עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

  בקרה חיצונית לבדיקת מדי המים באשקלון או תרגיל ביחסי ציבור?

 

דירקטוריון תאגיד מי אשקלון בחר בחברת אודית בקרה וביקורת לבצע את בדיקת מדי המים באשקלון לאור לחץ ציבורי שהוביל אותו עו"ד רונן שירז, האם זה תרגיל ביחסי ציבור או מענה אמתי…. נמתין.

מזה תקופה ארוכה שתלונות על אמינות חשבונות צריכת המים נשמעות מתושבים רבים בעיר. כמות התושבים רבות שהביאו מורת רוח מחשבונות המים המנופחים לטענתם, הביאה להתאגדות עירונית שאותה הוביל עו"ד רונן שירז. לאור המאבק הצהיר בחודשי יולי השנה תומר גלאם כי אמינות השעונים תיבדק, אך בפעל לא הבהירה העירייה מה תוצאות הבדיקה. תלונות התושבים לא פסקו, והשבוע הצהירה העירייה כי מיתנה חברה לבקרה שתבחן את אמינות שעוני המים.

מינוי החברה החיצונית הנו מבורך אך מעלה תהיות, מדוע נדרשת היא לבחון רק את אמינות שעוני המים. תזכורת, בעת המאבק הציבורי, הבהיר תאגיד המים כי הבעיה אינה בשעוני המים, אלא ככל הנראה בנזילות וכו בצנרת הצרכנים, עניין שאותו חברת הביקורת לא תבדוק.

עוד הבהירה העירייה כי מסקנות הבדיקה יפורסמו עד חודש דצמבר, כך שלעשה לכאורה אין לחברה זמן רב לבדוק את תלונות התושבים ואת כלל הבעיות שעולות בתאגיד המים.

הצהרת ראש העיר תומר גלאם המשמש גם כיו"ר תאגיד המים ״אין לי ספק כי תאגיד ׳מי אשקלון׳ מקפיד לבקר את הצריכה ועושה שימוש במדי מים שעברו את התקינה המחמירה ביותר" יכולה לנבא את מסקנות הביקורת החיצונית.

לפני שנים רבות, עוד שהיה ראש העיר פעיל חברתי יצא הוא למסע רגלי בן 3 ימים למחות כנגד תאגיד המים. אז הימים ימי תלונות תושבים רבים כנגד חשבונות המים והתנהלות התאגיד, ממש כמו היום. רק שכיום  תומר גלאם ממונה בתאגיד כיו"ר תאגיד המים.

עת היה תומר גלאם פעיל חברתי, או חבר ברשימה. הייתה טובת התושבים לנגד עניו. את תלונות התושבים ביקש לקדם כנגד ההתעמרות של תאגיד המים, היום בכובעו כראש עיר, בוחן הוא את תאגיד המים בעיניים כלכליות. כחלק מהכנסות תקציב העירייה, כך שכל שקל שנכנס מתאגיד המים חשוב לתקציב ופחות לתושבים. כך לדוגמא מפרט ספר התקציב, כי השנה הסתכמו הכנסות הרשות מתאגיד המים בסך  6,059.000 ₪.

האם האחיזה בשני התפקידים של תומר גלאם, כראש עיר וכיו"ר תאגיד המים לא קובעת מראש את תוצאות הבדיקה? מצד אחד כראש העיר חייב תומר לדאוג להעשיר את קופת התאגיד, המהווה הכנסה משמעותית לתקציב העיר, מצד שני כראש עיר אמור לבחון את תלונות התושבים ללא כל שיקול אחר? ככל הנראה תוצאות הבדיקה יבהירו האם הייתה ידועה מראש.