עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בית החולים ברזילי נלחם למען לוחם הלום קרב בהמשך אשפוזו במחלקת השיקום 

 

 

זהו סיפור על ירון חסיד, לוחם יחידה מיוחדת ששירת בתור צלף ושמפקדו נהרג כאשר היה לצדו, וכיצד בית החולים ברזילי נחלץ לעזרתו מול קופת החולים "כללית" על מנת שתאפשר לו להמשיך לקבל טיפול חיוני במחלקת השיקום החדשה 

ביום ראשון, ה- 27.10.2019, התפתח וויכוח סוער בין בני משפחתו של ירון, מטופל הסובל ממצב רפואי מורכב, ובין הצוות הרפואי של בית חולים ברזילי. האב וגיסו של ירון, זעקו ושטחו את כאבם על החלטת קופת החולים בה חבר ירון – "כללית" על ההחלטה מטעמם כי ירון אינו זקוק עוד לטיפול במחלקה לשיקום בבית החולים ברזילי באשקלון. עקב תקופת החגים, לא בוצעו במטופל ירון טיפולים שיקומיים כלשהם, ולכן לא ניכרת על המטופל התקדמות כלשהי במצבו, כך לטענת המשפחה מסבירה את החלטתה קופת החולים "כללית". כאשר שוחחנו עם עובדי בית החולים ברזילי – נאמר לנו מטעמם כי החלטת קופת החולים בה מבוטח ירון מנוגדת לחלוטין לעמדת בית החולים ומנהל מחלקת השיקום האורתופדי, ד"ר מיכאל ורשבסקי של בית החולים ברזילי. בית החולים הביע תמיכה במשפחה ובמטופל, אך לצערם אין באפשרותם להשאיר את ירון להמשך הטיפול במחלקה לשיקום מכיוון שקופת החולים "כללית" מסרבת לאשר את ההתחייבות (טופס 17) עבור המבוטח שלה ירון, לפי דברי המשפחה. כאמור, אשפוז במחלקה זו הוא יקר ועל כן מי שנושא בעלויות היא קופת החולים. 

אריק, גיסו של ירון, סיפר לנו כי "ירון הוא לוחם קרבי לשעבר, ששירת בתור קלע בצה"ל, שמפקדו נהג כאשר שכב לצדו, סובל גם ממצב נוירולוגי קשה ומטראומות הקשורות בשירותו הצבאי". עוד הוסיף אריק כי "ביתנו אינו ערוך עדיין לצרכים של ירון, לכן הוא חייב להישאר כאן (אשפוז בשיקום) לעוד תקופה". ניסים, אביו של ירון, סיפר כי לפני חודשיים ירון נפל, וכתוצא מהנפילה נוצר שבר בגולגולת של בנו והוא אף סבל מדימום פנימי. בנוסף, אביו שב והתעקש כי הטיפול בדלקת החמורה שהתפתחה בגולגולת של בנו היא בראש סדר העדיפויות וחשף בפנינו כי הניתוח בגולגולת אמור להתקיים ב-11.11 בברזילי, שלאחריו ירון יהיה חייב להישאר בבית החולים ברזילי לצורך שיקום, לדברי האב. באותו היום הגיעו לבית החולים נציגים של קופת חולים "כללית" לצורך שיחה עם בני המשפחה והנהלת המחלקה בבית החולים. בסוף הדיון הגיעו הנציגות למסקנה כי חלה התקדמות בשיקום של ירון וכי עליו להישאר מאושפז במחלקה עד אחרי הניתוח שנקבע לו לצורכי שיקום. האב כאמור מסרב לשחרר את בנו עד לאחר השיקום שיבוצע לו. בסוף השיחה, יצא אלינו האב וסיפר כי הוא מרוצה מהחלטתה של קופת החולים "כללית" וכי הרוחות נרגעו לאחר שנתקבלה ההחלטה אשר מטיבה על כל הצדדים. מבית החולים נמסר בתגובה: "בית החולים טיפל ומעוניין להמשיך לטפל ולשקם את המטופל – נשוא הכתבה. המשך השיקום מותנה גם בהסכמת הקופה המבטחת לשאת בהתחייבות לתשלום, כפי שנדרש בכל אשפוז בבית חולים. צר לנו כי הקופה סירבה להסכים להמשך הטיפול והשיקום באשפוז, למרות חוות הדעת המקצועית של מנהל מחלקת השיקום, עד שהנושא נפתר בפגישה בין נציגי הקופה ואנשי מחלקת השיקום בבית החולים ברזילי".

צילם: לירן גולדווין