עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

אישום: ביצע מעשים מגונים במטפלת של אמא שלו

תושב אשקלון מואשם בכך שביצע מעשים מגונים במטפלת הזרה של אמו במספר הזדמנויות בין היתר, בשעה שהאם אושפזה בבית החולים * המטפלת שביקשה ממנו שוב ושוב לחדול ממעשיו והזעיקה בחלק מהמקרים את הקשישה בה היא מטפלת לעזרה תיעדה חלק מהתקיפות המיניות בוידאו * הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו

פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע כתב אישום נגד תושב אשקלון (55) שביצע מעשים מגונים במטפלת הזרה שהגיעה לישראל על מנת לסעוד את אמו הקשישה. מכתב האישום עולה כי התקיפות המיניות החלו מיד עם תחילת עבודתה של המטפלת בבית המשפחה בשלהי חודש ינואר השנה והסתיימו בתחילת החודש הנוכחי עם הימלטותה מפניו ופנייה למשטרה.

על פי כתב האישום המטפלת היא אזרחית הפיליפינים והיא שוהה בישראל באשרת עבודה בענף הסיעוד. בין התאריכים 22.1.2019 ועד ליום 1.3.2019 עבדה המתלוננת כמטפלת סיעודית של אמו של הנאשם ובמסגרת עבודתה התגוררה עם האם בביתה באשקלון. במהלך תקופת ההעסקה נהג הנאשם להגיע מדי יום לבית ובמהלך שהותו שם ביצע במתלוננת מעשים מגונים לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני.

במהלך תקופת ההעסקה של המתלוננת, במספר הזדמנויות, ניסה הנאשם לבצע במתלוננת מעשים מגונים בכך שניסה לנשקה בפניה, אך המתלוננת מנעה זאת ממנו.

הנאשם גם ביצע במתלוננת מעשים מגונים במספר הזדמנויות בכך שנגע בחזה של המתלוננת מעל הבגדים, בכתפייה ובלחייה, חיבק אותה, צבט בלחייה, הכה אותה בישבנה, נגע באיבר מינו מעל הבגדים והציע לה את "הבולבול שלו", והכל לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני.

המטפלת ביקשה מהנאשם שיחדול ממעשיו, לעיתים הייתה מתחמקת ממנו והולכת לחדר אחר, לעיתים הייתה קוראת לאם, אך הנאשם לא חדל והמשיך במעשיו המתוארים לעיל.

 והמטפלת במסגרת עבודתה סעדה את האם בבית החולים. כשביקשה המטפלת לנוח, הסיע אותה הנאשם ברכבו מבית החולים לבית האם ובחזרה. במהלך הנסיעות אמר הנאשם למתלוננת שהוא אוהב אותה ורוצה אותה. המתלוננת סירבה. בכתב האישום מתואר כי באחת הנסיעות ליטף הנאשם את ירכה השמאלית של המתלוננת, שישבה לידו, והתקרב לאיבר מינה של המתלוננת. המתלוננת תפסה את ידו של הנאשם והזיזה אותה ממנה.

ביום 1.3.2019 בשעות הבוקר, חזרו הנאשם והמתלוננת לבית האם לאחר ששהו בבית החולים עם האם. בהגיעם סמוך לדלת הכניסה של הבית, עמד הנאשם מאחורי המתלוננת, ואז שלח את ידיו לעברה ונגע בחזה מעל הבגדים וזאת לשם גירוי, ביזוי וסיפוק מיני.

המטפלת הדפה את הנאשם ממנה, והוא בתגובה תפס אותה בידיו, הכניסה לבית ונגע בפניה. המתלוננת הרחיקה את ידו מעליה, אמרה לו שזה אסור ונכנסה לחדר השינה שלה.

הנאשם נכנס לחדר השינה של המתלוננת אחריה ותפס את הסנטר שלה בידו. המתלוננת שוב הדפה את ידו של הנאשם. הנאשם אמר למתלוננת שהוא רוצה אותה, אחז בידיה ונגע בכתפיה. המתלוננת אמרה לנאשם שיחדל ממעשיו מכיוון שהיא מטפלת באימו והוא כמו אח.

לאחר מכן, המתלוננת אמרה לנאשם כי היא רוצה לישון, אך הנאשם בתגובה התקרב אליה, אחז בפניה, השכיב אותה בכוח על המיטה ועלה עליה. המתלוננת דחפה את הנאשם והצליחה להרחיקו ממנה, ולאחר בקשותיה שיחדל ממעשיו, יצא הנאשם מחדר השינה.

לאחר ביצוע המעשים, נסעה הנאשמת לקרובת משפחה ולא שבה לעבוד עבור האם.

הפרקליטות טוענת כי הנאשם במעשיו הנ"ל, ביצע במתלוננת מעשים מגונים, לשם גירוי ביזוי וסיפוק מיני, שלא בהסכמתה, וחלקם נעשו תוך שימוש בכוח. הנאשם גם הטריד מינית את המתלוננת בכך שהציע לה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני כשהמתלוננת הראתה לנאשם כי אינה מעוניינת בהצעותיו.

    

 

ביניים: "סובל מסטייה מינית"

 

בד בבד עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בעיר נטען כי בידי הפרקליטות קיימות ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות למשיב בכתב האישום הכוללות בין היתר  את הודעותיה של המתלוננת, סרטונים בהם תיעדה המתלוננת חלק המעשים המתוארים באישום הראשון, הודעת בת הדודה של המתלוננת שראתה את הנאשם נוגע במתלוננת במהלך שיחות וידאו עמה. כמו כן, היא מוסרת שהמתלוננת סיפרה לה על כך שהנאשם נוגע בה והיא זו שאמרה לה לתעד אותו בוידאו. עוד מצוין גרסתו של הנאשם – הנאשם מכחיש את המיוחס לו, טוען שהמעשים נעשו בהסכמה, אך מודה כי האירועים בהם מתועדים בסרטון לא נעשו בהסכמה.

הפרקליטות מציינת כי נגד הנאשם קמה עילת מעצר שכן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור, חשש זה נלמד מכך שהנאשם, ביצע מעשים מגונים והטריד מינית את המתלוננת שהיא המטפלת של אמו הקשישה. הנאשם ביצע את המעשים הללו כשהיה מגיע לבית אמו, בו המתלוננת מתגוררת, במהלך שהותו שם, ואף במהלך הנסיעות לבית החולים, והכל במסגרת עבודתה של המתלוננת עת סעדה את אמו. הנאשם המשיך לבצע את המעשים, למרות התנגדותה של המתלוננת, שהיא עובדת זרה שהגיעה לארץ על מנת לסעוד את אמו. התנהגות זו מלמדת כי הנאשם סובל מסטייה מינית מה שמגביר את מסוכנותו.

עוד נטען כי מסוכנותו של הנאשם מתגברת גם לאור עברו הפלילי הכולל הרשעה בעבירה דומה (מעשה מגונה) שלא הרתיעה אותו מלשוב ולבצע עבירה דומה. מכל האמור לעיל עולה כי לא ניתן להסתפק במקרה זה בחלופת מעצר, שלא ניתן לתת במשיב אמון בסיסי שיקיים תנאיה של חלופת מעצר כלשהי ועל כן יש להורות על מעצר הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.