עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ביתי הוא לא מבצרי! – תיקו מאופס

משחק ללא קהל. הפועל אשקלון

הפועל אשקלון חילצה נקודת ליגה יקרה ועצרה את שרשרת ההפסדים שלה, מנגד הצליחה לעצור את קבוצת בית"ר ת"א בת-ים הלהיט החם של הלאומית לאחר חמישה ניצחונות רצופים.

על פניו נראה היה שהפועל אשקלון הולכת לספוג השבוע תבוסה ביתית מביכה. בשטח תחת גשם שוטף ומזג אויר חורפי אירופאי זה לא קרה, אבל הכדורגל היה ירוד ומביך שלא במזג האוויר לא הזכיר אפילו בדמיוני כדורגל ראוי לשמו מיבשת אירופה. זה המצב בתחתית בלאומית בשלהי 2019 נקווה שהשנה האזרחית החדשה שעומדת בפתח תביא שינוי חיובי בשורות אשקלון. האורחים נראו ערב המשחק "מפחידים" באו לאחר חמישה ניצחונות רצופים ויחס שערים 5-13 במשחקים האלה הלוואי על אשקלון כמות כזו. אבל לחניכיו של איווניר אין כמעט כלום בהתקפה למעט חוליו סזאר (פצוע) ועוזיאל פדרו הצעיר. השוער חדריאן שגילה יכולת חלשה ביום ג' שעבר מול ר"ג שילם את המחיר ובמקומו שיחק אופק עברי שכאמור לא ספג. הקהל המקומי ממשיך לא להגיע והשבוע במזג האוויר הגשום היו בקושי 70 אוהדים וזה מספר את הסיפור על מצבה העגום של הפועל אשקלון שמנוהלת תחת מפרק. לאחר מחצית מאופסת ראינו בשלהי המשחק שתי חצאי הזדמנויות לכבוש מצד אשקלון אבל לא יותר מזה. הניצחון האחרון של אשקלון באצטדיון הביתי היה לפני חמישה מחזורים. אין ספק ביתי הוא לא מבצרי. ביום שישי הזה תתארח הפועל אשקלון באצטדיון המושבה מול הפועל פ"ת בסיום המשחק התראיין המאמן מוטי איווניר לערוץ הספורט ודיבר על חצי הכוס המלאה וניסה לשדר אופטימיות זהירה לגבי המשחק מאבקי התחתית.

המאמן מוטי איווניר: "לא היה חשוב לנו באם מישהו יהנה מהמשחק חשוב לנו לעצור את רצף ההפסדים שלנו , בית"ר ת"א בת ים הקבוצה הכי חמה בליגה (מקום 4) שמשחקת כדורגל טוב נקודה. זה טוב לנו אנחנו בתקופה לא טובה והסגל קצת חסר גם ככה הסגל שלנו זה לא סגל שמוביל את הליגה הלאומית. כך שמבחינתו גם באם זה לא היה משחק כל כך מהנה הנקודה היתה חשובה. אני חושב שבהתחשב שהתחלנו את העונה באיחור וללא הכנה מסודרת והתחלנו במינוס 9 נק' יחסית מה שהצלחנו להוציא במחצית העונה הוצאנו כמות נקודות סבירה לא טובה מאוד אבל סבירה. היכולת והסגל שלנו לא יספיקו לנו כדי להישאר בליגה , באם לא נתחזק ולא נשתפר יהיה לנו קשה מאוד להישאר בליגה הלאומית. נעשים מאמצים לחיזוק הקבוצה שנמצאת על המדף (למכירה י.נ) כמו שכולם יודעים תחת מפרק. בימים האחרונים הייתה התקדמות במו"מ למכירתה עם גורם מסוים. יש סיכוי שהקבוצה תעבור לבעלות של מישהו ואני מעריך שבאם תעבור לידיים פרטיות הבעלים החדש ירצה לחזק אותה כדי שתישאר בליגה. באופן אוטומטי זה שיקנה. אני מקווה שזה יקרה במצב הנוכחי יהיה לנו קשה לשרוד בליגה".

כפי שאתם קוראים ורואים איווניר פסימי משהו לגבי הסיכויים ומקווה לשחקני תגבור בחלון ההעברות של ינואר כפי שנשאל 3-4 שחקנים חדשים. במצב הנוכחי בניהול המפרק לא בטוח שיש כסף למהלך שכזה. החודש הקרוב יהיה גורלי במישור הניהולי – מדברים על קבוצת רוכשים "סודית" שחבריה לא נחשפים. לעת עתה הייתה הדלפה שבקבוצה מעורבת משפחת בוזגלו (יעקב בוזגלו ובניו) למרות הכחשות נראה לי שאין עשן בלי אש. ימים יגידו באם זה יקרה. כפי שידוע הבעלים הקודם פרוספר אזגי לא נראה כמעוניין לחזור לזירת הכדורגל אז אולי תהיה לנו קבוצה מקומית בניהולם של "הבוזגלוס" בתקווה לימים פחות אפורים וסגריריים.

תקנו אותי באם אני טועה יוסי נחום

ברגע האחרון: מועדון הכדורגל של הפועל אשקלון, באמצעות עו”ד ליאור דגן (המנהל המיוחד) הגיש ביום חמישי עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע להורדת תשע נקודות ממאזנה של הקבוצה.

 

 

במסגרת העתירה, המנהל המיוחד תוקף את החלטת ההתאחדות והחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות, תוך שהוא מציין כי הן מנוגדות לפסק דין חלוט של בית המשפט העליון שניתן בשנת 2012, מהוות חריגה מסמכות וסותרות את כללי הצדק הטבעי מאחר שהסנקציה היא אוטומטית ושוללת כל הפעלה של שיקול דעת מנהלי בקשר אליה. בכוונת המנהל המיוחד, לעמוד על זכויות הקבוצה עד תום ולפעול למיצוי ההליך המשפטי לטובת הקבוצה.