עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"אשקלון היא אסטרטגית עבורנו היא נהנית מנתונים טבעיים שיכולים לשים אותה על המפה ולהקפיץ אותה קדימה ואני בהחלט הולך לדאוג שזה אכן יקרה" שר האוצר משה כחלון רגע לפני יום הבחירות

שר האוצר משה כחלון ניצב בפני אחת המשוכות הפוליטיות הקשות ביותר עמן נאלץ להתמודד: לאחר שבבחירות הקודמות במרץ 2015 הוא זכה לעשרה מנדטים והפך לגורם משפיע בממשלתו של בנימין נתניהו הסקרים הפעם מנבאים לו חמישה מנדטים כאשר בחלקם הוא מתקשה לעבור את אחוז החסימה. רגע לפני שתושבי אשקלון יגיעו לקלפיות ביום שלישי הקרוב על מנת לממש את זכותם הדמוקרטית הוא מבקש להעביר להם מסר חשוב ולהסביר להם מדוע הוא מבקש מהם את קולם. בריאיון ל"סטאר" הוא מסביר מדוע הודיע השבוע כי

בכוונתו להעניק לאשקלון אזור עדיפות לאומית א: "מבחינתי זה הכי נכון, הכי צודק הכי הוגן, אשקלון סובלת מזה שנים מירי טילים ומה עוד שהיא קרובה מאוד לגבול עם הרצועה וזה לא הגיוני שבגלל כמה מאות מטרים העיר אשקלון לא תזכה לאותן הטבות כמו בעוטף עזה והערים מסביב".

אין ספק שהחברות שלך עם ראש עיריית אשקלון תרמה לפיתוחה ולשגשוגה של העיר בזמן בזמן כהונתך כשר אוצר. האם אשקלון תמשיך ליהנות ממענקים אם תכהן כשר אוצר קדנציה נוספת?

"בהחלט כן, אשקלון היא אסטרטגית עבורנו היא נהנית מנתונים טבעיים שיכולים לשים אותה על המפה ולהקפיץ אותה קדימה ואני בהחלט הולך לדאוג שזה אכן יקרה. כפי שעשיתי עד כה בשיקום שכונות וותיקות, סלילת כבישים ומחלפים, דאגה לאוכלוסייה החלשה ועוד עשרות נושאים שקידמתי".

"אני רוצה בממשלה הבאה את תיק האוצר" כך אתה מצהיר בכל במה אפשרית. מדובר הרי בתפקיד די כפוי טובה ותובעני. מה המיוחד בלהיות שר אוצר?

"אני דווקא רואה בזה תפקיד מאוד חשוב שמביא לידי ביטוי את הערכים שעליהם גדלתי ובעזרתם אני יוכל להגשים את היעדים שהצבתי, אם זה צמצום הפערים החברתיים , צדק חברתי, דאגה לחלש, סיוע לאוכלוסיות מיוחדות כמו הקשישים, חיילים, סטודנטים וזוגות צעירים ומשפחות כדי לאפשר להם איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר".

גלאם וכחלון במרינה של אשקלון

האם אתה מרוצה מהתקדמות כל הנושאים החברתיים והכלכליים שהובלת כשר אוצר בקדנציה הזו ומה עוד צריך לשפר?

"אני מאוד מרוצה מההתקדמות להישגים שהובלתי. אני היחיד שהצליח להוציא למעלה מ-23,500 ילדים מחוץ למעגל העוני! אני היחיד שהעלה את שכר המינימום מ-4,000 שקלים בחודש ל-5,300 שקלים! אני היחיד שהצליח להוריד את מחירי הדיור ולאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה במחיר סביר! אני היחיד שחשב על מעמד הביניים והשיק את תוכנית 'נטו משפחה' שהעניקה לאלפי משפחות צהרונים איכותיים ומסובסדים והוסיף אלפי שקלים להכנסה הפנויה של המשפחות. אני היחיד שהגדיל את שכר חיילי החובה ואת סל התרופות בכחצי מיליארד שקל! ולאלו מכם ששכחו – עד לפני מספר שנים היינו משלמים מאות שקלים בחודש לחברות הסלולר והיום, בזכות מהפכת התקשורת שחוללתי, ירדו המחירים בצורה משמעותית, אני היחיד שהעז לגעת בנושאים חברתיים מורכבים וקשים שאף אחד לפניי לא נגע, לטובת כל ילדה וילד במדינת ישראל, לטובת האזרחים הוותיקים וחיילי צבא ההגנה לישראל, לטובת ניצולי השואה, אנשים עם צרכים מיוחדים ולטובת משפחות נזקקות ובעלי עסקים".

