עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בני מיעוטים משתלטים על אשקלון: ד"ר שלמה סויסה

מזה מספר חודשים שהרשתות החברתיות גועשות, תושבים רבים מלינים על בני מיעוטים שמסתובבים ברחובות העיר, בחופים, בגנים הציבוריים, מטרידים נשים, הורסים תשתיות ובאופן כללי פוגעים קשות בתחושת הביטחון, מה עשתה העירייה? הקימה סככה בכניסה לעיר שבה יוכלו בני המיעוטים והשב"חים לישון.                           ד"ר שלמה סויסה

רק בשבוע האחרון, נחשפו למקרה מזעזע של שב"ח שהרגיש מספיק חופשי להסתובב באשקלון, כאילו היה בתרקומיא, הגיע לגן שעשועים ציבורי, ופנה לבת 13 שתתלווה אליו ולשתות עמו אלכוהול, לאחר שזו סירבה, החל למשוך אותה בכח לכיוון דירה בה הוא שוהה, הקטינה המשיכה להתנגד להיכנס לדירה תוך שבשב"ח שמבצע בה מעשים מגונים. (פורסם באשקלונייעס)

זו לא הפעם הראשונה שמקרה כה חמור מתרחש בחוף והעירייה למרות החשיבות הרבה, מתנהלת באדישות בכל הנוגע להתקנת מצלמות.  גורם במשטרה סיפר: "לא מזמן אירע אונס אכזרי ממש במקום סמוך ולא היו מצלמות. העירייה יודעת את החשיבות של מצלמות עירוניות וגם הבטיחה פעם אחר פעם להתקין אך לשווא. הנה שוב תיק חקירה שיכלנו לפענח ברגע אם רק היו מצלמות".

כזכור, נאנסה צעירה בחוף דלילה בשעות הלילה על ידי תושב העיר, ככל הנראה בן מיעוטים. הצעירה הצליחה בשארית כוחה לצלם את החשוד וכך הצליחה המשטרה לפענח את הרצח. מצלמות האבטחה שהיו מותקנות במקום מטעם העירייה – לא פעלו.

המקרה החמור מצטרף למציאות עירונית בחודשים האחרונים, כאילו היינו באר שבע והפזורה נמצאת צמודה לשטח העיר.

הנושא מורכב, נפיץ ובעיקר לא פולטיקלי קורקט, ראש העיר מנסה לגמד את הבעיה "ולפתור" אותה בפוסט על הצטרפות צוות מג"ב למשטרת ישראל. אחרים לא רוצים להישמע חשוכים, אבל הבעיה היא בעיה ,והיא מחייבת התייחסות ומציאת פתרונות, כי אם לא נטפל בזה עכשיו, נראה ונשמע על אירועים ממש כמו בבאר שבע.

אשקלון בשנים האחרונות התמלאה בבני מיעוטים, חלק מהם עובדי בניין, חלק עובדים עזתים עם אישורי עבודה שנשארים במשך כל השבוע בארץ וחוזרים בסופ"ש לעזה. וחלק מהם בני מיעוטים שהבינו כי באשקלון יש חופש לעשות הכל ללא כל מניעה של העירייה.

העירייה בשירות בני המיעוטים:

עיריית אשקלון, לא רק שאינה מטפלת בבעיה, אלא מעודדת אותה, מכרזי העיר כמעט כולם מבוצעים על ידי בני מיעוטים. לא רק בעבודות בנייה ופיתוח, אלא בעבודות אבטחה של אירועים בעיר, ללא כל ניסיון וללא כל פיקוח.

כל מי שנכח בשנה האחרונה באירועים בעיר, ראה שכל המאבטחים הם בני מיעוטים, מבלי לפגוע בציבור שלם, אך התנהלות זו, נרצה להתייפייף ככל שנרצה, מעוררת באופן טבעי תחושת חוסר בטחון, במיוחד בימים שבהם הביטחון במדינה רעועה, ומפגעים בודדים ללא כל השתייכות רוצחים יהודים.

עיריית אשקלון, בצעד לא ברור, החליטה שהיא בונה על חשבוננו סככה בכניסה לעיר, בה יוכלו העזתים שעובדים בארץ, בני מיעוטים בכלל ואולי גם שב"חים לישון. ראש העיר יצר מציאות שאותם בני מיעוטים מסתובבים ברחבי העיר, מטרידים, מציקים וחוזרים להאנגר לישון.

עיריית אשקלון לא שולחת את "סיירת האופנועים" או את הפיקוח לאירועים בעייתיים, תושבים מספרים על פקחים שבאים ומפחדים לטפל בבעיה והולכים. עיריית אשקלון לא עושה דבר גם כאשר גינות ציבוריות נותרות בזוהמה והרס לאחר חפלה של בני מיעוטים.

