עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

במקום להיות סנדק הובא למנוחות

גם על ערש דווי איש החסד דני (דנה) מטודי המשיך לקוות שיספיק לשמש כסנדק בברית של בנו בכורו אולם ביום שלישי השבוע הוא נכנע למחלה הקשה שקיננה בגופו יומיים בלבד לפני האירוע * סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן: "העיר אשקלון איבדה את אחד מטובי בניה".

 

מאות מתושבי אשקלון והסביבה הגיעו ביום שלישי השבוע לחלוק כבוד אחרון לתושב העיר 

דני (דנה) מטודי ז"ל שנכנע למחלת הסרטן יומיים בלבד לפני שהיה אמור לשמש סנדק לנכדו הבכור. בלוויה נכחו גם אישי ציבור ביניהם יו"ר חברה קדישא בעיר, אלי יפרח שנפרד מהמנוח בכאב: "דני היה איש חסד אמיתי, עניו וצנוע שתרם בסתר גם לחברה קדישא".

סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן ביטא את תחושתם של רבים כשאמר: "העיר אשקלון איבדה את אחד מטובי בניה".

בשנה האחרונה סבל מטודי מהמחלה הקשה. לפני שלושה חודשים הוא שמח לשמוע מהרופאים שבישרו לו כי הוא 'נקי' אך עליו להיות במעקב, אך בחודש האחרון הוא לא חש בטוב ואושפז. הסרטן שב ותקף כאשר הפעם הוא אלים ביותר. 

ביום חמישי השבוע אמור היה מטודי ז"ל להיות הסנדק בברית של נכדו בכורו. במשפחתו מספרים כי במשך כל החודש האחרון, גם כאשר המחלה הארורה קיננה בגופו, הוא ציפה בהתרגשות לרגע הזה והתכונן אליו. אלא שלמרבה הצער, יומיים לפני האירוע המשמח, כוחותיו לא עמדו לו עוד ומערכות גופו קרסו.

במשפחתו סיפרו השבוע: "למרות הכל הוא ציפה בכיליון עיניים לנכד הזה. לדני היו הרבה תכניות באשר  להיותו סבא. בכל הזדמנות דני היה מספר לנו על החלום שלו להיות סבא, הוא כל כך ציפה לזכות במצוות הסנדק, גם במהלך האשפוז הוא אמר לנו 'תביאו את המוהל לבית החולים'. כל כך עצוב שהוא לא זכה לראות את הנכד הבכור שלו, אבל נסתרות דרכי האל'".

דני(דנה) מטודי היה איש עסקים צנוע, אבל עוד יותר איש שלום וחסד. הוא סייע לעשרות משפחות בעיר בצנעה ומבלי לחפש כותרות.

חבריו סיפרו כי דני היה חבר אמיתי: "דני או כמו שהיינו קוראים לו בילדות דנה – היה חבר של אמת, תמיד פרגן ,לא אהב לשמוע לשון הרע, היה אוהב לעשות 'שיחות ועידה' ולצחוק עם כולם. הוא נפרד מאתנו מוקדם מדיי. זו אבידה גדולה וקשה עבור כולנו".

בני משפחתו נפרדו ממנו בכאב: "ביום ג' האחרון הלך מאיתנו מטודי דן אבינו היקר והאהוב.

אבינו שהיה תמיד שמח שתמיד עזר לאחרים אבינו שאהבנו ושאהב אותנו הכי הרבה בעולם.

אבא דנה שפינק אותנו תמיד והיה זמין לנו בכל רגע. אנחנו אוהבים אותך אבא דנה שלנו. אדום שניר ושקד".

גיסו של המנוח, פעיל הציבור מייק אטדגי, מסר ל"סטאר": "דנה היקר והאהוב עם טוב הלב האין סופי… אמנם המחלה הארורה "ניצחה" אבל יחד עם זאת המלחמה העיקשת שלך יחד עם האופטימיות הנדירה הם מודל לחיקוי והערצה בכל סיטואציה בחיים. כולם אומרים שזו דרכו של עולם, אולם אני טוען שאין זו דרכו של עולם להגיע לעולם האמת בגיל צעיר כשלך. הנתינה ומעשי החסד הנדירים שלך מעניקים לך מקום של כבוד בגן העדן. נוח על משכבך בשלום אהוב ליבי ושמור על כולם מלמעלה".

דני הותיר שלושה ילדים – שניר, אדום ושקד. יהי זכרו ברוך