האם לדעתך ראש העיר תומר גלאם בדרך הנכונה להובלת העיר לעיר איכותית יותר? האם הוא לוחץ על משרדי הממשלה מספיק להשיג עוד ועוד תקציבים?

"יש לאשקלון מנהיג מקומי מעולה ותושבים שמגלמים את מה שהכי יפה בציונות. אנחנו יחד עם כל משרדי הממשלה מגוייסים למען העיר ולמען תושביה, אין ספק שתומר עושה זאת במנהיגות ובאחריות למען העיר שהוא כל כך אוהב".

אתה גדלת בבית קשה יום והגעת לטופ של הפוליטיקה הישראלית. גם תומר גלאם גדל בבית כזה. האם לדעתך עם היכולות שלו הוא גם יכול להגיע למעמדך?

"בהחלט כן, אני ותומר באים מרקע דומה, שנינו באנו ממשפחות מרובות ילדים ושנינו חונכנו על אותם ערכים, שנינו נאלצנו לצאת לעבוד בגיל צעיר כדי לסייע לפרנסת המשפחה, ניסיון החיים שלנו לא מנע מאתנו לחלום ולשאוף לטפס למעלה ,לכבוש כל יעד וזה דווקא מה שסייע בידינו להצליח. תומר קורץ מחומר של מנהיג, יש לו את הרגישות הנכונה והכריזמה להצליח בכל דבר".

בעוד שבוע יתקיימו הבחירות הארציות, היכן אתה רואה את מפלגת כולנו ביום שלמחרת?

"מפלגת כולנו תהיה במקום מצוין, המפלגה ממשיכה בעשייה ודאגה לכל כיס וכיס של כל תושבי מדינת ישראל, אנו נמשיך לפעול להסיר חסמים וכמובן הנושא החברתי יעלה כל פעם לסדר הדיון הציבורי".

אלו בשורות יש לך לתושבי אשקלון מעבר לכוונתך לפעול להכרה בעיר כאזור עדיפות א' אם שוב תכהן כשר אוצר?

"אני אמשיך להשקיע בקידום פתרונות דיור איכותיים, אמשיך לשקם שכונות וותיקות, אמשיך לפעול להתחדשות עירונית וכמובן שלאשקלון יש פינה חמה אצלי בלב, לאשקלון יש פוטנציאל אדיר להיות עיר תיירות מובילה במדינת ישראל, יש לה תושבים חמים ואיכותיים, כך שאין שום סיבה שאשקלון לא תהיה מהערים המובילות במדינה".

 

 

האם אתה צופה שהשנה הבאה תהיה שנה חברתית וכלכלית טובה יותר או שאתה אומר הלוואי והמצב יישאר כפי שהוא?

"אנו תמיד שואפים לטוב יותר. בשנה הבאה נדאג למנף את הנושאים הכלכליים והחברתיים עוד יותר כשאהיה שר האוצר הבא בעזרת השם".

באשקלון אתה נחשב לאישיות ושר מאוד אהוד ואהוב, יש לך תומכים רבים. האם תרצה לערוך את חגיגות הניצחון שלך באשקלון כפי שאת קמפיין הבחירות שלך העדפת לפתוח כאן?

"רעיון מצוין וכמובן אקח זאת בחשבון".

לסיום, מה אתה מאחל לתושבי אשקלון לקראת חג הפסח שפתח?

"שיהיה חג שמח, חג של פריחה בכל המובנים, כל תושב ותושב במדינת ישראל יזכה לשבת סביב שולחן חג ראוי. לתושבי אשקלון במיוחד אני מאחל חג של שלום, שקט וביטחון."