עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בזמן מעצר בית: פרצו לשלושה בתי ספר באשקלון

מולם במצלמת אבטחה

משפטם של שני צעירים מתנהל בימים אלו לאחר שהתפרצו לשלושה בתי ספר באשקלון וחיפשו במשרדים כספות ודברי ערך. באחד המקרים גנבו יותר מ-6,000 שקלים.

שלושה בתי ספר באשקלון נפלו קורבן לפני חודשיים לצמד פורצים צעירים, עידן סבח (20) ושי גבאי (19), שבאישון ליל פרצו אליהם וגנבו מהם כסף ורכוש – כך על פי כתב האישום שהוגש נגדם לבית משפט השלום באשקלון. את הפריצות ערכו השניים כשהם אמורים להיות במעצר בית, לאחר שחודש לפני שנתפסו הוגש נגדם כתב אישום לאחר שנתפסו פורצים למקומות אחרים. לאחר שהוגש נגדם כתב האישום הואיל בטובו בית המשפט לשחרר אותם למעצר בית מלא בהשגחת בני משפחתם הקרובים עם אפשרות לצאת מהבית לשעות מעטות כדי למצוא עבודה, אלא שהשניים חזרו לסורם. לפני כן הם עזבו את ביתם ועברו לגור באוהל סמוך לכביש 232 בין צומת גבעתי לצומת הודיה. ועוד באותו לילה שהקימו את האוהל הם נסעו לפרוץ באשקלון.

 

את ההתפרצות הראשונה הם ביצעו בבית הספר כוכב הצפון באשקלון. הם חדרו לבית הספר דרך משרדי המזכירות, חיטטו במשרדים השונים עד שהגיעו לחדר המנהלת, שם בתוך הארון איתרו כספת שמחוברת לקיר ועקרו אותה. הם עלו עמה לגג המבנה ופרצו על הגג את הכספת. בכספת היו 6,500 שקלים, קלטות גיבוי ופנקסי צ'קים. הם נמלטו מהמקום כשהכסף בידיהם ומבלי שמישהו יעצור אותם.

שבועיים עברו וייתכן שהכסף אזל. השניים מגיעים שוב לאשקלון, הפעם לבית הספר נוף ים ב' שבשכונת ברנע. הם מנתקים את החשמל בבית הספר, הניחו שולחן תחת חלון חדר המנהל עקרו את הסורג, הסיטו את החלון ונכנסו פנימה.

 

הם חיטטו בארונות ובמגירות בחדר המנהל ומשם עברו לחדר המורים. אבל לא מצאו דבר ערך לגנוב. בחלוף יומיים לא אמרו נואש. הם הגיעו באישון לילה לבית הספר בית יחזקאל שבשכונת 'אפרידר'. הם חדרו לשטח בית הספר, עקרו חלק מחלון חדר המזכירות ונכנסו דרכו למזכירות ומשם החלו לחטט בארונות ובמגירות עד שהגיעו לחדר הכספות, עקרו את אחת הכספות ועלו אתה לגג כדי לפרוץ אותה. הם לא הצליחו ומשום כך החליטו לפרוץ לחדר אב הבית ושם למצוא כלי פריצה שיעזרו להם לפרוץ את הכספת. הם פרצו את החדר ומצאו בו מברגה, טלפון סלולרי ולום.

משרד לאחר פריצה

"עצוב מאוד היה להגיע בבוקר ולראות את משרדך, משרד המזכירה והסגנית הפוך לגמרי. הפורצים כנראה חיפשו מפתחות לכספת ולא פסחו על שום מגירה או ארון", מסר השבוע מנהל בית הספר, אייל חסאן והוסיף: "לשמחתנו המזכירה דואגת להפקיד כספים והמחאות בתדירות גבוהה כך שלמעט מספר המחאות ומכשיר הפלאפון של בית הספר לא נגנב דבר". שבוע לאחר מכן הם עברו לאשדוד שם פרצו לבית הספר מקיף י"א בשיטה דומה ומהכספת גנבו כמה מאות שקלים וצ'קים על סך למעלה מ-90,000 שקלים.

 

במשטרה התקבלו התלונות על ההתפרצויות וטכנאי המז"פ לקחו ממצאים מהזירות ובעיקר טביעות אצבע שהשאירו השניים על החלונות. החקירה במשטרה הובילה לשניים שלא אותרו בבתיהם ומלבד בחשד לביצוע ההתפרצויות הוברר כי הם מפרים את ההגבלות שהטיל עליהם בית המשפט כששוחררו ממעצר למעצר בית.

עוד באותו בוקר שביצעו את הפריצה באשדוד הם כבר אותרו על ידי המשטרה בנתיבות. השוטרים חסמו את דרכה של המכונית, יצאו מהניידות וביקשו מהשניים לצאת הלל נעלו את הדלתות במשך דקות ארוכות סרבו לפתוח אותן. לבסוף כבר לא הייתה להם ברירה. ברכבו של גבאי נתפסו מספר מסוריות לחיתוך מתכות הנחשבות כלי פריצה נפוץ מבלי שהיה להם הסבר לכך.

 

בבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים ציינה המשטרה כי השניים הודו בביצוע ההתפרצויות המיוחסות להם אך הכחישו את הסירוב שלהם להזדהות בפני השוטרים בנתיבות. עוד צוין שהם אף שיחזרו את ההתפרצויות אלא שעורך דינו של סבח הכחיש את ההודאות והשחזורים. כתב האישום כאמור הוגש לבית משפט השלום באשקלון. רשימת עדי התביעה כוללת 27 שוטרים ושבעה אזרחים, רובם עובדי בתי הספר שנפרצו.

 

המשטרה ביקשה לבית המשפט להורות על מעצרם עד תום ההליכים בפני השופט אבישי כהן, שכן כבר פעם אחת רחם עליהם בית המשפט ושחרר אותם בתנאים מגבילים אבל למרות זאת יצאו למסע התפרצויות. סבח נותר במעצר בינתיים וההחלטה האם להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נדחתה עד לאחר קבלת תסקיר המבחן. עו"ד יוסי דגה המייצג אותו מסר בתגובה: "נגד מרשי ואחרים תלויים ועומדים מספר אישומים בעבירות התפרצות לבתי ספר בעיר אשקלון. מרשי כופר במיוחס לו וכל טענותינו יתבררו במסגרת ההליך המשפטי". מעצרו של גבאי הוארך עד לתום ההליכים נגדו. עו"ד איתמר סיוון המייצג את גבאי מסר בתגובה: "אנחנו לומדים את חומרי החקירה, ונגיב בבית משפט".