עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בית ספר מדופלם

 

שני אירועים מרשימים התקיימו בשבוע האחרון בבית החינוך אורט אדיבי אשקלון – ערב שיא למגמת אמנויות הבישול שכלל תחרות עם מנות גמר טעימות במיוחד וטקס מרגש לבוגרים הנדסאים וטכנאים * המנהלת אליקי אלקובי ניצחה על האירועים ביד רמה

בשבוע שעבר נערך בבית החינוך אורט אדיבי ערב שיא למגמת אומנויות הבישול לאחר שנה של למידה, התנסות בבתי מלון, בישול בצה"ל, מפגש עם שפים מקצועיים ואף השתלבות בתחום התעשייה הקולינרית בעיר אשקלון. לאחר תחרויות מקדימות התקיים ערב גמר "אדיבי שף 2". ששת התלמידים שהגיעו לגמר, התכוננו להכנות מנות גמר מקצועיות וטעימות במיוחד שלא מביישות שפים מומחים, לעזרתם נרתמו חבריהם למגמה.
בין צוות השופטים ניתן היה למצוא שפים מקצועיים ומוכרים שהגיעו לשפוט בהתנדבות : צ'ארלי פדידה, אייזק סבג, ואליחנן מלכיור, כמו כן הגיעו נציגים מחיל טנ"א השף יעקב אטיאס , וסגן אלוף יפית אדרי. המלווים את המגמה במהלך שנות לימודיהם, ואף זוכי "אדיבי שף 1" ובוגרי בית הספר – נהוראי עטיה שאף פתח מסעדה לאחרונה ויניר לוי שעדיין משרת כשף באוגדת עזה.
במהלך התחרות התלמידים הגישו שתי מנות, המנה הראשונה נשפטה בטעימה עיוורת, ואילו את המנה השנייה הגישו השפים הצעירים בעצמם וקיבלו חוות דעת מהשופטים.
הניקוד ניתן ע"פ הקריטריונים הבאים: נראות המנה, טכניקות בישול מקצועיות, וכמובן הטעם. השופטים התפעלו מרמת הביצוע של השפים הצעירים, התעניינו בתהליך העבודה ואף תרמו מניסיונם.
אחד הרגעים המרגשים של הערב היה כאשר השף צ'ארלי פדידה ציין כי אחת המנות שהוגשה לו, כדורי בשר ברוטב מזרחי על מצע של לחם פרנה שנאפה ע"י ניב דוהרני, הזכירהלו את האוכל שסבתו הגישה לו בילדותו, ניתן היה לראות את עיניו הבורקות כאשר טעם את המנה ואף שיבח אותה.
השפים הדגישו את בפני התלמידים את החשיבות של מגמת אומנויות הבישול, ואת הצורך בשפים צעירים, יצירתיים ומקצועיים. הם הביעו הערכה על כך שלתלמידים נתנה הזדמנות ללמוד, להתמקצע ואף להתנסות בעבודה במסגרת לימודיהם בבית הספר, הזדמנות שנשללה מהם בעבר עקב מחסור במגמות מקצועיות בתחום. כמו כן הם הזמינו את המתחרים להגיע אליהם למסעדות שלהם על מנת ללמוד ואף לעבוד אצלם.
ניתן לסכם ולומר שהיה ערב מרגש, מקצועי וטעים במיוחד. התחרות הייתה צמודה ובסיומה במקום ראשון זכה אריאל וענונו במקום השני זכה ניב דוהרני בהפרש של שתי נקודות בלבד .
ובמקום שלישי זכה נתנאל מולוטוב
בשנה הבאה תפתח במכללת אורט אדיבי כיתה י"ג בה יקבלו התלמידים דיפלומה בבישול מתקדם ותזונה כהמשך ללמידה המקצועית במגמת אומנויות הבישול בבית הספר.
בתוך כך, בטקס מרגש שהתקיים השבוע הוענקו 24 דיפלומות להנדסאים וטכנאים אשר סיימו את לימודיהם במכללת אורט אדיבי באשקלון, היום הם משרתים בתחומם בתפקידי מפתח בצה"ל. את דרכם הם החלו בתיכון אורט אדיבי בכיתה ט , חלקם השתלבו במכללה בכיתה יג. למדו מקצוע טכנולוגי והתנסו בו בתעשייה במוסכים המורשים, במפעלי התעשייה, קצא"א, עשות, קרלסברג.
בוגרי המכללה יוצאים אל התעשייה האזרחית והצבאית ושערים רבים נפתחים בפניהם. הם מצוידים בארגז ערכים, טנא של ידע, חום ואהבה לצד גבולות. המקנים להם אפשרויות וכוח לנתב לעצמם אפיקים רבים ומגוונים, יכולת להתקדם הלאה, ולייצר לעצמם תמונת עתיד מיטבית.
בעידן של נהירה למסלולים האקדמאים וצמצומים בהכשרה טכנולוגית אורט אדיבי פועל לטפח את דור העתיד בתעשייה ומייצר הנדסאי אוטוטק, בניית מכונות, חשמל פיקוד ובקרה, אומנויות הבישול. כאזרחים תורמים לחברה לתעשייה ולכלכלה האזרחית והצבאית.
המוטו המנחה את אורט אדיבי הינו "צריך כפר שלם כדי לגדל ילד" ולאורו הוא צועד עם מיטב המורים והמרצים שמהווים צוות מקצועי תומך, עוזר ואוהב לאורך כל הדרך.
מכללת אורט אדיבי התרחבה ותמנה בשנה הבאה כ- 120 סטודנטים במסלולי חשמל, בניית מכונות, אוטוטק, אומנויות הבישול. וכל זה הודות למנהלת ביה"ס והמכללה הגברת אליקי אלקובי שהחינוך הטכנולוגי זורם בדמה והאחריות לייצר בוגרים אחראים ועצמאיים הם נר לרגליה.