול לבן בכנסת ח"כ מירב בן ארי ואנשי עסקים מובילים במשק. המפעלים יתפרסו על שטח של כ-93 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של מבנים וציוד בסך 300 מיליון שקלים, במהלך שבע השנים הקרובות.
חברת רב בריח, החברה המובילה בדלתות ובפתרונות נעילה בישראל ובעולם, ומשווקת את מוצריה בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, מכריזה בימים אלה על הנחת אבן פינה למפעליה החדשים באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון. המפעלים יתפרסו על שטח של כ-93 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של מבנים וציוד בסך 300 מיליון שקלים, במהלך שבע השנים הקרובות .
בניית המפעל הראשון תתבצע בשטח של כ 36 אלף מ"ר שטחי יצור ובהשקעה של 135 מיליון ₪. בשלב השני ייבנו 2 מפעלים נוספים בשטח של כ – 16 אלף מטר של שטחי ייצור . הפרויקט יחל ב – 2019 ויימשך כ –7 שנים, עד לסיומם של שלושת המפעלים והפעלתם. לצד המפעלים הקיימים, צפויים להתווסף עוד כאלף מקומות עבודה חדשים. מהלך זה ממשיך את פעילותה של החברה בפריפריה ב-45 השנים האחרונות.
המפעל החדש ייבנה בסמוך למפעל הקיים של החברה בחלקו הדרומי של אזור התעשייה באשקלון. הקמת המפעל צפויה להוסיף עד לשנת 2026 כ-אלף מקומות עבודה בתחומים שונים – בעיקר מהנדסים והנדסאים בתחום הפעלת קווי יצור אוטומטיים ( ובדגש על תחום הבינה מלאכותית והרובוטיקה) מהנדסי מערכות מידע ומהנדסי פיתוח בתחומי מכניקה ואלקטרוניקה. המפעל יתנהל על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם ויהיה מפעל דלתות הפלדה מהגדולים והמתקדמים בעולם. החברה מאמינה כי שילוב מחלקות הפיתוח במוצרים (R&D ) יחד עם הייצור, ישיגו את הערך והתמורה הגבוהה ביותר במכירת המוצרים בארץ ובעולם. החברה מייצאת כיום את מוצריה ל כ- 50 מדינות ב 5 יבשות וברצונה להרחיב את היצוא עד שנת 2025 בלמעלה מ – 80 מדינות.
המפעל החדש ( לצד המפעלים הקיימים באזור) צפוי להתחיל לפעול בחצי השני של 2021 ועיקר מוצריו יהיו בתחום דלתות הפלדה ומוצרי המיגון. נכון להיום חברת רב בריח מייצרת מגוון רחב של דלתות פלדה שונות לכל תחומי הבנייה במגורים, מוסדות ובתשתיות. החברה ייצרה את דלתות ההדף והאש המיוחדות למנהרות החדשות של הרכבת בין ירושלים לתל אביב ( הידע והזיכיון נרכשו בחו"ל מהחברה שייצרה את הדלתות למנהרה בין פריז ללונדון). כמו כן, רב בריח מייצרת דלתות הדף ואש לאסדות הגז והנפט ביבשת אמריקה, את כל הדלתות הדרושות לשגרירויות ומוסדות באפיון בטחוני גבוה, שדות תעופה בישראל ובעולם, מוסדות ציבור ומחנות צבא ולתעשיית הבנייה למגורים ומשרדים בארץ. החברה תייצר את הדלתות על פי קווי ייצור ייחודיים (למעלה מ 2000 דלתות ליממה) ותהווה שחקן מהותי בתעשיות הבנייה בארץ ובעולם . במפעל הראשון תייצר החברה את מוצרי המיגון השונים הדרושים לשוק בישראל (מרחבי הגנה לדירות ומוסדות ציבור) כאשר הדגש הוא על בניית קווי ייצור שיעמדו בשוק העבודה העתידי בעוד מספר שנים בישראל.

רב בריח הגישה את הבקשה להקמת המפעלים כבר בשנת 2010, אך חסמים בירוקרטיים מנעו ממנה לקדם את התוכנית ולהוציאה לפועל. לפני כשלוש שנים נכנס לתפקידו שר האוצר משה כחלון, שהבטיח לדונרשטיין כי הוא בעצמו יביא לאישור הקמת המפעל ויעשה הכל על מנת להקל על החסמים הבירוקרטיים הכרוכים בהקמת מפעלים חדשים ובזירוז יצירת מקומות עבודה. ואכן, עם כניסתו של מר כחלון לממשלה כשר האוצר לפני כשלוש שנים , פעל השר בנחישות לזרז את התהליך ולסיימו .
שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלים של חברת רב בריח מסר כי "בניית מפעלים חדשים בישראל נכון להיום איננה מובנת מאליה ולצערי איננה תופעה שאנו רואים באופן תדיר. קיומה של הפריפריה ויכולת הערים מחוץ לגוש דן להשאיר את התושבים במקומות מגוריהם, תלויה בנחישות הממשלה להקמת מפעלי תעשייה גדולים בעתיד, אשר מייצרים סחורות שעיקרן ליצוא ובעלי ערך גבוה. אני גאה בדרך שהחברה עושה ומובילה את תעשיית הבנייה, צמיחתה המשמעותית בעשור האחרון מורה על כך. אני קורא להקמת פורום מקצועי בשיתוף הגורמים הרלוונטיים לבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח לפיתוח התעשייה" אומר דונרשטיין.
רב-בריח, חברת הדלתות המובילה בישראל, עוסקת מעל 45 שנה בתחום דלתות הביטחון, מוצרי נעילה ומוצרים נלווים לתעשיית הבניה בישראל. החברה נרכשה ב-2008 ומחזור המכירות עמד על 50 מליון ₪. כיום מחזור המכירות עומד על למעלה מ-400 מיליון ₪. רב בריח בהובלתו של דונרשטיין הרחיבה את השקעותיה במחקר ופיתוח שכוללים עשרות מוצרים ופטנטים חדשים. החברה נכון להיום מעסיקה באשקלון ובכרמיאל קרוב ל 1000 עובדים , מייצרת למעלה מ 200 קבוצות מוצרים שונות, ומשווקת את מוצריה באלפי נקודות מכירה והפצה בארץ ובעולם. ההשקעה במחקר ופיתוח (R&D) במוצרים חדשים עומדת על 12 מליון ₪ בשנה. לחברת רב בריח שישה מפעלים באשקלון בתחומים – דלתות פלדה, מפעל מוצרי נעילה, מפעל מוצרי מיגון ומפעל לחיתוך וגלוון פלדה , מפעל שערי גלילה ומשווי גובה למחסנים לוגיסטיים ומפעלי תעשייה, מפעל מערכות מיגון ואב"כ לתחום המגורים ולתחום המוסדי ומפעל נוסף בתחום דלתות הפנים שנמצא בכרמיאל.
שבעת מפעלי החברה המשתרעים היום על פני למעלה מ 50 אלף מ"ר הם גורמי תעסוקה מרכזיים לאלפי אנשים באזור אשקלון וכרמיאל. החברה מעסיקה כ – 80 מהנדסים בתחום הפיתוח, בקרת איכות וקווי הייצור השונים. החברה קולטת באופן סדיר מהנדסים צעירים בתחומים שונים הגרים בפריפריה ומשלבת אותם בתוכנית ייחודית של "דור המשך" לצד הכשרת מאות עובדים אחרים בשנה בשרשרת הייצור של מפעליה .
החברה רואה בייצור בישראל ובבניית מפעליה בפריפריה , שליחות חשובה בבניית תעסוקה בעלת הכנסה גבוהה ובפריון גבוה שיאפשר צמצום הפערים מחד , וביטחון תעסוקתי אשר יעבו את ערי הפריפריה במטרה להשיג איכות ורבת חיים גבוהה.
ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם, אמר כי: "זהו יום חג לאשקלון. הנחנו את אבן הפינה להרחבתו של מפעל 'רב בריח', אחד מהמפעלים הוותיקים והחשובים בעיר, שזוכה להצלחה רבה בארץ ובעולם. אני גאה על כך שהחברה שבנויה על ערכים של חדשנות, הגינות ותרומה לקהילה, בחרה להרחיב את פעילותה בעיר אשקלון. אני מודה ליזמים ולמשקיעים ובראשם יו"ר החברה, מר שמואל דונרשטיין, על כך שבאמצעות מהלך משמעותי זה חברת 'רב בריח' מביעה את האמון שלה בעיר אשקלון, בתושביה ובכיוון החיובי אליו היא צועדת. זה המקום להודות לחבריי, שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אלי כהן, שדוחפים ומקדמים את העיר. קריית 'רב בריח' החדשה, שתשתרע על פני כמאה דונם, תעסיק כ- 1,000 עובדים וזוהי בשורה אדירה לאשקלון ולתושביה".