עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אשקלונים וקפה – סיפור אהבה

אחרי שנים של נס קפה קפה 'בוץ', ואספרסו רק במקומות בלעדיים באשקלון,  עושה רושם שאשקלונים רוצים יותר מהקפה שהם צורכים, טעמים עשירים, הטריות וטעם שמתאים לכל אחד.  בקפה kavos  החליטו ללמד אותנו איך להבין קפה.

השינוי בצריכת הקפה של הישראלים לא התרחש ביום אחד. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מעניינת שקרתה במקביל – מצד אחד התפתחות הקפה העשיר ומלא הטעמים בבתי הקפה, ומצד שני הצרכנים שלמדו לדרוש איכות, לזהות את הפולים ולאמץ בלנדים אהובים בקפסולות. ישראלים רבים הפכו למומחים לקפה – לכל אחד הטעם האהוב עליו, רמת החוזק והחום, עם קצף או בלי.

עם התפתחות הרשתות החברתיות והשמיים הפתוחים שגרמו לכולנו לטוס ליעדים רבים בעולם ולתעד הכל, נחשפנו יותר ויותר לתמונות של כוסות קפה שונים ומגוונים מבתי הקפה הטרנדיים ביותר, והבנו שלקפה אותו אנו מכירים יש טעמים רבים וכל אחד יכול למצוא את האהוב עליו.

קפה kavos שהסניף המקומי בכיכר גולומב  נפתח במהלך הקורונה, לאחר ששנים לפני התעסקו במכירת קפה לעסקים. החלטנו ללמד את כולם יותר על קפה ולתת לכל אחד את הנגישות לטעם שלו.

ג'וני, מנהל הסניף המקומי, אותו רובנו זוכרים מסרטוני שבירת מכונות הקפה מבהיר, האשקלונים אוהבים קפה, זה לא אומר שהם מבינים בקפה או בסוגים והטעמים שקיימים. הקהל באשקלוני רגיל לשתות את הקפה שלו על פי מה שהונח לו ע"י בעל הקפה ללא אופציות לבחירת טעמי שונים.  כיבואנים  מקבילים של מגוון מכונות קפה לשימוש ביתי ולעסקים ומגוון טעמים, היינו עדים לתהליך השינוי בצריכת הקפה שעבר על הצרכן הישראלי ואת זה אנחנו רוצים להעביר גם באשקלון ובסניפים הנוספים שפתחנו. האבולוציה התחילה החל בשימוש בקפה מגורען, עבר לשימוש במכונות קפסולות וכיום השלב הבא הוא קפה טחון טרי תוך שילוב מגוון הולך וגדל של סוגי חלב. לאורך השנים למדנו וזיהינו את ההעדפות והשינויים בצריכת הקפה, ואנו מקפידים להיות החלוצים בהטמעת חדשנות ומתן מענה לצרכים המשתנים של הקהל.

צריכת הקפה בארץ ובעיר שונה מאשר בחו"ל?

הישראלים שותים בממוצע 3 כוסות קפה ליום, כמות מכובדת אבל רחוקה מהאיטלקים ששותים כמות כפולה מאיתנו, הצרפתים שלוגמים כמעט פי 3, ובראש הדירוג תושבי פינלנד, ששותים פי 5 כוסות קפה ביום, יותר מאיתנו. גם אופן שתיית הקפה הוא שונה, בארץ כל כוס אספרסו יושבים שעה, באיטליה זה בעמידה ובשלוק אחד.

לצד מגמה ברורה של גידול בשוק קפסולות הקפה, יש מי שלקח את חווית הקפה הביתי צעד אחד קדימה ורכשו מכונה שטוחנת פולי קפה בבית, כדי ליהנות מקפה טרי בכל שעה. מגמה זו, שהיא חלק מהאבולוציה של צרכן הקפה הישראלי ותואמת את המגמות העולמיות, מורגשת בעיקר בשנתיים האחרונות. הלקוחות הפרטיים מעוניינים לשדרג את איכות הקפה, הטעם והארומה ולכן רבים מהם מעדיפים קפה טרי שנטחן בזמן הכנת המשקה. מכונה טוחנת מאפשרת לצרכן להתאים לעצמו בלנד בהתאם להעדפה של חוזק/ארומה/מקור, בלי להתפשר על קפסולות שבתוכן יש קפה שכבר נטחן ואיבד חלק מהארומה והטריות. בשימוש בקפסולות רוב האנשים חוסכים את ההתעסקות בטחינת הקפה ותוצרי הלוואי.

אולי קצת כללים

יש ערביקה ורובוסטה, ערביקה היא מעודנת  ורובוסטה היא מרה יותר, על זה יש בלנד, ערבוב, רוב הזנים בארץ זה לפי היחס של 70/30 , 70% ערביקה ו 30% רובוסטה. ועל זה ישנן דרגות קלייה, את זה רואים במספרים שעל הקופסאות, קלייה בהירה תהייה עם מספר נמוך בינונית 5-8 , וקלייה חזק יותר על דרגת השרוף תהייה גבוהה יותר  12-13.