נשים ונערות מוטרדות באופן קבוע

באירוע אחרון, נפצעו צעירים יהודים מהעיר שכל חטאם היה כי ניסו למנוע מבדואים להתחיל עם בנות יהודיות בשכונת נווה דקלים. "ישבנו כמה חבר'ה מהשכונה ופתאום הגיעה מכונית עם בדואים שהתנהגו באלימות כלפי אחת מהבנות. ניסינו לסלק אותם, והם קראו לחבר'ה נוספים ואז יצאו עם והחלו להכות אותנו".

"הבדואים מגיעים לכאן מתחילים עם ילדות בנות 16, ילדות תמימות. צריכים לחסל את התופעה הזאת כי מחברויות  כאלה לא תצא חתונה, זו תופעה קשה מאוד, הכמות של הבדואים שמסתובבים בעיר הולכת וגדלה. הם מסוגלים לשבת חצי שנה על בת, לשכנע אותה, לקנות לה בושם ולהציע לה כסף.

"מפחיד לצאת לדלילה או לאזור המרינה בשעות הערב, אי אפשר להיות בים, יש כאלה שעושים את עצמם כאילו מצלמים את הנוף, אבל הם מצלמים נשים, בכל גיל,  עם בגדי ים ומעלים את זה ברשתות"

 

כבר תקופה ארוכה שנשים ונערות באשקלון מתלוננות על המצב ועל הסיכון, הרשתות החברתיות מפוצצות נשים ונערות שמספרות על "חוויה" אישית של הטרדות, ללא כל טיפול עירוני.

א', צעירה בת 21 בעלת עסק לאסתטיקה נשית, מספרת שבצהרי היום צעיר בן מעוטים נכנס לפתח בית העסק, והחל להתעניין מה היא עושה.

"נבהלתי מאוד וביקשתי ממנו שייצא החוצה. הוא סירב לצאת, דחפתי אותו בכוח, סגרתי את הדלת אבל הוא ניסה להתנגד ולפתוח אותה. היו רגעים ממש מפחידים"

תושבת שמתגוררת במרינה " הלכתי לכיוון הבית, מאחרי קבוצה של נערים ערבים, כשבאתי לעלות לבית מישהו משך לי את היד בכוח, נצמד אליי וניסה לגעת בי. אחרי כמה שניות של הלם אני מזהה שמדובר באחד הצעירים.  הצלחתי לבעוט בו, הוא יכול היה לאנוס אותי. צעקתי , הוא ברח ואיים על החיים שלי ואמר לי 'אני יודע איפה את גרה זה יעלה לך בחיים אם תזמיני לי משטרה'".

הרשתות החברתיות מספרות הכל:

 

מיטל :

כולי רועדת עכשיו כשאני כותבת את הפוסט הזה….. אני פשוט בהלם!

היום בשמונה בערב עשיתי הליכה בפארק הלאומי כמו בכל שבוע והתיישבתי למנוחה, חבורה של עשרה בני מיעוטים התיישבו בפראות מאחורי, אחד מהם בא מאחורי והפחיד אותי וכמעט דחף אותי, ועוד אחד בא מלפניי וכמעט דרך עליי כשהשאר יושבים מאחורה ומקללים אותי על זה שאני יהודייה.

קמתי מזועזעת ולא ידעתי מה לעשות והם צוחקים עליי ומקללים אותי בעיניים בלי בושה ורואים את השנאה שבהם

למה אני בתור תושבת העיר וכאישה מרגישה לא בטוחה לעשות ספורט בפארק הלאומי בעיר שלי??

איפה ראש העיר שיגרום לנו כנשים להרגיש בטוחים בעיר שלנו ובפארק שלנו!!!

כולי בוכה ורועדת מהטראומה שחוויתי עכשיו ומפחדת להגיע לפארק!!!!

 

"ביום שישי הגיעו לאזור דלילה והמרינה,  עשרות בני מיעוטים "הבן שלי צלצל ואמר כי הוא הולך לשחק בדשא בדלילה עם חבר. אחרי רבע שעה הוא חזר ואמר שבני מיעוטים בפארק בועטים ומציקים לילדים. הילדים נכנסו לבהלה. החבר של הבן שלי חטף בעיטה מאחד הילדים וילד אחר רדף אחר הבן שלי שהצליח לברוח.

למערכת הגיעו תלונות רבות של תושבים על נוכחות גבוהה מאוד של בני מיעוטים במרינה ובחופי העיר, מקרים רבים של ״הצקות והטרדות״. "אנחנו קוראים לתגבר באופן מידי את נוכחות השיטור העירוני בכניסות לשכונות , בפארקים העירוניים ולפעול לנוכחות מוגברת של שיטור עירוני בכל שעות היממה".

