עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"אנחנו עם הפנים לאשקלון"

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון הגיעה השבוע לביקור באשקלון וערכה פגישת עבודה עם ראש העיר תומר גלאם במטרה לבחון דרכים לקדם פרויקטים למען השכונות הוותיקות, זוגות צעירים ותושבי העיר בכלל * בהמשך סיירה במספר נקודות בשכונת שמשון

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון הגיעה ביום ראשון השבוע לביקור באשקלון במסגרתו נפגשה עם ראש העיר, תומר גלאם ויחד דנו בדרכים לקדם פרויקטים נוספים לשיקום שכונות בעיר, הקמת פארק האקו-ספורט בשכונת 'אגמים' ותחזוקה השוטף של השכונה.

עוד נכחו מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר (בתואר), דורון נקשרי, המשנה לראש העיר, איתי סהר, חבר המועצה, יורם גניש, מנכ"לית העירייה, אירית נתן, גורמי מקצוע בעירייה, נציגים ממשרד הבינוי והשיכון, המנהלת להתחדשות עירונית, עמיגור ועמידר.

בפתח הביקור סיירה השרה במספר מוקדים בעיר, בהם רחוב 'יאנוש קורצ'אק', על מנת לבחון מקרוב את בקשת העירייה לביצוע שיפוץ הבניינים במקום במסגרת פרויקט שיקום שכונות. כמו כן, סיירה השרה ברחוב 'רבי עקיבא' וברחוב 'התלמוד', שם נבנים פרויקטים במסגרת 'מחיר למשתכן' וברחוב 'יואל' בעיר, שם נבנה פרויקט דיור ציבורי הכוללת 471 יחידות דיור לאזרחים ותיקים.

בסיום הסיור השתתפה השרה בפגישת עבודה עם גורמי מקצוע בעירייה ושם עלו הנושאים הבאים: בקשה לסיוע המשרד בהקדמת מימון פארק האקו-ספורט המתוכנן להיבנות בשכונת 'אגמים', בסך 46 מיליון שקלים, וביצוע השלב הראשון בפרויקט, הכולל את הסדרת האגם כפתרון ניקוז לעיר בחלק הדרומי, דבר שייתן מענה למניעת הצפות בשכונת אגמים מערב. כמו כן, עלה הצורך בתקצוב שנתי על סך 5 מיליון שקלים בשנה עבור תחזוקה שוטפת של האגם.

נושא נוסף שעלה, הוא סיוע המשרד במימון תחזוקה השוטף של שכונת אגמים בסך של כ-3.9 מיליון שקלים בשנה, עבור ניקיון וטיאוט, טיפול בפסולת בניין, גינון, פיקוח ייעודי לשכונה, אחזקה שוטפת למפגעים, תברואה, מצלמות לתחושת הביטחון וכדו'.

ראש העיר, תומר גלאם: "שמחתי לארח את שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ולשמוע ממנה על הנכונות לסייע לאשקלון ולקדם בה פרויקטים מחוללי מפנה, בעיקר בשכונות הוותיקות ועבור זוגות צעירים, כדי לשפר באופן משמעותי את איכות ורמת חיי התושבים בעיר. ראינו את זה קורה הלכה למעשה בפרויקטים של 'מחיר למשתכן' בשכונת כוכב הצפון ובפרויקטים לשיקום שכונות בשמשון, וזו רק ההתחלה".

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא-ביטון: "אני שמחה להיות כאן. פגשתי זוכים בפרויקט מחיר למשתכן וזה בהחלט מרגש בכל פעם מחדש לשמוע אותם אומרים שיש להם בית משלהם בזכות הפרויקט. תודה על הזכות לראות את זה מקרוב. יש לנו צוות מדהים עם נכונות לעזור ואנחנו כאן כדי לסייע גם בנושאים שעל סדר היום וגם בנושאים נוספים. כולנו במשרד עם הפנים לאשקלון ועם רצון טוב לקדם ולפתח את התחומים שבאחריותנו".

השרה ביקשה לקיים פגישת עבודה, בתוך שבועיים, בין הגורמים המקצועיים בעירייה לצוות המשרד ולבחון כיצד לקדם את הנושאים שהועלו במסגרת הביקור.