עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בועט וקולע

פרסום הכתבה בשבוע שעבר בעניין טענות א.ס. אשקלון כנגד החברה העירונית, הרתיחו את יו"ר אליצור פיני ביטון. א.ס. אשקלון מקבלת מעל ומעבר ורוב טענותיה הנן שקר. בראיון מלא תובנות וטענות, שטח פיני את משנתו על הכדורסל, ועל התנהלות הספורט בעיר. 

פיני, מה קומם אותך בכתבה שפורסמה?

"דני רחמים התייחס בגוף הכתבה לאליצור אשקלון, לגבי האיש הזה אני לא פעם הגבתי על היכולות שלו לגנוב דעת, הוא מסוגל לעשות את זה הוא עושה את זה הכי טוב, ואין ראיון שהוא מדבר בו אמת, וגם אצלך בכתבה הוא דיבר דברי שקר שאין להם יסוד, אני לא דובר העירייה ולא בא להגן על העירייה לגבי האמירות שלו על העירייה".

"אני בא לטעון כנגד הטענות  הכוזבות  שלו, ועל מי האיש שהוא עסק פרטי שמקבל הון תועפות מעיריית אשקלון. 400000 ₪ ב 2020 מקבל הקצבות נוספות של כ 200000 ₪ מאיגוד הכדורסל, ולא חסר לו, ההכנסות השנתיות שלו עומדות  על 1.3 מיליון שקלים".

"האיש יכול לעשות כאוות נפשו בעסק הפרטי שלו, לזכות המועדון א.ס. אשקלון, אני חייב לפרגן. הם ניצלו חלון ריק שאליצור הקודמת התפרקה ולמשוך את כל הילדים שהיו באליצור ולעשות עסק יפה. אני חושב שהם עושים עבודה די טובה בנושא החברתי, לדעתי הם גובים סכומי עתק שלעניות דעתי לא מוצדק, בעיקר עם העירייה תומכת, אני יש לי טענה לעירייה, אם את כבר תומכת, מדוע את לא דורשת סבסוד לעלות החוגים, למה שיהיו רק 200 ילד, מדוע לא יהיו 3000 ילדים".

אם ה   דרישה שלך לפתוח את הכדורסל לאלפים, אז גם גודל הסיוע העירוני אמור להשתנות.

"בהחלט, עלות קבוצה זה עניין לא זול, אבל אצלם המאזנים מצביעים על רווח ענק, הם תמיד דברו על השכר שלי, אני מזמין אותך להשוות בין השכר שלי ושלהם, אני מביא כ 700000 ₪ תרומות לאליצור, ואני היחיד בגזרה שמצדיק את השכר לו. כבר 3 שנים השכר שלי ללא שינוי ומצחיק, אני עושה את התפקיד שלי מתוך פטריוטיות.

"הענף הזה, כדורסל, חייב להיות נקי ממלחמות, מאבקים, פוליטיקה, עסקונה ושקרנים. דני רחמים, באחריות, אני מגדיר אותו כאחד השקרנים, מניפולטור ברמות הכי גבוהות, עושק, גוזל וטוען שהוא נגזל ונעשק".

מי השאר, העסקונה והפוליטיקה?

"זה כל מי שרוצה לבוא מחר ומחרתיים ולנצל את המצב הספורטיבי לטובת הפוליטיקה. נכון שזה נשמע שאנחנו מיצגים איזה עירייה, אנחנו קבוצה שהיא נקראת עירונית, אבל אנחנו עמותה, אני עובד אצל עמותה שהיא בעלת זכויות הניהול, לא העירייה".

אז מה החלוקה של ניהול הכדורסל בחברה העירונית ?

"אנחנו כעמותה מנהלים את הקבוצה של הבוגרים, אנחנו עמותה עצמאית, אנחנו מקבלים תקציב מעיריית אשקלון כמו כל העמותות בעיר".

"הנוער התנהל תחת החברה העירונית, בחודש האחרון אנחנו עושים מהלך, בכדי ליצור מצב שהחוג יהיה לכל כיס, ממילא אנחנו מסובסדים על ידי העירייה. אבל אנחנו חושבים שאנחנו לא מספיק מסובסדים".

