עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בירוחם ונצרת שיגרו לוויינים לחלל באשקלון שגרו תמונות

השבוע נתבשרנו כי בניסוי ראשון מסוגו, שמונה לוויינים זעירים שבנו תלמידות ותלמידים

מגבעת שמואל, הרצליה, טייבה, ירוחם, מעלה אדומים, נצרת, קריית אתא ושער הנגב שוגרו לחלל. מה קרה להבטחת מרכז החלל באשקלון לפני 3 שנים? תמונה של כשלון ידוע מראש.

בעוד בערים אחרות, לא חזקות, מצליחה העירייה לייצר מיזמים למען הדור הצעיר והצעדתו להשגים מדהימים, לא נותר אלא לזכור את הבטחות העירייה למען ילדינו כי בקרוב יבנה מרכז חלל באשקלון, חלפו 3 שנים ואפילו מרכז יזמות בגודל חד ממוצע אל נבנה.

כ-20 לוויינים ישראלים פעילים משייטים כיום במסלולים סביב כדור הארץ. בחמישי שעבר הצטרפו אליהם לא פחות משמונה לוויינים ישראליים חדשים, שבנו תלמידי תיכון מבתי ספר ברחבי הארץ, במסגרת פרויקט משותף בהובלת מרכז המדעים בהרצליה וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. "זו תוכנית חינוכית מדעית פורצת דרך ברמה העולמית", אומר מנכ"ל סוכנות החלל, תא"ל (מיל') אורי אורון. הלוויינים הישראלים שוגרו יחד עם עשרות לוויינים נוספים מרחבי העולם על גבי משגר פלקון 9 של חברת SpaceX מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה.

 

תזכורת, לפני 3 שנים הכריז תומר גלאם כי קיים פגישה עם צוות ההיגוי להקמת מרכז החלל הבינלאומי באשקלון בראשות היזם יהודה אסבג, ויו"ר העמותה אל"מ (מיל') אבי הר אבן, ד"ר יגאל פת-אל ומכובדים נוספים.

תומר גלאם, הכריז אז כי עיריית אשקלון תקצה ליזמים את השטח המיועד לכך בעיר ותממן את התכנון. נפגשתי עם היזמים והתרשמתי שהפרוייקט העצום הזה יכול לשים את אשקלון על מפת התיירות הבינלאומית וגם לשמש כמרכז מחקר וכמרכז חינוכי למדעי התעופה והחלל, שכולנו נהנה ממנו".  לתומר גלאם אפילו הוענקה תעודת חברות של מרכז החלל הבינלאומי -אשקלון. מי אמר שאין אסטרונאוטים באשקלון.