עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בעיר היין לא שמעו את ההזעקות

 

הסבב הקצר הבהיר היטב עד כמה תשתיות ציבוריות לא נבנו בעיר היין, מערכות כריזה והתראה בפני ירי רקטי לא מוקמו ותושבים שמעו רק את "הבום".

-2015 חתמה עיריית אשקלון על הסכם גג שמבטיח תוספת של יותר מ-30 אלף דירות לעיר, 11 אלף מהן בחלקה הצפוני בשכונת עיר היין, בתי המגורים נבנים, אך ניכרים פערים גדולים בעבודות הפיתוח והתשתיות, כולל מערכות ההתראה בפני ירי רקטי.

המשפחות הראשונות שכבר מאכלסות את הבניינים הראשונים בשכונה מצביעות על פערים בעבודות הפיתוח והקמת התשתיות לשכונת הענק – שפוגעים גם בחוסן הביטחוני. מ' (השם המלא שמור במערכת) מספרת: "עברנו לדירה חדשה ומהממת, אבל בימים האחרונים המצב היה הזוי – אין בשכונה אפילו לא מערכת כריזה אחת, כי מתקינים את מערכות הכריזה בדרך כלל במוסדות חינוך – ופה בשכונה אין עדיין מוסדות חינוך בנויים ומתפקדים, אז אין אזעקות. פנינו לעירייה ולפיקוד העורף בנושא, ובינתיים הפעלנו את האפליקציה של פיקוד העורף כדי לשמוע מתי אנחנו אמורים להיכנס למרחב המוגן.

"אנחנו רואים מסביבנו גני ילדים שכבר מוכנים ויש גם בית ספר יסודי שנבנה, אבל באופן כללי יש תחושה של אתר בנייה גדול. אין פה עוד סופרמרקטים ומרכזים מסחריים פעילים. יש בניינים שכבר גרים בהם אנשים אבל עדיין לא הסדירו את המדרכות ואת הכניסה לבניינים, ויש בורות בדרכים ובכבישים ולא ברור אם היזמים או העירייה הם הכתובת לפתרון הבעיות. לקחנו את זה בחשבון כשעברנו לכאן, ומדברים על כך שתוך כמה חודשים השכונה תראה לגמרי אחרת. לפחות אנחנו מקווים שזה מה שיהיה".

המצב בשכונת עיר היין באשקלון דומה לשכונות חדשות אחרות שנבנו במהירות .קצב הבנייה של בנייני המגורים והאכלוס הקדימו את הקמת התשתיות, מבני הציבור ומוסדות החינוך הנדרשים לשכונה מתפקדת. המצב הזה פוגע באיכות החיים של התושבים הראשונים, ובמקרה זה מדובר גם באיום ממשי לחייהם.

עיריית אשקלון לא חשבה אפילו להציב מערכות אזעקה ניידות שקיימות, המבצע תפס את הנהגת העיר לא מוכנה תוך סיכון אלפי תושבים בכינון הרקטי של ארגוני הטרור.