עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ארנונה 2022 באשקלון: מעסקים ביקשו לגבות יותר, לחברת החשמל נתנו פטור

        ארנונה 2022 באשקלון: מעסקים ביקשו לגבות יותר, לחברת החשמל נתנו פטור

 

תחילת שנת 2022 הארנונה שישלמו התושבים לעירייה תתייקר באופן אוטומטי ב-1.92%. לצד זאת, משרדי הפנים והאוצר אישרו בקשות של רשויות שביקשו הפחתה. עיריית אשקלון בקשה לחייב סיווגים שונים לעסקים, ואת חברת החשמל היא פטרה, ניגוד עניינים?

 

במכתב שהופנה מעיריית אשקלון לשרת הפנים ושר האוצר, מבקשת העירייה להגדיל את הכנסות העירייה מהארנונה. הבקשה הנה על הוספת סיווגים חדשים שלא היו קיימים בכדי לקבל מהם ארנונה. לעומת זאת בחרה לפטור את חברת החשמל מתשלומי ארנונה עד חדרי טרנספורמציה שמחויבים בכל עיר בתשלום ארנונה.

בעניין העסקים בעיר, העירייה מבקשת להוסיף סיווג בצו הארנונה שלא היה קיים, שבו מבקשת לחייב בארנונה, מחסנים לוגיסטיים בתעריף של 180 ₪ למ"ר עד לשטח של 500 מ"ר. כמו כן מבקשת העירייה לחייב חצר, או קרקע תפוסה בסך 21 ₪ למ"ר.

כמו כן בקשה עיריית אשקלון לקבוע ארנונה לתעשייה מתקדמת, מפעלים עתירי ידע ומפעלי הייטק. אם חשבתם שעיריית אשקלון מעודדת תעשייה מתקדמת, אז בקשה זו היא התשובה כי עיריית אשקלון מקדמת תעשיות שחורות.

לחברת החשמל יש "מעמד" מעמד מיוחד באשקלון, כאשר בערים אחרות מחייבים את חברת החשמל על מתקני הטרנספורמציה, באשקלון פוטרים אותם בטענה על הסכם פשרה עלום.

חדרי טרנספורמציה הפזורים בעיר לרבות במבני מגורים, הינם החולייה המקשרת בין מערכת ההובלה וההולכה של החשמל לבין בתי הצרכנים. תפקידם של חדרי הטרנספורמציה הוא להתאים את מתח החשמל למתח שצרכני החשמל ערוכים לקלוט אותו. מתקנים אלו מחויבים בכל רשות מקומית בארנונה, עד אשר הגיע העניין לפתחו של בית המשפט.

במסגרת עתירה מנהלית של חברת חשמל לישראל בע"מ נ' עיריית קריית אונו (עת"מ 29355-12-11). בחינת חיובי הארנונה המושתים על חדרי טרנספורמציה בתחומה המוניציפאלי של עיריית קריית אונו הפסידה חברת החשמל ונדרשת היא לשלם ארנונה.

במכתב שהפנתה עיריית אשקלון לשרת הפנים ושר האוצר, מבקשת היא לפטור מתשלום את חברת החשמל. בקשה זו הנה חריגה ומתנגשת עם הטענות כנגד ראש העיר וניגוד העניינים כעובד חברת חשמל.