אתה רוצה היום שהנוער יעברו לניהול תחת העמותה של הבוגרים?

"כן, בכדי לתת להם נופך אחר, אינטראקציה בין הנוער לבוגרים, מה שלא נעשה במשך שנים ובכך לתקן את המעוות. מכאן ועד ההשמצות של דני רחמים שמערב אותנו בכל פעם גונב דעת ,מצהיר שהוא בקבוצת על. אני מבקש שדני רחמים יגיד, אנחנו מחלקת הנוער הטובה ביותר באשקלון, אני לא אחלוק עליו, אני אומר לך שההישגים הכלכליים שלו שהוא מצליח לסחוט מעיריית אשקלון, תחת איום פוליטי כזה או אחר, שיבושם לו, שיוציא את העין שלו מהצלחת שלנו או שיבוא ללמוד".

"דברנו פעם על איחוד, היינו כנים, אבל אי אפשר לעשות איחוד עם בעל עסק, אני ראיתי שהוא לקח זכויות על שני שחקנים בנבחרת הנוער, טל מגיל 14 בהפועל ת"א ולא מבין מה הקשר שלו, והשני, רון ציפר, עוד שחקן לגיטימי בליגה הלאומית. הוא לא יכול שכל מי שנרשם אצלו באגודה, והבין שהוא לא אגודה מקצועית".

אתה אומר ש א.ס. אשקלון לא אגודה מקצועית?

"בוודאי, אין להם שום הישג מקצועי, קח את כל הקבוצות בליגה בכל הגילאים, כולל עראבה ועוד מהמגזר שהם אלופים, אסא אשקלון לא מוגדרת בהישגים האלה, שיגיד, שאנחנו בהישגים המקומיים בהחלט טובים יותר מאליצור, רק במחלקת הנוער, נכון להיום, מה הוא נותן תמורה מה הוא גובה, שאלת המפתח".

"הוא טוען שאמרו לו שהחברה העירונית מורידה מחירים בכדי לחסל אותו, אני אומר לך שההחלטה שלי להוריד את הסכם ל 2900 ₪ והיא לא הסתיימה".

אתה מבהיר שמחלקת הנוער עוברת אליך?

"היא כרגע תחתיי מקצועית, אנחנו לקחנו אחריות פיקוח על הנושא המקצועי, ההחלטות והניהול הם כרגע שלי. במסגרת הפיקוח, כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא לוקח חצי סמכויות, אני לוקח את כל הסמכויות".

"היו לי דיונים לא קלים מול החברה העירונית, אני לא ראיתי שום פגם להיכנס ולהציל את המצב ולמנף את הנוער".

אז מה הקשר שלך להורדת המחירים?

"כי במסגרת המדיניות שלי, אני לא מנפנף בכותרות שנים בלי כיסוי, אני טענתי שהכדורסל הוא ספורט להמונים, לכל ילד, כל מי שרוצה ויכול לא יכול לא להגיע בגלל העניין הכלכלי, אם אתה אוסף אלפי תלמידים אתה רווחי גם במחירים נמוכים".

"א.ס. אשקלון מדברים על התעשרות ומותר להם, הם פונים למאמנים שלנו, מסיתים אותם גורמים להם להסית שחקנים, זה נפסק, הם יודעים שאני כאן זה לא יקרה".

אז בסוף מי קובע, אתה או החברה העירונית לגבי המחירים והניהול.

"החברה העירונית יכולה לעשות הכל, אבל בלעדי. החברה העירונית מתקצבת את הנוער בסכום מאוד נמוך, כי יש לה עוד חוגים. היא חברה כללית ובסוף הכל כלכלי. לא יכול להיות שהכל יהיה כלכלי, אני רואה את הספורט גם כחברתי, אני לא עסק פרטי".

למה מחלקת הנוער במשך שנים התנהלה בנפרד מהבוגרים?

"כי אליצור אשקלון היא קבוצה צעירה, היא מתנהלת 5-6 שנים, היא נולדה אחרי התפרקות של הקבוצה הקודמת, העמותה שאני מועסק בה זכתה במכרז. בכלל שיש חוק שמונע העברת כספים לעמותה לפני ניהול תקין, שזה שנתיים ימים. היינו תחת החברה העירונית, לאחר מכן אנחנו לא תחת החברה העירונית, עצמאיים".

