עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"אשקלון זו הגאווה שלי"

הסייף יעקב פיזנברג (19) המתאמן בהפועל עירוני אשקלון הוביל את נבחרת ישראל למקום הרביעי באליפות אירופה לנוער שנערכה באיטליה * פיזנברג שבחר בשירות משמעותי בצה"ל: "אני גדלתי באשקלון, אני אוהב את העיר הזאת אני גאה לייצג אותה ולהיות השגריר שלה"

סיבה לגאווה: הסייף הצעיר יעקב פיזנברג (19) מאשקלון ממשיך לקצור הישגים כאשר לאחרונה הוא הוביל את נבחרת ישראל למקום הרביעי באליפות אירופה שהתקיימה בפרוג'יה, איטליה. פיזנברג המתאמן בהפועל עירוני אשקלון למרותש קיבל הצעות להתאמן באגודות מחוץ לעיר הבהיר בריאיון ל"סטאר" את הקשר החזק בינו ובין העיר בה גדל: "אני מתאמן במועדון הסייף הפועל אשקלון מאז שהגעתי אל עולם הסייף וזאת למרות הצעות שקיבלתי בעקבות ההצלחה לעבור למקומות אחרים בהם יש השקעה טובה וגדולה יותר בענף הסייף. אבל אני לא מתפתה להצעות כאלו ואחרות. אני גדלתי באשקלון, אני אוהב את העיר הזאת אני גאה לייצג אותה ולהיות השגריר שלה שאני נוסע לתחרויות בחו"ל שמופיע השם יעקב פיזנברג ישראל, אשקלון זו הגאווה שלי. כשאני עם דגל ישראל על החליפה כשמושמע ההמנון של המדינה, זה משהו שמרגש אותי כל פעם מחדש ואני מאוד שמח שיצא לי לייצג את העיר".

פיזנברג, סייף במועדון הסיוף הפועל אשקלון בסגנון הדקר הוא סייף מחונן וברזומה שלו נמצאים התארים הבאים: סגן אלוף אירופה קדטים (2016), גמר אליפות אירופה נוער (2017), מקום 4 אליפות עולם נוער (2018) ואלוף ישראל 2019 ומחזיק גביע המדינה, שהקנו לו את הזכות להיות מדורג ראשון בדירוג הנוער הארצי בארץ.

בתחרות היחידים ניצח פייזנבג את כל הקרבות במוקדמות התחרות בהם יריבים מאיטליה, פורטוגל, אוקראינה, שבדיה ואסטוניה. לאחר המוקדמות הוא דורג במקום ה-2. פיזנברג העפיל לסיבוב השלישי שם הפסיד לסייף מנבחרת פולין.

הנבחרת יצאה לקרב ראשון מול נבחרת שוויץ שדורגה במקום ה-9, מקום אחד מתחת לנבחרת הישראלית, שמדורגת במקום ה-8. לאחר מכן התמודדה הנבחרת מול אחת הנבחרות הכי חזקות בעולם, נבחרת הונגריה, שדורגה במקום הראשון.

ההונגרים הובילו בפער של 9 נקודות אבל הנבחרת הצליחה לצמצם ואל הקרב המכריע הגיע פיזנברג כקפטן הנבחרת מול הקפטן ההונגרי, נאג׳י דויד, כאשר ישראל מובילה בנקודה. בסופו של דבר האשקלוני ניצח את הקרב והוביל את נבחרת ישראל לניצחון היסטורי על נבחרת הונגריה. הנבחרת הישראלית דורגה כאמור במקום הרביעי כשהיא מקדימה נבחרות רבות וטובות.

פיזנברג אמר בריאיון שערכנו אתו: "אני חושב שהספורט באמת בנה אותי כבן אדם הוא לימד אותי שאין דבר כזה לא יכול, יש דבר כזה לא רוצה. הספורט הביא לי תחושה והרגשה ש'אם תרצו אין זו אגדה'. הוא באמת עשה ממני בן אדם ועל זה אני מודה לספורט. עם כל הקשיים סביב עולם הספורט טיסות כל שני וחמישי, להיות תלמיד כיתת מופת ולסיים אותה בהצטיינות ולהיות חלק מקבוצת מגשימים ויחד עם כל הדברים האלה זה לא קל ובמיוחד בתוך כל אלה גם לעשות פרויקט עצום שהוא חלק מהעשייה ההתנדבותית. הספורט לימד אותי שאם אתה עושה משהו אז כדאי לעשות אותו הכי טוב שאפשר".