עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בעלי עסקים בעיר כבר חתמו על האמנה לתו מקום בילוי בטוח

 

בעלי עסקים באשקלון החלו לשאת את צו המקום הבטוח, במטרה להבהיר למבלים כי במקום סידורי אבטחה ומעודד נורמות חברתיות בטוחות.

מטרת המיזם העירוני הוא להפוך את מקום הבילוי למוגן, בטוח ומכבד, בעזרתם של בעלי מקומות הבילוי באשקלון. בעלי העסקים שהצטרפו למיזם דאגו להאיר את תאי השירותים, תלו כרזות המעודדות ‏נורמות חברתיות חיוביות ובאמצעות העירייה בוצעה הכשרה לברמנים ולצוות המלצרים כיצד לזהות סימני מצוקה בקרב המבלים ‏ולדווח מידית במידת הצורך.

בעלי העסקים חתמו על אמנה ונושאים בחזית ‏העסק את תו התקן '‏Respect‏', המעיד כי המקום הינו מקום בילוי בטוח.

המיזם הינו חלק מהתכנית הלאומית 'עיר ללא אלימות' והוא החל לראשונה בפאב הנשיא במרכז אפרידר, בשיתוף פעולה של הבעלים, רונן נגר, מנהלת המשמרת, גליה רוקח, וצוות העובדים ובעירייה פועלים לצירוף עסקים נוספים ליישום המיזם.

הגברת תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי הן על ידי העלאת המודעות והסברה, המיזם העירוני של תו RESPECT  הינו חשוב מאוד ומסמל צעד משמעותי לשינוי חברתי ולהעלאת המודעות בנושא אלימות והטרדות מיניות. באמצעות הכשרת העובדים בפאבים ובמסעדות, נצליח למנוע תופעות מסוכנות ופגיעה בחיי אדם.

סגנית ראש העיר הממונה על עיר ללא אלימות, מיריי אלטיט: "אנחנו ממשיכים במיזם תו RESPECT הפועל בשיתוף הרשות הלאומית לביטחון קהילתי, משטרת ישראל, עיריית אשקלון ובעלי מקומות בילוי ברחבי העיר ומטרתו ליצור מרחב בילוי בטוח לנשים ולגברים. אנו רואים את בעלי הפאבים, הברמנים, המלצרים ואנשי הצוות כשותפים מלאים למשימה. המודל נשען על רעיון "שומרי הסף", לפיו בקהילה ישנם אנשים הפוגשים בתופעות לא חוקיות או מסוכנות, לאו דווקא במסגרת תפקידם הפורמלי, ובידם להשפיע לחיוב על המציאות. בהמשך לבתי עסק שכבר בוצע בהם התהליך אני קוראת לכל בעלי מקומות הבילוי באשקלון להצטרף למיזם החשוב״.

איך אפשר למנוע סיכונים, אלימות והטרדות מיניות בעת בילוי?

  1. התערבו: כאשר מתעורר חשד לסיטואציה שעלולה להתפתח לאלימות או הטרדה- היו אקטיבים ואל תעמדו מהצד, משכו תשומת לב, צרו הסחת דעת או הפריעו לסיטואציה, על מנת שהמטריד/ה ישימו לב לנוכחותכם. הציעו עזרה למוטרד/ת.
  2. פעלו יחד: זכרו כי כאשר מס' אנשים פועלים ומתערבים יחד, כוח ההרתעה גדל.
  3. ערבו בעל סמכות: ערבו את בעל הפאב, המאבטח ואפילו את המשטרה במידת הצורך. אל תחכו לרגע בו הדברים יצאו משליטה.
  4. הישארו לצד המוטרד/ת: אם זיהיתם גבר או אישה במצב של עילפון, דעו כי יש חשד לשימוש בסם אונס. אל תשאירו את המוטרד/ת לבדה/ו, שמרו עליה/ו עד הגעת הגורמים הרלוונטיים.
  5. הפיצו נורמות חברתיות חיוביות: חלקו עם החברים והסביבה נורמות חברתיות המעודדות התנהגות חברתית חיובית, לדוגמא: אין להציק לאישה שאינה מעוניינת בחיזור.
  6. הזמינו מונית מראש: לפני הבילוי, צרו קשר עם נהג מונית שעליו אתם סומכים. היעזרו בו כדי לחזור הביתה בבטחה.
  7. בחרו בחוכמה את מקום הבילוי שלכם: זכרו כי בכל מקום בילוי באשקלון המחזיק בתקן תו ריספקט, מקפידים על ביצוע פעולות חיוניות להגנה על מבלים ומבלות מפני אלימות והטרדות מיניות