מה התקציב של קבוצת אליצור בוגרים?

"עמדנו על תקציב של 1.4 מיליון ₪, העירייה שגתה שהיא לא העבירה את 1.8 שהתחייבה. עיריית אשקלון פגעה באליצור אשקלון, בשנת הקורונה הורידו לנו 230,000 ₪ מהתקציב, לדעתי עיריית אשקלון פעלה לא בצדק, כי האמריקאים שישבו פה הם לא בחל"ת, השחקנים המקצועיים שלנו לא בחל"ת. אנחנו מחויבים לשלם להם".

"בשנה שהתמודדנו על העלייה הייתה מלחמה חודשיים, וגם שם פגעו בנו כלכלית. מי שחושב שיש לנו פריבילגיה בעיריית אשקלון, טועה ומטעה, אלא טענות הסרק של דני רחמים. עיריית אשקלון פועלת כדין, למרות שמגיע לנו יותר".

"אנחנו, שבניגוד לכדורגל מתקיים רק מתקציבי העירייה, ומה שאיתמר העביר שם, אפשר היה לא רק לבנות קבוצות, אפשר היה לבנות  אפילו מדינות, הצינור שהשתמש בו בעשרות מיליונים, אבל אנחנו לא שם ומאחלים לו בריאות ונחת".

"במלחמה, התארכה הליגה בחודשיים, אבל לא ההוצאות, ולכן שבאנו לראש העיר ולא עמדנו בתבחינים לא קבלנו כספים, אבל אני מבין שהוא פועל על פי דין, הוא עמד ברוב ההתחייבויות  שלו כלפינו".

אם אלא ההוצאות ואין מחלקות נוער בריאות, למה בכלל צריך קבוצת בוגרים באשקלון?

"שאלה מאוד חשובה, לדעתי צריכים קבוצה ייצוגית בעיר, זה ממנף את הספורט, ממנף את העיר זה מביא אנשים זה מביא יכולות כלכליות, אתה יכול להביא את אירופה לאשקלון אם אתה משקיע".

"בכדורסל בניגוד לכדורגל, לא צריך הרבה כסף, לא מיליונים כמו בכדורגל, שאפילו שאם תשקיע מאות מיליונים לא תגיע לאירופה ".

שאלת הבהרה, אז בטענה שלך לגבי המיליונים שהשקיע איתמר, השיטה לא הייתה נכונה או המטרה?

"המטרה של איתמר בסופו של דבר קבלה פסק דין בבית המשפט".

אבל בעניינו של איתמר לא היה קשר לכדורגל?

"אנחנו לא ילדים קטנים, מי שהורשע בשוחד, והתייחסו לנקודה אחת ולא לכלל, צריך להבין שקבוצה בליגה א' לא יכולה לקבל 13-15 מיליוני שקלים ולחשוב שאין דין ודיין. זה לא היה קידום הכדורגל, זה היה קידום אבי נמני ואחרים".

אבל בסוף עלו ליגה, אז מה הבעיה?

"לא צריכים את כל המיליונים שהוא השקיע, ותראה איפה הפועל אשקלון היום, מה עשו בכסף? השתמשו פה בדלת המסתובבת".

"הכדורגל באשקלון הוא בתהום, אם משהוא יראה את מה שכתבתי בעבר, יראה שהייתי נביא, הפשע הזה היה כך שנים, בזמנו באתי ותקנתי גם את הכדורגל וגם כאן איזנתי את התקציב למרות שקבלתי קבוצה בגירעון".

"אני באתי לאליצור אשקלון, על פי אותה הבטחה שהובטחה ערב הבחירות שאתם תקבלו 1,800.000 ₪ והחברה בנו על התקציב, ולא ידעו לעבוד ונכנסו לגירעון, אני הגעתי איזנתי את התקציב".

יש לך ביקורת על הניהול של הקבוצה לפניך?

"תראה הם היו קבוצה צעירה, והגיעו אחרי שנה לגירעון של 400000 ₪".

כמה לדעתך צריך להשקיע בקבוצה בכדי שתוביל ותפאר תדמית עירונית?