רבים מתושבי אשקלון זועמים ומרגישים מופקרים. הם מתחילים להרגיש כמי שמאבדים את העיר שלהם. "חוף הים, המקום הכי טוב לבלות בקיץ כבר לא נעים, או מציקים, או מטרידים ואין מי שיעשה משהוא".

 

הבן שלי הגיע עם סקייטבורד לדלילה, כמה צעירים ערבים בקשו ממנו לנסות תוך שהם שצוחקים עליו, ככל הנראה רצו לגנוב לו. תושבים מספרים כי יש גניבות וניסיונות גניבה בחוף הים של ארנקים, טלפונים ודברי ערך.

 

"הגיוני שבאמצע יום שישי, חפלות עם דרבוקות באזור המרינה, יש אנשים דתיים שהולכים לבית כנסת בפרירון, רק רעשים וזבל, נראה אותך מעיר להם, פנינו למוקד, כן כן נשלח, כלום".

 

"הלכתי עם חברה למרינה באשקלון וכולם שם היו ערבים, עכשיו מאז ההתקוממויות וההתפרעויות התווצר אצלי הרתעה קלה מהם ולכן, התיישבתי בים ליד הקבוצה החרדית שראיתי, ולאחר מכן שיצאנו מהים, עברו לידנו כמה ערבים והתחילו איתי וביקשו ממני מספר טלפון. התחלתי להילחץ ולהסביר שאני לא פנויה למערכת יחסים, הבן אדם התעקש רצוי להבין שהוא היה כפול מהגודל שלי וכל ידיו היו שרירים וחברה שלי לא הייתה לידי באותו הרגע, הבאתי לו מספר מזויף וברחתי.

אחר כך המשכנו ללכת ועוד אחד מחבורה אחרת של ערבים התחיל איתי ואני ניסיתי ללכת משם אבל הוא המשיך ללכת אחרי בעודי מדברת בטלפון עם אבא שלי ומספרת רצף אירועים שקריים שהתרחשו לאמא שלי בקול רם כדי שיבין שאני ממהרת. לבסוף אבא שלי מצא אותי ויצאתי מזה.
רצוי לציין שאני בת 18 עם הגנה עצמית והגעתי לרמת הפחד הזאת, השאלה היא האם גם אתם הייתם מפחדים בסיטואציה כזו? ואיך הייתם מגיבים, השאלה יותר מכוונת לנשים.
אה והיה עוד אחד שקרץ לי והסתכל עליי מפחיד"

עיריית אשקלון נכשלה:

התגובות הרבות של תושבים ברשתות החברתיות מראות בבירור כי הבטחון האישי בעיר לא קיים. עיריית אשקלון בחרה במודע או בחרה מפחד, לא להתעמת על בני מיעוטים. השיטור העירוני עסוק בדו"חות ולא בטיפול של בטחון אישי.

מחדלו של ראש העיר הוא כזה, שניסה להסביר כי צוות תגבור של חיילות מג"ב, שהולכות תמיד ביחד, יפטור את כל בעיות העיר. בטחון אישי של תושבי אשקלון צריך להיות בידיים של הנהגה שלא מפחדת, כזו שמפגינה נוכחות ו"עושה שרירים" במקומות מועדים לפורענות.

משטרת ישראל כאמור ניסתה שוב ושוב להסביר לעיריית אשקלון את החשיבות שבפריסת מצלמות ברחבי העיר אך למרות התחייבות העירייה, מערך המצלמות בעיר עדיין דל ורחוק מלהיות מקיף כמו למשל בעיר אשדוד המנהלת מוקד רואה איכותי אליו משודרות כלל המצלמות בעיר בשידור חי 24/7.

גורמים במשטרה טענו לא אחת בעבר כי העירייה מתרשלת בהצבת מצלמות מסיבות שונות ומשונות ונמנעת מלפרוס מצלמות בכל רחבי העיר כמקובל בערים הגדולות. בין היתר עלה החשד כי גורמים עבריינים הם שמונעים התקנת מצלמות בפריסה רחבה.

יתרה מכך, היעדר מצלמות אבטחה בפריסה ראויה ותקינה בעיר מנעה מתושבים לקבל תיעודים לתאונות דרכים על אף פניות חוזרות ונשנות למוקד העירוני. בעירייה כאמור התחייבו להרחיב את מערך המצלמות ולתקן את אלו שלא תקינות אך בפועל כאמור – אשקלון מפגרת משמעותית מערים אחרות והסיבות לכך נתונות בידי הנהגת העי