עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בית החולים ברזילי יעבור לתפעול בגז

המרכז הרפואי ברזילי מצטרף למאמץ של משרד האנרגיה להעביר את בתי החולים לשימוש וצריכת אנרגיה נקייה יותר: המרכז הרפואי ברזילי מוביל בתחום איכות הסביבה והקיימות, ובשנים האחרונות החל בתהליך מקיף וממוקד להפיכת המרכז לסביבתי וכעת, עם חיבורו לגז טבעי, יושלם נדבך מרכזי בדרך לצריכת אנרגיה נקייה יותר*

 

 

משרד האנרגיה הודיע היום כי המרכז הרפואי ברזילי באשקלון חתם על הסכם לחיבור לרשת החלוקה של הגז הטבעי. קו הגז כבר נמצא בפתחו של בית החולים, דבר אשר יביא לתחילת צריכת גז טבעי בתוך כשנה. כתוצאה מהחיבור, בית החולים יחל לצרוך גז טבעי במקום דלקים מזהמים ויקרים יותר שהוא צורך היום, סולר וגפ"מ. כתוצאה מכך, המרכז לא רק יחסוך בהוצאות, אלא גם יפחית בצורה משמעותית את זיהום האוויר וישפר את איכות האוויר בסביבתו.

 

עד היום, המרכז הרפואי ברזילי, נאלץ לצרוך לצרכי האנרגיה שלו מעל ל-40 טון סולר מזהם בשנה, ומעל ל-400  טון גפ"מ (גז פחמימני מעובה – גז בישול). בשלב הראשון, המרכז הרפואי יצרוך גז טבעי בהיקף של כ-700 אלף מ"ק בשנה, עם פוטנציאל לגידול עתידי.

 

חיבורו הצפוי של המכרז הרפואי ברזילי לגז הטבעי הינו תולדה של שיתוף פעולה בין צוות המרכז, משרד הבריאות, חברת החלוקה "גז טבעי דרום" ובהובלת רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה.

 

חיבור של המרכז לגז טבעי הוא חלק ממהלך אסטרטגי שמקדמים במשרד האנרגיה להחלפת הדלקים המזהמים שצורכים בתי החולים בארץ בהיקפים גדולים. המטרה, בסופו של דבר, היא להשלים חיבור של מעל ל-15 בתי חולים ממשלתיים ולא ממשלתיים ברחבי הארץ לגז טבעי בשנים הקרובות. צריכת הגז הטבעי הצפויה של כלל בתי החולים תעמוד על למעלה מ-100 מיליון מ"ק והיא צפויה להחליף צריכה של אלפי טון מזוט, סולר וגפ"מ בכל שנה.

 

על פי נתוני רשות הגז הטבעי במשרד, עד היום החלו לצרוך גז טבעי 4 בתי חולים, "קפלן" ברחובות, "סורוקה" בבאר שבע, "העמק" בעפולה ו"הדסה הר הצופים" בירושלים. בנוסף, קווים נוספים של גז טבעי כבר הוקמו עבור בתי החולים "פוריה" בטבריה, "זיו" בצפת, "שמיר" בבאר יעקב ו"הלל יפה" בחדרה, והם צפויים להתחיל לצרוך גז טבעי בעתיד הקרוב. כמו כן, רשת הגז הטבעי נמצאת כעת בשלבי ביצוע לחיבור בתי חולים נוספים, ביניהם "איכילוב" בתל אביב, "שיבא" ברמת גן ו"בילינסון" בפתח תקווה.