עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"במדינה מתוקנת הוא לא היה נשאר חי"


משפחתו של יובל מור יוסף ז"ל מאשקלון קיבלה ברגשות מעורבים את ההודעה על לכידת המחבל שרצח את יקירם בפיגוע הירי בגבעת אסף לפני כחודש * ההורים מתחו ביקורת על מערכת הביטחון: "היינו בטוחים שיגיעו אליו כמה שיותר מהר – חשבנו שיחסלו אותו"

כחודש לאחר שסמ"ר יובל מור יוסף ז"ל מאשקלון נרצח בפיגוע בגבעת אסף הודיעו השבוע כוחות הביטחון למשפחתו כי המחבל עאצם ברגותי שביצע את הפיגוע נלכד בחיים.

"זו לא בשורה כל כך משמחת ולא מנחמת משום שהוא נלכד בחיים, ויכול בעתיד להשתחרר לחופשי. מי מבטיח לנו שהוא יינמק בכלא? מי מבטיח לנו שיהיה לו רע? אנחנו מתים והוא חי, איפה נשמע דבר כזה?"

מהשב"כ נמסר כי עאצם ברגותי היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי אשר חוסל במהלך ניסיון מעצרו בתאריך 11/12. צאלח חוסל מאש הימ"מ לאחר שניסה להימלט ולדרוס את הלוחמים.

עאצם ברגותי נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם/בנימין (הסמוך לכפר מגוריו), והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה. המעצר הלילה שבוצע על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ הוא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמא"ס בגזרת בנימין. המפגע הועבר להמשך חקירת שב״כ.

הוריו של יובל מוטי ואילנית מתחו ביקורת על מערכת הביטחון וציינו כי ההחלטה ללכוד את המחבל בחיים אינה מקובלת עליהם: "במדינה מתוקנת הוא לא היה צריך להישאר חי. אנחנו היינו בטוחים שיגיעו אליו כמה שיותר מהר – חשבנו שיחסלו אותו ולא יתפסו אותו, קיבלנו את הבשורה ממג"ד נצח יהודה לפני שזה התפרסם. הגיע הזמן שיטפלו בו כמו שצריך. זו לא בשורה כל כך משמחת ולא מנחמת משום שהוא נלכד בחיים, ויכול בעתיד להשתחרר לחופשי. מי מבטיח לנו שהוא יינמק בכלא? מי מבטיח לנו שיהיה לו רע? אנחנו מתים והוא חי, איפה נשמע דבר כזה?".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, התייחס ללכידת המחבל ומסר: "אני גאה בכוחות הביטחון על פעילותם הנחושה שהובילה ללכידתו של המחבל שביצע את הפיגוע ב'גבעת אסף', בו נרצח החייל, סמ"ר יובל מור יוסף, זכרו לברכה, תושב העיר. שוחחתי עם אמו של יובל, אילנית, והזדהתי עם תחושותיה הקשות נוכח תפיסתו בחיים. חיזקתי את ידה והבטחתי לה שנמשיך לעמוד לצד המשפחה".