עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ביקור של אלופה 

האלופה במיל', ח"כ אורנה ברביבאי ערכה השבוע סיור באשקלון במסגרתו סיירה בשכונות הוותיקות ונפגשה עם ראש העיר תומר גלאם * לדבריה: "לא ייתכן שכמחצית מתושבי אשקלון, חיים ללא מיגון מספק ובסכנה מתמדת. בכוונתי להביא את פערי המיגון לסדר יום"

 

חברת ועדת חוץ וביטחון, האלופה במיל', ח"כ אורנה ברביבאי ('כחול לבן') קיימה ביום ראשון השבוע סיור באשקלון בכדי לבדוק את פערי המיגון אשר מסכנים את התושבים נוכח האיום מכיוון רצועת עזה.

במסגרת הסיור נפגשה ח"כ ברביבאי אשר חברה בוועדת חוץ וביטחון העוסקת בימים אלו בנושא מוכנות העורף, עם ראש העיר אשקלון, תומר גלאם. מהפגישה עולה כי לכמחצית מתושבי העיר אשקלון אין מיגון בכלל או קיים מיגון חלקי בלבד.

בפגישתם, אמר ראש העיר לח"כ ברביבאי: "אני מודה לך על הפגישה ועל העיסוק גם בשגרה על המצב הביטחוני וההסלמה האחרונה, וכמובן על התמיכה והסולידריות לטובת תושבי העיר אשקלון. חשוב לי להביא את קולות התושבים והבקשות שלנו מהמדינה. באשקלון ישנם עשרות אלפי תושבים בשכונות הוותיקות שחיים ללא מיגון כלל או בעלי מיגון חלקי בלבד. אני אמשיך להילחם למען התושבים ולמען דרישותינו: מיגון השכונות הוותיקות, הקמת מרכז חוסן והגדרת העיר כאזור עדיפות א'".

ח"כ ברביבאי שיזמה יחד עם סיעתה 'כחול לבן' את הדיון מיוחד בכנסת, בנושאי פערי המיגון – דיון שיתקיים מחר במליאת הכנסת, אמרה כי: "הממשלה צריכה לתת לכל הפחות מענה למיגון התושבים. הרי לא ייתכן שמחצית מתושבי עיר גדולה כאשקלון, חיים ללא מיגון מספק ובסכנה מתמדת נוכח האיום מעזה. ואני לא מוכנה לקבל שום טיעון על חוסר בתקציב. ישנם אין ספור דוגמאות לבזבוז כספי ציבור, כמו למשל הליכה חוזרת לבחירות מיותרות".

כמו כן, ח"כ ברביבאי התרשמה מיכולתם של התושבים להקריב מעצמם לטובת מהלך מדיני שבסופו של דבר יטיב איתם: "אני מעריכה את החוסן האזרחי של תושבי אשקלון, המוכנים לתת אשראי להנהגת המדינה לעוד עימות ביטחוני, בהנחה שלאחריו יוחזר להם הביטחון. בכוונתי להביא את הפערי המיגון בהם נמצאים מאות אלפי תושבי הדרום לסדר יום, ולהניע את הממשלה לבצע את משימתה בהגנה על האזרחים". 

לאחר הפגישה יצאו קב"ט העירייה, יוסי גרינפלד וחברת הכנסת לסיור בעיר ובו הוא הציג את השכונות הוותיקות בהן אין לתושבים מיגון, ועד כמה לא ריאלי עבור תושבי השכונות להגיע למיגוניות הממוקמות במרחב הציבורי.