עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"אפשר להמריא עם האומנות הזו לאינסוף כיוונים".

אלעד רובק מאשקלון (24) המוכר בתעשייה בשם הבמה שלו- EBox החל לעשות ביטבוקס כשהיה בגיל 11 ואין לו שום כוונה להפסיק * השבוע הוא נטל חלק בפסטיבל היפ הופ באשדוד אותו גם סייע להפיק: "מאמין שבעוד כמה שנים נוכל לראות המון אמנים צעירים באשקלון"

קצת קשה להאמין, אבל EBox עוסק בתחום הביטבוקס כבר 13 שנים גם כשהאומנות הזו לא הייתה מוכרת כלל בארץ. "מאז ותמיד, עוד בתור ילד קטן, הקצב היה בראשי וחלמתי ללמוד לנגן בתופים", נזכר EBox. "אמא שלי התנגדה בתוקף ואמרה לי שאם אני רוצה- אני צריך לחסוך בעצמי לכך. יום אחד, בבית הספר, תלמיד בשכבה שלי עשה ביטבוקס בסיסי. התלהבתי מאוד והחלטתי ללמוד את התחום. מפה לשם, התאהבתי בביטבוקס ואני כבר 13 שנים עוסק בזה. החלק המצחיק בסיפור הוא שלאחר כמה שנים אכן קניתי תופים, אך מהר מאוד מכרתי אותם. הבנתי שהביטבוקס הוא הרבה יותר אני".
כשרובק התחיל ללמוד את התחום, לא היה אף אחד בארץ שילמד אותו. "הייתי צופה בסרטונים שעות על גבי שעות על גבי שעות, מחקה כל צליל או מקצב עד שהוא מושלם", מגחך אלעד. "זה יכול להיות מייאש ותובעני, אבל בעיניי זהו חלק מהכיף. המודל שלי לחיקוי היה הביטבוקסר האנגלי REEPS ONE, שבזכותו הגעתי לרמה שלי היום. לא מזמן אף יצא לי לפגוש אותו בתחרות בחו"ל והוא לימד אותי דברים באופן אישי. לעולם לא אשכח את המפגש המרגש הזה".
רובק מעולם לא ציפה שיצליח לפתח קריירה מביטבוקס, אומנות שפחות זוכה להכרה בישראל גם בימים אלו. "יום אחד, כהרגלי, עשיתי לעצמי ביטבוקס. מישהו שמע אותי, ניגש אליי ואמר לי שיש מעגל פריסטייל ושהוא צריך אותי שם. לא הבנתי אפילו במה מדובר, אבל חשבתי שאין לי מה להפסיד. בדיעבד, הבנתי שמדובר במפגש של שירת ראפ ושכל השמות הגדולים בסצנת ההיפ-הופ בישראל מגיעים לשם. התחלתי לקבל הזמנות להופיע, השם שלי התפשט בסצנה ולאט לאט התחלתי באמת להתפרנס מהאומנות שלי. פגשתי אמנים גדולים כמו נצ'י נצ' ולעבוד איתם".
רובק הצטרף ללהקת U CREW ויחד עם יצאו לסיבוב הופעות ברחבי הארץ. הוא הוכרז כמקום שני בארץ בתחום בשנת 2014 ובשנת 2015. כעת הוא עובד על אלבום וצפוי לשחרר בקרוב סינגל חדש.

כששואלים אותו מה החלום שלו, הוא עונה: "יש לי שניים. האחד הוא להופיע על במות בניו-יורק, בירת ההיפ-הופ העולמית. לא אכפת לי מה גודל האולם או הקהל, פשוט להופיע שם. החלום השני שלי הוא לחשוף את ישראל לביטבוקס וללמד את הקהל כאן להעריך את האומנות הזו. אני יודע שהביטבוקס יכול להיות קשה להבנה, אבל אני מצליח לחשוף אליה לאט לאט עוד ועוד אנשים. ידעתם למשל שאפשר לעשות ביטבוקס ברביעיות, או שמתקיימות תחרויות ריקודים עם מוזיקת רקע של ביטבוקס בלבד? אפשר להמריא עם האומנות הזו לאינסוף כיוונים".

זו השנה השלישית שאיבוקס מנהל את תחרות הביטבוקס הארצית שמתקיימת במסגרת פסטיבל VAV, פסטיבל ההיפ-הופ הגדול באשדוד. הוא זוכר כמו אז את שיחת הטלפון שקיבל לפני שלוש שנים מדודי שובל בה הציע לו להרים איתו יחד את הפסטיבל הזה: "קשה לי להסביר כמה התרגשתי בפגישה הראשונה. אמרתי לעצמי- הנה הזדמנות ענקית לתת לביטבוקס במה. אני מנהל את קהילת הביטבוקס בישראל, וקשה לי להסביר את ההתלהבות שהפסטיבל גרר מהחברים בה".

רובק מספר שתרבות ההיפ-הופ מתחילה להתפתח גם באשקלון: "אני חושב שהעיר מאוד מקדמת את התרבות והאומנות. נכון, עדיין יש לאן להתפתח, אבל אני מאמין שבעוד כמה שנים נוכל לראות המון אמנים צעירים באשקלון. יש כאן המון פוטנציאל ואני שמח שהעירייה שמה דגש על כך".