עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אלפים סגרו את החופש ב'פסטילייב'

צילום: סיון מטודי

אלפי צופים פקדו במשך ששה ימים את אירוע 'פסטילייב' באשקלון, שהיה אירוע המוזיקה הגדול בישראל מאז התפרצות נגיף הקורונה האמנים התרגשו לא פחות מהצופים ולא נותרו אדישים למראה ההפקה משרד הבריאות הודיע כי חולה קורונה מאומת שהה באצטדיון במהלך הופעתו של עדן חסון

 

 

ערב לפני פתיחת שנת הלימודים נחתם ה'פסטילייב' באשקלון – אירוע המוזיקה הגדול בישראל מאז התפרצות נגיף הקורונה. האירועים באצטדיון הכדורגל העירוני נפרשו על פני שישה ימים של הופעות חיות של מיטב הזמרים והאומנים בארץ, תוך הפקדה על כללי משרד הבריאות לעניין 'התו הסגול' ועל הוראות המינהל לקיום מופעי תרבות בשטח פתוח של משרד התרבות והספורט. בהתאם לכך, במהלך סדרת המופעים נתחמו מקומות הישיבה באצטדיון לקפסולות של 20 מקומות, והכניסה לאירועים התאפשרה על ידי רישום מוקדם ועם חבישת מסיכת פה ואף, חתימה על הצהרת הבריאות ומדידת חום בכניסה לאירוע.

 

את מסכת ההופעות פתחה הופעתו של הדוד חיים ביום רביעי בצהריים. הדוד חיים הופתע מסדר גודל ההפקה: ״תראו איזו הפקה מדהימה. מגיע כפיים לראש העיר ולעירייה. בתור אומן, אני מצדיע לך על ההפקה הזאת. כל הכבוד, אין על אשקלון״, אמר הדוד חיים. ראש העיר, תומר גלאם, הקפיד על נוכחות במרבית ההופעות, עד שקיבל הוראה ממשרד הבריאות כל כניסה לבידוד. ״התגעגענו לאירועים והנה הם הגיעו. תיהנו, תבלו ותשמרו על עצמכם״, פתח גלאם את שבוע ההופעות באשקלון.

חנן בן ארי בהופעתו בפסטילייב (צילום: סיון מטודי)

 

את ההופעות ליוו הקרנות של תשדירים קצרים שהופקו על ידי העירייה ובהם הועברו מסרים חשובים הדוגלים באפס סובלנות לאלימות מכל סוג שהיא, ומעודדים לקחת חלק במניעת הפשיעה, להיות שומרי סף וליצור רשת בטחון בקהילה, כל זאת במסגרת פעילות המניעה, ההסברה והמוגנות שמובילה העירייה, בהתאם למדיניות ראש העיר ובשיתוף הרשות לביטחון קהילתי בעיר.

 

כל הצופים שנכנסו להופעות חויבו בבדיקת חום ובמילוי הצהרת בריאות. בערב הראשון (רביעי) הופיע עדן חסון; היום השני נפתח עם בהופעה של גילי בא לבקר עם כוכבת הרשת שירז שוקרון, ובערב הייתה זו הזמרת נסרין קדרי שצעקה לקהל: "אני אוהבת אתכם, אשקלון"; אחריהם היו אלו חני נחמיאס ובערב הקומיקאי ישראל קטורזה ואחריהם טל מוסרי ובוב ספוג בצהרים, ובערב היה זה הזמר עידן עמדי שהודה: ״תודה רבה על ההזמנה החמה, לעירייה, לראש העיר ולכל מי שידו בדבר״. את אירועי הפסטילייב חתמו תמיר דודאי, זוכה תכנית הריאלטי 'גוט טאלנט', ובערב הזמר חנן בן ארי ולהקת שלווה. חנן בן ארי פתח את הופעתו במילים: ״איזה כיף שבאתם. אתם לא יודעים כמה אנחנו מתרגשים להיות פה, כמה התגעגענו. מבטיחים לכם הופעה שלא תשכחו בחיים, לתת לכם את כל הלב. את השיר הבא (הראשון בהופעה) אני מקדיש לגברת קורונה – שיר פרידה״.

 

לפי הפרסומים האחרונים של משרד הבריאות נכחו חולים מאומתים בהופעותיהם של עדן חסון וישראל קטורזה.