עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ביטול של הרגע האחרון: ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה ליום חמשי את פגישתו עם משפחת מנגיסטו

משפחתו של סגן הדר גולדין נפגשו עם ראש הממשלה, שחזר על התחייבותו מלפני שנה לפיה ישראל לא תעביר גופות נוספות לעזה ללא החזרתם של בנם ואורון שאול שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. משפחתו של אברה מנגיסטו בתגובה: "מתברר שהדחייה הייתה רק עבור מנגיסטו"

 

בפגישה השתתפו גם שר האוצר וחבר ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים משה כחלון, ראש המל"ל מאיר בן-שבת, המזכיר הצבאי לראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. במקביל, משפחתו של האזרח אברה מנגיסטו, שמוחזק אף הוא בעזה, הופתעו לגלות על הפגישה. זאת מאחר ו"אתמול הודיעו לה כי הפגישה עם ראש הממשלה נדחתה, ללא הצעת מועד חדש. מסתבר שהדחייה היתה רק עבור מנגיסטו". בני המשפחה תקפו את נתניהו ואמרו כי "מה שביבי לא מעז לעשות למשפחות גולדין ושאול, לבטל איתם פגישה ברגע האחרון, אין לו בעיה לעשות מול משפחת מנגיסטו". על רקע הדברים, לשכת ראש הממשלה קבעה מועד חדש לפגישה בין נתניהו למשפחת מנגיסטו, שתיערך ביום חמישי הקרוב. בשנה שעברה נועדו בני הזוג גולדין עם נתניהו ודרשו ממנו להתייצב לימינם של שר הביטחון והרמטכ"ל ולומר בקולו כי ממשלת ישראל הציבה תנאי ברור לכל הסדרה או הפסקת אש בעזה והוא השבת הבנים תחילה. במהלך הפגישה אמר ראש הממשלה לבני המשפחה כי לא תחול כל הסדרה בין ישראל לחמאס אם גופות הבנים לא יושבו לידי ישראל.

 

 

הפגישות התקיימו לאחר שבמהלך השבועיים האחרונים פנתה משפחת גולדין, באופן ישיר ובאמצעות יועציה המשפטיים, ומחתה על החלטת ממשלת ישראל להחזיר לעזה גופת מחבל מזוהה חמאס ושחררה מחבל חי שחדר חמוש לפני יותר משנה לשטח ישראל. לאחר השבת הגופה והמחבל החי קיים חמאס תהלוכות ניצחון בעזה. נציגי משפחות מנגיסטו וא-סייד לא נכחו בפגישה בלשכת ראש הממשלה. מתאם השבויים והנעדרים של מדינת ישראל, ירון בלום, נאלץ להתנצל באחרונה על כך שאמר בריאיון כי  אברה מנגיסטו חצה את הגבול בעבר פעמיים ובכל פעם הוחזר לישראל. בריאיון התייחס בלום לסוגיית השבויים מנגיסטו והישאם א-סייד ואמר: "שניהם חולים בנפשם, לצערי שניהם חצו בלי שהם יודעים לאן הם הולכים. זו לא פעם ראשונה שהם חצו את הגבול לכיוון רצועת עזה. בפעמיים הקודמות אברה מנגיסטו הוחזר, והישאם א-סייד פעמיים לפני זה חצה והוחזר, כי חמאס ראה שהם לא בריאים בנפשם. ובפעם השלישית הם (חמאס) בחרו באופן ציני, בניגוד לחוקים הבינלאומיים, להשאיר אותם אצלם, למרות מצבם הבריאותי-רפואי".