"אני אתן לך דוגמאות, ראשל"צ 3.5 מיליון ₪, יבנה 2.5 לא כולל מחלקות הנוער לא כולל אולמות, אולמות חינם. הפועל עפולה 2.6 לא כולל תקציב נוסף של העירייה מתקציב אחר".

"קבוצות הגליל לא משלמות מס, אנחנו משלמים כפול. שחקנים מעדיפים לשחק במרכז כי משלמים יותר, אני צריך לפחות 2.5 מ' ₪. ואני בינתיים מקבל 1.9-2 מ' ₪.  זה לא מספיק".

"אנחנו מנסים עם הכלים שלנו להיות ווינרים, בגלל פערים כלכליים, אנחנו לא יכולים לעמוד מול תקציבי ענק של עיריות אחרות. אנחנו לא מדברים על קבוצות כמו אסא שבלאומית אתה יכול להסתדר עם 350,000 ₪ וליהנות".

מה המטרות של אליצור בוגרים בשנים הקרובות?

"אני לא יהיה כאן עוד הרבה זמן משקולים אישיים, אבל בשנתיים הקרובות המטרה לנסות לעלות לליגת העל. יחד עם זאת, למנף את מחלקת הנוער למקום ראוי שבו יהיו אלפים ובעלות שוות לכל כיס".

"היום החוגים לא סמליים, הכל כלכלי, ולכן אתה רואה אנשים שמנסים להקים עוד קבוצה ועוד קבוצה, כי הם רואים שם את הכסף. דני נלחם על האולמות בכדי להכניס עוד בתי ספר, לנו יש אולם אחד ל6 קבוצות הנוער שלנו, אני לא מוכן לתנאים האלו".

"א.ס.א נהנו מהכל, אני במקום דני רחמים מודה לראש העיר כל יום, מנשק לו את הראש, במקום זה הוא מגדף את המערכת, את החברה העירונית. דני רחמים צריך להתבייש. אתה רוצה להביא ילדים, תוריד מחירים".

האם לא כדאי להשקיע את הכספים שמועברים לבוגרים למחלקות הנוער? במיוחד לאור הטענות על ההשקעות הכלכליות הנדרשות לעומת עיריות אחרות?

"אם לא תהיה קבוצה בוגרת בעיר, זה לא יקדם את הספורט בעיר, נס ציונה, עיר קטנה מוכרת כי הגיע להישגים".

עיריית ראשל"צ מקדמת את הספורט ונותנים תשתית עירונית, אז למה לא באשקלון?

"הרבה מחלקות נוער בערים אחרות הם לתפארת, ראשון לציון כזו, גם כפר סבא, אין לה קבוצה בוגרת, אבל יש למה מחלקת נוער שיש ללמוד ממנה , הוד השרון, רמת השרון, יבנה, מחלקות נוער לתפארת".

במציאות שאין לאשקלון כסף לבוגרים וגם נוער, האם לא עדיף להשקיע בנוער?

"איך הבן שלי ירצה ללכת לכדורסל אם לא יראה קבוצה עירונית בוגרת".

כמה צריכים להשקיע בקבוצת נוער ?

"כל קבוצה בערך 50-60000 ₪. במקום שאנחנו צריכים לקבל 300,000 ₪ ובמקום זה מקבלים 150,000 ₪, עיריית אשקלון לא יכולה לממן את הכל"?

אז אני שוב שואל, אז אולי כדאי לוותר על "הסטייק" ולהסתפק בחלב לכולם?

"אני לא יכול לוותר על המהות של קבוצה ייצוגית, כי זה המהות של העיר. אם יתנו לי עוד מיליון לכדורסל אני יגיע להישגים גדולים, בכדורגל זה לא משפיע בכלל. העלויות של בכדורסל לא דומות לכדורגל, הם נמוכים יותר. אני בכדי להגיע לאירופה אני צריך 10 מ' ₪, ולא הכל חייב להיות מהעירייה, ספונסרים, איגוד ועוד".

"העיר צריכה להגדיר יעדים לפני הכל, אם היא צריכה להציג הישגים, מה עדיף לה, להשקיע בענף בעוד מיליון או בכדורגל בעוד מיליונים".

הכדורגל יותר פופולארי בעיר ובכלל, אז העירייה לא צריכה להשקיע?

