עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

בדרך לקלפי עוצרים אצל אמא

לפני כשנה וחצי התייצב דודי סעדה, תושב הישוב ויושב ראש ועד מקומי מבקיעים בסלון ביתה של אמו אסתר בבאר גנים, שבשטח המועצה האזורית חוף אשקלון * רגע לפני הסיבוב השני והמכריע מובא לפניכם ריאיון מיוחד בין אם אוהבת לבנה

"אמא החלטתי לרוץ לראשות מועצת חוף אשקלון", סיפר לה הבן האהוב. "דודי אין לי ספק שאתה תצליח ותנצח", ענתה לו ללא היסוס. ביום רביעי השבוע, פחות משבוע לקראת הסיבוב השני בבחירות לראשות המועצה אליו העפיל סעדה, ושעה לאחר האזכרה של אבי המשפחה עמוס ז"ל שנרצח בפיגוע ירי לפני 16 שנה בחממות הישוב רפיח ים, הפגשנו את השניים לשיחה על כוס קפה. לדבר על המסע המרגש של סעדה, על האחדות המשפחתית ועל התקווה הגדולה – לזכות בראשות מועצת חוף אשקלון, התפקיד אליו מכוון ועובד למענו סעדה במשך כשנה וחצי בצורה מעוררת הערכה. "ידעתי שאתה תצליח ותנצח מאז זה רק התחזק אצלי" פותחת האם את השיחה, "אני יודעת מי אתה – אדם ערכי, אדם ישר. אני לא שוכחת עד היום לאחר שאבא נרצח, היו לי שני ילדים צעירים בני 12 ו-15, אתה כבר היית נשוי עם תאומים. הרגשתי חסרת אונים, באמת לא ידעתי איך ממשיכים מכאן. באת אלי חיבקת אותי ואמרת לי 'אמא אל תדאגי נרים את המשפחה יחד', אמרת ועשית, נשארנו מלוכדים עד היום והמון בזכותך. עזרת לי לעבור את הפינוי מגוש קטיף, לא יכולתי לחלום על ילד כמוך".

אבל למה את משוכנעת שאצליח?

"מעבר למי שאתה ראיתי את הדרך המרשימה שעשית. ראיתי את הרצון ללמוד, ימים שלמים בילית בכנסת, כדי לראות תכניות עבודה וללמוד. נפגשת עם ראשי מועצה אזוריות, לא התביישת להתקשר אליהם שוב שהיו לך עוד שאלו. נסעת לערים מסוימות כדי לראות את אגף השרות לתושב שאתה רוצה להביא למועצה ובתי ספר שונים. אני רואה את התמיכה מסביב, ואני מאושרת. מוכרחים להמשיך לעבוד קשה עד הסוף, קל זה לא יהיה".

דודי ילד שלי, אני חייבת לשאול אותך איך אתה מקבל את כל השמועות האלו שרצות עליך כששנינו יודעים שדבר לא קרוב לאמת אפילו

"אמא אהובה שלי, האמת חבל לי מאוד, כיוון שאתם המשפחה שלי הנפגעים העיקריים מההשמצות הללו. אין דרך קלה יותר לפגוע מאשר להפיץ שמועות, הדרך להפריך אותן קשה הרבה יותר".

אבל אני לא מבינה כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה אין דין ואין דיין, אני יודעת מי אתה אפילו דוח תנועה אין לך, אני מתמודדת עם שמועות נוראיות, למען האמת זה פוגע בי ממש.