עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אלפים בפסטיבל הבלוז הראשון בשדרות

*נכים ובעלי מוגבלויות אחרות זכו להנגשה של מתחמי ההופעות באספקטים רבים. בחלק מההופעות שולבו גם בעלי מוגבלויות שונים לצד אמנים אחרים ואף הוקדשה הרצאה-הופעה על הקשר בין עיוורון ובלוז.

פסטיבל הבלוז והבירה הראשון בשדרות שהתקיים בימים רביעי-חמישי בשבוע שעבר ברחבת העירייה, זכה להצלחה ועלה על כל הציפיות כשאלפי אנשים מכל רחבי הארץ הגיעו ליהנות ממוזיקה טובה ובירה איכותית * אפילו המתיחות הביטחונית לא העיבה על החגיגה.

הפסטיבל, שהתקיים לראשונה, ללא מסורת של פסטיבלים קודמים להישען עליה – הצליח להביא אלפי אנשים שנהנו בחינם מעשרות הופעות בין אם ברחבה הגדולה או בפאבים השונים מסביבה. אלפים שרקדו, שרו, טיילו בין הדוכנים, סעדו את ליבם בין הפאבים והמסעדות, מילאו את הרחבה וסיפרו על כך הלאה בכל הרשתות החברתיות.

הפסטיבל, אותו הביאה לשדרות אשת הבלוז, ימית הגר, ויזמו הקרן לפיתוח שדרות ועיריית שדרות, יחד עם הסינמטק והמתנ"ס, התקיים בתקופה טעונה מבחינה בטחונית ואף על פי כן נהרו אליו גם ביומו השני אנשים משדרות, מהסביבה, מהמרכז ואף מצפון הארץ (הערכות מדברות על מעל ל 50% איש ואישה שהגיעו מחוץ לשדרות).

בעירייה כי הפסטיבל הינו חלוצי גם באספקט נגישות והכריז על עצמו כ"פסטיבל המוסיקה הנגיש הראשון בישראל" תוך כדי שיתוף פעולה של עיריית שדרות עם עיריית ת"א, המרכז לעיוור בישראל והמרש"ל ת"א – מעל ל-300 בעלי מוגבלויות מכל רחבי הארץ (כולל נהריה ואילת!) הצליחו להגיע וליהנות במהלך שני ימי הפסטיבל. בזכות עבודת הכנה, מערך מתנדבים ותקציב שהופנה לכך, זכו עשרות עיוורים לליווי אישי מביתם עד למתחם הפסטיבל ובתוכו. נכים ובעלי מוגבלויות אחרות זכו להנגשה של מתחמי ההופעות באספקטים רבים. בחלק מההופעות שולבו גם בעלי מוגבלויות שונים לצד אמנים אחרים ואף הוקדשה הרצאה-הופעה על הקשר בין עיוורון ובלוז.

ביומו השני של הפסטיבל התקיימה בבמה המרכזית הופעה מיוחדת של להקת "Blind Orchestra Blues" עם מופע אילתור – סשן בלוז מיוחד לפסטיבל, במהלכו חברי הלהקה עוטים על עיניהם רטיות, מלבד חבר אחד שהוא ה"מנצח", שבעזרת מקלות מיוחדים מקיש על כל אחד מחברי הלהקה וכך מסמן לו כיצד לנגן או לשיר.

הפסטיבל הצליח להביא אליו אמן בלוז בינלאומי (BIG A) שלא היסס להגיע אפילו לרגע (למרות האירועים הביטחוניים). במקביל, לצד אמנים אחרים בפסטיבל, כמו שי צברי, אלקטריק בלוז, ירון בן עמי ולייזר לויד, הופיעו מעל ל- 16 הרכבים של מוסיקאים תושבי שדרות והסביבה, ביניהם: נועם שלמה, דויד פרץ, ונוס אקספרס ועוד.

בעירייה ביקשו להדגיש כי הצלחתו של הפסטיבל היא גם בשיתוף הפעולה רחב ההיקף שהוא יצר בין עיריית שדרות, הקרן לפיתוח שדרות, הסינמטק, המתנ"ס, משרד הבינוי והשיכון ועוד. לא פחות מכך הירתמותם של תושבי העיר ובעלי העסקים המקומיים (המספרה של שופן, הפאבים והמסעדות סביב מתחם העירייה) לשיתוף פעולה סביב קיומו של הפסטיבל.