"אני בא מהכדורגל, הוא יותר מעניין, יותר מושך, אבל שהקבוצה צריכה להיות על תקציב עירייה זה אסון. אין פרופורציות בעלויות. תראה, העירייה עושה אירועים ,בריזה וכו, מה זה לא עולה מילונים? אבל העירייה צריכה לתת תרבות וגם בילוי, כדורסל הוא גם תרבות".

"עדיף לעירייה למנף את הכדורסל ולא את הכדורגל, אם היא המממן היחידי, תומר עשה טוב שעצר את המימון של הכדורגל. הוא רצה לבנות בית ספר לכדורגל וזה נגנז. תכניות צריך לתכנן לטווח רחוק. אני היחיד היום שמצליח להביא כספים חיצוניים לקבוצה".

"אנחנו היום קבוצה בכירה בליגה הלאומית בישראל, השתתפתי שנה שעברה בגמר. א ס.א גונבת את הדעת שהם הכי בכירים בעיר, זה לא נכון".

מה דעתך על הטוענים שצריך להקים בית ספר לכדורסל, או כדורגל?

"באשקלון גנבו דעת לגבי בית ספר, אקדמיה וכו… אקדמיה זה כולל פנימייה, קשר עם בית הספר, תכנית לימודית וספורטיבית, גם כך בית ספר. מה שיש היום באשקלון, זה רק חוגים".

"אם באמת יבנו תכנית כפי ההגדרה האמתית, אז כדאי. היום א.ס.א ודני נהנים מזכויות יתר, גם שצריך בתבחינים להוריד לו, העיריה לא מורידה לו. והוא עוד מלין".

לסיכום, איך היית רוצה לראות את הספורט בעיר בשנים הקרובות?

היית רוצה לראות את כל הענפים שוקקי חיים. כל ילד יגיע למה שהוא אוהב וביכולת שלו. הייתי רוצה לראות תקצוב מסודר של כל הענפים. שימנפו את הכדורגל בצורה אחרת, ושיצטרפו רק אנשים נטולי אינטרסים, ושלא יבוא קבלן או איש עסקים שקשור בנדל"ן או אינטרס אחר ויגיד אני רוצה לקנות את הקבוצה. היית רוצה לראות משקיעים נטולי אינטרסים, כמו אנשי ההייטק שתומכים בנו, וגם מכללת אשקלון. דימוי רציני ללא כל דרישה של היתרי בנייה ודונמים.

תגובתו של דני רחמים- יו"ר א.ס אשקלון :

"כאיש ספורט, אני לא מתכוון לדבר לגופו של אדם, אלא רק לגופו של עניין, אנחנו עמותה, אגודת ספורט שקיימת מזה 14 שנים, מתנהלת במקצועיות לקידום הספורט בעיר.

אגודת הספורט אליצור אשקלון, שהיא בפועל קבוצה עירונית, מהווה תעודת עניות לספורט בעיר. לא ברור לי איך גוך גדול כמו עירייה, שמורכב מחברות, אגפים ולשכות, עם מנכ"ל וסמנכ"לים מסוגל לייצר דבר כזה עקום.

לוקחים כל כך הרבה כסף מהציבור והופכים אותו לכסף טיפש, ועוד רצים למרוח את זה על דפי עיתון, תת רמה של התנהלות שמתאימה בדיוק להתנהלות הספורט בעיר.

אליצור אשקלון בוגרים, לקחו במשך השנים האחרונות 10 מיליון שקלים והם מעניינים אולי 10 אנשים, שרובם בעלי אינטרס אישי.

לוקחים עיר עם חתך 5, תשקיעו בקידום הנוער ולא בהרפתקאות של חברים. במקום להשקיע את המיליונים על קבוצה בינונית שאין לה כל ייצוג אשקלוני, שישקיעו את הסכומים בקידום הספורט באשקלון, בהנחות לחוגים ולא לקוות שאנחנו נעשה את העבודה של העירייה.

20 שנה מסרסרים בספורט לטובת אינטרסים פוליטיים, הפכו שדה כל כך חישוב, לצינור פיצוי לעסקים ומקורבים ואין מי שיעמוד מול העוולה הזו".